Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää rauha sielulle?

Vierailija
30.12.2021 |

Ahdistunut olo, eikä mitään saa aikaan, vielä kuukausi aikaa olla työtön, koko ajan kiire, eikä minnekään sopeudu. Itku herkässä jne. 😞

T. 19-vuotias ei-vielä-aikuinen

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään muualta et löydä rauhaa kuin Jumalasta. Olet varmaan yrittänyt etsiä monestakin eri lähteestä, mutta et ole onnistunut. Jeesus kutsuu sinua. Kadu ja pyydä syntejäsi anteeksi ja Jeesusta sydämeesi asumaan. Sinusta tulee Jumalan lapsi. Voit olla joka päivä rakkausyhteydessä Jeesukseen.

Jos olet kohdellut ihmisiä väärin, pyydä anteeksi. Jos olet varastanut tai rikkonut jonkun omaisuutta, pyydä anteeksi ja ole valmis korvauksiin. Jos et monista yrityksistä huolimatta tavoita ihmistä, jolta tarvitsee pyytää anteeksi, riittää että pyydät Jeesukselta.

Rauhaton olo muistuttaa, että sydämelläsi on jotain poispantavaa ja anteeksipyydettävää.

Anna ihmisille myös anteeksi heidän rikkomuksensa.

"Rauhan minä jätän teille, minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älkääkä peljätkö." Joh.14:27.

tule uskoon.fi

Vierailija
2/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jo työpaikka tiedossa? Työkkärin kautta vois hakea jotain nuorille suunnattua kurssia jos ei ole, saisi ystäviä, se varmasti tekis hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ettei ole liikoja vaatimuksia itselle ja muille koko ajan, vähennä stressiä aina kun tarvitsee. Voit päättää itse mitä teet, voit tehdä kivoja asioita. Ja eri asiaan, voit käydä vielä vaikka ammattikoulun aikuisiltalinjalla tai muuta sellaista, jos kaipaat jotain uutta, ei sinun iässä ole kiire. Sinun ei tarvitse olla uraohjus tai johonkin muottiin menevä.

Vierailija
4/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kaulahan kavahti: “Oi emoni, kantajani! Paras on minun paeta, paras mennä näiltä mailta, mennä Kalman karsikkohon, piillä Tuonelan pihoille! Kolkkoja kotona näin ma, kamalampia kylässä! Veräjällä Vento seisoi, Vennon poika portahalla, loukossa Vahinko vaani, Kouko kohtasi ovella.”

Tunsi äiti tummaisensa, tunsi jo tuhon-alaisen syntymässä säikkyneeksi; itki, itki, ei evännyt, virkkoi vienosti saneli: “Niin menekin, poloinen poika, mene kuolon kuusikkohon, vainajien varvikkohon, tuvan taakse taaton saaman, lempeän lepotiloille, missä seisoo puut pyhäiset, hongat himmeät puhuvat ollehista, mennehistä, murehessa yön ikuisen.”

Taatto haudassa havasi. “Mitä itket, heimon helmi?”

“Tuota itken, oi isoni, ei minuhun metsä mielly.”

“Lehto laululla lepytä, niin teki isätkin ennen.”

“Tuota itken, oi isoni, ei minusta merelle miestä.”

“Ahti uhreilla aseta, niin teki isätkin ennen.”

“Tuota itken, oi isoni, ei tuli minulle tuttu.”

“Tuli kytke kahlehisin, niin teki isätkin ennen.”

Yhä itki heimon helmi. “Mitä itket, oi iloni?”

Tuska ilmoille ajoihe: “Oi isoni, ota minutkin kera Kalman kartanoihin, kun olen maammon tumma lapsi, syntymässä säikähtänyt, näen kauhut kaikkialla, enin ihmisten elossa.”

