Dodih, perunasalaatti tehty jääkaappiin makuuntumaan :)
Maistuuko teidän perheessä perunasalaatti ja teetkö itse vai suositko jotain valmista versiota?
Kommentit (37)
Mä teen ranskanperunoista hienoa ranskalaista pottusalaattia.
Mä en tykkää pottusalaateista ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen perunasalaatin, mutta haluan sen maistuvan tuoreelta enkä samalta kuin kaupan mössöt eli teen sen huomenna =)
Otse kun tykkään raikkasta perunasalaateista enkä niisyä hirveistä tasamaksuista mössöistä, jossa jokainen osa maistuu samalta.
Ihan hyvä juu, mutta en ihan ymmärrä kuinka tämä liittyy aloitukseeni? Se, että salaatti makuuntuu ja maut tasaantuu seur päivään ei muuta sitä kaupan mössöksi kuten ilmaisit.
Monena vuonna tehnyt vasta syönti päivänä ja vähintään yhtä monena edellisenä päivänä ja on kyllä parempaa, kun saanut olla kylmässä sen n.12-24h.
Mutta kukin toki tyylillään, en vain ymmärrä kommenttisi ilmiselvää tavoitetta ilkeillä ja kritisoida, ei kovin aikuismaista käytöstä.Ap
Mikähän siinä on ilkeilyä, jos ei halua perunasaaltin osasten maistuvan tasapaksulta? Vähän sama kuin, että ei se lasagnekaan minusta enää seuraavana päivänä yhtä hyvää ole, kun kaikki maut tasaantuneet. Kai minä saan tykätä erilaisesta perunasalaatista kuin sinä?
Ainiin, sinä joka kysyit ohjetta niin älä keitä perunoita liian kypsiksi, silloin niistä tulee vain hajoavia palasia kun kuutioiksi leikkaat.
Ja itse kevennän kermaviilillä tuo Hellmansia, koska jos pelkästään sitä niin tulisi aivan liian raskasta. Joskus käytän myös creme fraichea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska olet syönyt vain niitä kaupan ällötyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oion ihan reilusti.
Ostan valmiin perunasalaatin, mutta lisään siihen perunaa, suolakurkkuja, kapriksia ja mausteita.
Mulle itselle nuo valmiit on liian raskaita ja majoneesisia. Alusta asti itse tehtynä taas en ole saanut onnistumaan ja on tullut ihan kummallisen makuisia vaikka reseptin mukaan teen, en edes yritä enää.Pitäisikin varmaan tänään muuten valmistella.
On järkeä tuossakin taas?!
No ei siinä olekaan. Mutta tykkään siitä enemmän kuin valmiina semmoisenaan enkä ole onnistunut ikinä tekemään itse alusta asti hyvää. Varmaan osa kansasta menee shokkiin kun lisään reilusti valkosipulia vielä ja jätän perunat suht isoiksi.
Mitä väliä sillä on? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä tykkään niistä. Ihan hyviä ovat. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oion ihan reilusti.
Ostan valmiin perunasalaatin, mutta lisään siihen perunaa, suolakurkkuja, kapriksia ja mausteita.
Mulle itselle nuo valmiit on liian raskaita ja majoneesisia. Alusta asti itse tehtynä taas en ole saanut onnistumaan ja on tullut ihan kummallisen makuisia vaikka reseptin mukaan teen, en edes yritä enää.Pitäisikin varmaan tänään muuten valmistella.
Aivan. Ja jouluna tulee tehdä lanttuloota alusta asti itse lantut kuorien ja soseuttaen ja aikaa laittaen. Eihän se muuten ole laatikko eikä mikään.
Oletko muuten kuullut, että jotkut lisää kaupan pakastepitsaankin mm juustoa päälle? 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä tykkään niistä. Ihan hyviä ovat. -eri
Niin toinen tykkää äidistä ja toinen isästä, mutta ei tuo nyt vastannut kysymyksiin, miksi yksi ei tykkää lainkaan perunasalaatista.
En minäkään erityisemmin välitä niistä kaupan valmiista perunasalaateista, kun taas omatekemä on aivan eri makuista. Toki nykyään on kauppoihin tulout myös uusiakin tuotteita ”maalaisperunasalaattia” ja muita tuoreita, jotka ei oo niitä perinteisiä mössöjä. Paremman makuisia, mutta nekään eivät omaa voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen perunasalaatin, mutta haluan sen maistuvan tuoreelta enkä samalta kuin kaupan mössöt eli teen sen huomenna =)
Otse kun tykkään raikkasta perunasalaateista enkä niisyä hirveistä tasamaksuista mössöistä, jossa jokainen osa maistuu samalta.
Ihan hyvä juu, mutta en ihan ymmärrä kuinka tämä liittyy aloitukseeni? Se, että salaatti makuuntuu ja maut tasaantuu seur päivään ei muuta sitä kaupan mössöksi kuten ilmaisit.
Monena vuonna tehnyt vasta syönti päivänä ja vähintään yhtä monena edellisenä päivänä ja on kyllä parempaa, kun saanut olla kylmässä sen n.12-24h.
Mutta kukin toki tyylillään, en vain ymmärrä kommenttisi ilmiselvää tavoitetta ilkeillä ja kritisoida, ei kovin aikuismaista käytöstä.Ap
Mikähän siinä on ilkeilyä, jos ei halua perunasaaltin osasten maistuvan tasapaksulta? Vähän sama kuin, että ei se lasagnekaan minusta enää seuraavana päivänä yhtä hyvää ole, kun kaikki maut tasaantuneet. Kai minä saan tykätä erilaisesta perunasalaatista kuin sinä?
No ei se kovin kilttiäkään ole haukkua ap:n salaattia hirveäksi mössöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvää ohjetta, voisinkin tehdä perunasalaattia tällä kertaa ihan itse.
Helppoa. Jätät vain kaiken maailman omenat ja kaprikset pois. Vain hyvää keitettyä perunaa, sipulia, maustekurkkua ja majoneesia.
Ananas kuuluu pizzaan ja omena perunasalaattiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oion ihan reilusti.
Aivan. Ja jouluna tulee tehdä lanttuloota alusta asti itse lantut kuorien ja soseuttaen ja aikaa laittaen. Eihän se muuten ole laatikko eikä mikään.
Oletko muuten kuullut, että jotkut lisää kaupan pakastepitsaankin mm juustoa päälle? 😬
Oletko kuullut, että niitä soseita saa valmiina, joista vointehdä ne laatikot, joten ei tartte kuoria ja soseuttaa itse 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”… enkä samalta kuin kaupan mössöt … ”
Aloittajako ne salaatit sinne kauppaan siis tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”… enkä samalta kuin kaupan mössöt … ”
Aloittajako ne salaatit sinne kauppaan siis tekee?
Niinpä!
Joku sanoi laittavansa kermaviiliä.. Jos siitä tykkää niin sitten laittaa, mutta minusta salaatti tulee silloin kauhean vetelää eikä ”pysy koossa”.