Nousi ääni nurmen alta, sana Tuonelta samosi: “Säikkyivät isätkin ennen, toki aikansa elivät. Autio elämän aamu, Manan ilta autiompi. Pirtit on pienet Tuonelassa, maan alla kaitaiset kamarit, kuu ei loista, päiv' ei paista, yksin istut, yksin astut, toukka seuloo seinähirttä, itse seulot itseäsi ikävässä ainaisessa, haikeassa, vaikeassa.”

Poika Tuonelta palasi, tuli miesnä hiljaisena, istui tuttuhun tupahan; kohenti takassa tulta, talon töitä toimitteli, hymysuin hyreksi joskus sinipiioista saloilla, vellamoista veen selillä: meni merelle, metsähänkin, vei verkon, asetti ansan, niin eli ikänsä kaiken, ei iloiten eikä surren, pannen päivät päälletyksin niin tulevat kuin menevät, niin paremmat kuin pahemmat; päällimmäiseksi paremmat.

Eino Leino: Tumma (ote)

Vierailija
5/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole armollinen itsellesi. Olet vielä niin nuori, että sinulla on aikaa toteuttaa unelmiasi, jos ei juuri nyt, niin myöhemmin sitten.

Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Älä yritä turhaan mahtua yhteiskunnan luomiin ahtaisiin muotteihin, jos ne eivät tunnu sinulle luontaisilta.

Rakasta itseäsi, kaikkine puutteinesi ja hyvine puolinesi.

Usko, että paremmat ajat kyllä koittavat vielä.

Elämä on vuoristorataa. Välillä menee hyvin, toisinaan huonosti. Nämä kaudet vaihtelevat elämän mittaan kestäen joskus vuosiakin.

T. Wanha Pappa 75v

Vierailija
6/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään muualta et löydä rauhaa kuin Jumalasta. Olet varmaan yrittänyt etsiä monestakin eri lähteestä, mutta et ole onnistunut. Jeesus kutsuu sinua. Kadu ja pyydä syntejäsi anteeksi ja Jeesusta sydämeesi asumaan. Sinusta tulee Jumalan lapsi. Voit olla joka päivä rakkausyhteydessä Jeesukseen.

Jos olet kohdellut ihmisiä väärin, pyydä anteeksi. Jos olet varastanut tai rikkonut jonkun omaisuutta, pyydä anteeksi ja ole valmis korvauksiin. Jos et monista yrityksistä huolimatta tavoita ihmistä, jolta tarvitsee pyytää anteeksi, riittää että pyydät Jeesukselta.

Rauhaton olo muistuttaa, että sydämelläsi on jotain poispantavaa ja anteeksipyydettävää.

"Rauhan minä jätän teille, minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älkääkä peljätkö." Joh.14:27.

tule uskoon.fi

Näin juuri.

Kadu, häpeä ja alistu!

Tiedä, että olet kurja ja alhainen syntisäkki, joka ei ansaitse parempaa, kuin Infernon ikuiset liekit, mutta Herra saattaa säästää sinut tuolta kohtalolta, jos polvistut hänen edessään ja anelet armoa.

Vierailija
7/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olen saanut paljon lohdutusta, voimaa ja rauhoitusta, kun on ollut vaikea olo:

.

Sydän, unhoitat:

kun kysyt, “miksi”,

ken sen takaa,

että jokin “siksi”

täytyy olla, jokin vakaa,

vankkumaton mitta,

joka määrää, minkä arvoinen

on tuo tai tämä, miksi ihmisen

on kärsittävä, miksi täytyy kuolla.

.

Omasta rinnastas sun kulta täytyy vuolla!

Ja jos ei vuoltavaa, no,

kysy sitten, miksi.

.

Juha Mannerkorpi, kokoelmassa Ehtoollinen lasikellossa

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_25975

Vierailija
8/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa sielulle on vaikea löytää kiireestä. Ihmisiä tarkoituksellisesti pidetään kiireisinä, ettei kerkeäisi pohtia elämän todellista luonnetta. Tee niin mikä tuntuu itsestä oikealta ja hyvältä. Muiden miellyttäminen/odotusten täyttäminen syö vain sinua itseäsi. Ainut millä todellisesti on merkitystä sun elämässä on sinä itse. Se miten ajattelet ja näet maailman. Kun kuuntelee itseensä niin kyllä se siitä!

Vierailija
9/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa on tiukkoja muotteja mihin ihminen yritetään sopeuttaa. Joskus ei sopeutuminen voi olla aivan hyvä, kun nää muottiin sulloutumiset pienentää väkisinkin ihmistä. Yhteiskuntaa ei oo suunniteltu yksilön parhaaksi, ja itse näen sen niin etten edes aio olla osana tätä hullutusta. En tullut tänne tekemään työtä rahaa vastaan, vaan elämään ja kokemaan. Ihmiset ja maailma on saatu tällaiseksi, koska ihmisillä on luontainen halu sopeutua yhteisöön ja saada hyväksyntää muilta. Saattaa kans olla sellainen ajatus että enemmistön mielipide olis se "oikee", vaikka se just sitä harvoin on. Sitten jos nää on sisäistäny, on helpompi olla outsider ilman että se edes haittaa. Samalla voi toimia just niin mikä on itselle hyväksi ja parhaaksi. T 20v

Vierailija
10/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhaa sielulle on vaikea löytää kiireestä. Ihmisiä tarkoituksellisesti pidetään kiireisinä, ettei kerkeäisi pohtia elämän todellista luonnetta. Tee niin mikä tuntuu itsestä oikealta ja hyvältä. Muiden miellyttäminen/odotusten täyttäminen syö vain sinua itseäsi. Ainut millä todellisesti on merkitystä sun elämässä on sinä itse. Se miten ajattelet ja näet maailman. Kun kuuntelee itseensä niin kyllä se siitä!

Pahimman luokan itsensä huijaamista on tosiaan elää vain muiden odotusten mukaan tai muita varten. Kaikki hyvä lähtee kuitenkin siitä, että ensin täytyy opetella välittämään aidosti itsestään, vasta sitten muista.

Hieman huvittaa, kun monet tärkeänä itseään pitävät ihmiset (siis työelämässä) alkavat välittömästi vapaille päästyään läträtä alkoholin kanssa, muka rentoutuakseen. Se elämän tyhjyys (materian perässä juokseminen) ja oman itsensä todellinen kohtaaminen siellä vain ottaa monella niin koville.

Vierailija
11/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa on tiukkoja muotteja mihin ihminen yritetään sopeuttaa. Joskus ei sopeutuminen voi olla aivan hyvä, kun nää muottiin sulloutumiset pienentää väkisinkin ihmistä. Yhteiskuntaa ei oo suunniteltu yksilön parhaaksi, ja itse näen sen niin etten edes aio olla osana tätä hullutusta. En tullut tänne tekemään työtä rahaa vastaan, vaan elämään ja kokemaan. Ihmiset ja maailma on saatu tällaiseksi, koska ihmisillä on luontainen halu sopeutua yhteisöön ja saada hyväksyntää muilta. Saattaa kans olla sellainen ajatus että enemmistön mielipide olis se "oikee", vaikka se just sitä harvoin on. Sitten jos nää on sisäistäny, on helpompi olla outsider ilman että se edes haittaa. Samalla voi toimia just niin mikä on itselle hyväksi ja parhaaksi. T 20v

Tuo on täysin totta. Ihmisillä on hyvin vahva luontainen halu sopeutua yhteisöön ja saada hyväksyntää muilta. Yleensä tähän opittuun yhtälöön kuuluu käydä töissä, haaveilla/tavoitella tietynlaisia asioita sekä käyttäytyä ja ajatella tietyllä tavalla ja tietyillä arvoilla.

Se, onko tuo se optimaalisen ihmiselämän kaava tai ihmiselle itselleen ja hänen kehitykselleen parhaaksi, onkin toinen asia. Harva kuitenkaan koskaan edes pysähtyy kyseenalaistamaan oman elämänsä mielekkyyttä, koska on niin kiireinen juostessaan tässä valmiiksi "luodussa" oravanpyörässä.

Vaatii aika rohkeaa luonnetta irrottautua ympäristön asettamista normeista ja olla aidosti erilainen. Moni alkaa vieroksua sinua ja saat osaksesi myös pilkkaa, ainakin selkäsi takana. Itse tosin kuittaan tuollaiset asiat ymmärtäväisellä huumorilla, koska todellisuudessa nämä ihmiset yleensä vain pohjimmmiltaan pelkäävät kaikkea erilaisuutta ja sellaista kohdatessaan tarrautuvat entistä tiukemmin kiinni tuttuun ja turvalliseen sekä suhtautuvat jopa aggressiolla tuohon itselleen vieraaseen toimintaan/ajattelutapaan. Tämä on ihan loogista ihmislajin käytöstä jo luolamies ajoista lähtien.

Vierailija
12/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tule uskoon.fi

Näin juuri.

Kadu, häpeä ja alistu!

Tiedä, että olet kurja ja alhainen syntisäkki, joka ei ansaitse parempaa, kuin Infernon ikuiset liekit, mutta Herra saattaa säästää sinut tuolta kohtalolta, jos polvistut hänen edessään ja anelet armoa.

Kristinuskossa ei puhuta Infernosta mitään.

Vierailija
13/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tule uskoon.fi

Tekopyhää ja teennäistä sakkia kaikki nämä. Jumalan tahto ei kiinnosta missään muualla kuin niissä tyhjissä hurskastelevissa puheissa.

Pysy ap kaukana näistä kaksinaamaisista!!!

Vierailija
14/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan niin hyvin sopiva biisi:

Vierailija
15/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS haluaa löytää vastauksen sielunsa levottomuuteen ja avun itselleen uskon kautta Jumalaan, joutuu siinäkin joissakin tapauksissa tutkimaan, mikä on itselleen parhaiten soveltuva kristinuskon suuntaus. Itse löysin rauhan vasta ortodoksisuudesta.

Vierailija
16/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tule uskoon.fi

Tekopyhää ja teennäistä sakkia kaikki nämä. Jumalan tahto ei kiinnosta missään muualla kuin niissä tyhjissä hurskastelevissa puheissa.

Pysy ap kaukana näistä kaksinaamaisista!!!

Ei kannata yleistää. Vaikka pettyisi ihmisiin, Jumala ei petä. Vain Jeesus-nimessä on pelastus. Raamatussakin oli niitä, jotka eivät tahtoneet itse mennä sisälle Jumalan valtakuntaan eivätkä tahtoneet toisenkaan menevän.

Vierailija
18/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilemalla ja hiljentymällä.

Vierailija
19/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiseurat.info/fi🙏

Vierailija
20/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääminen kesken kaiken unikuvista todellisuuteen,

uskallanko silmäni avata viitsinkö nähdä ollenkaan?

Kaikki sanoo anna mennä pistä silmät kiinni ja lyö,

ne sanoo ettei totuutta kannata etsiä, mutta minua

jo pelottaa tämä yö.

Kertosäkeistö:

En jaksa enää

(en jaksa enää)

Jumala oletko siellä?

(oletko siellä)

Haluan elämää uutta

(elämää uutta)

tällä vajoavalla tiellä.

(2x)

Piinavat muistot häpeää laulaa valehdellut sanat kuristaa,

missä on vika joko kuollut oon kun sydän on aivan tunnoton?

Oikein ja väärin, väärin ja oikein edes sitä en tajua enää.

Kaikkea on liikaa ja kuitenkaan en mitään liian ylpeä olen edes ymmärtämään

Kertosäkeistö (3x)

En jaksa enää

(en jaksa enää)

Jeesus oletko siellä

(oletko siellä)

Minä sain kuulla

(minä sain kuulla)

Että annat elämää uutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi