Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dodih, perunasalaatti tehty jääkaappiin makuuntumaan :)

Vierailija
30.12.2021 |

Maistuuko teidän perheessä perunasalaatti ja teetkö itse vai suositko jotain valmista versiota?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna maistuu.

Vierailija
2/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen perunasalaatin, mutta haluan sen maistuvan tuoreelta enkä samalta kuin kaupan mössöt eli teen sen huomenna =)

Otse kun tykkään raikkasta perunasalaateista enkä niisyä hirveistä tasamaksuista mössöistä, jossa jokainen osa maistuu samalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappuna maistuu.

Tuskin ap maistaa, kun vappuna löytää jääkaapin perältä neljä kuukautta makuuntuneen herkun.

Vierailija
4/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvää ohjetta, voisinkin tehdä perunasalaattia tällä kertaa ihan itse.

Vierailija
5/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma resepti, opin ravintolakeittiössä.  Mukaan tulee kurkkurelissiä ja kevytmajoneesia.

Vierailija
6/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen perunasalaatin, mutta haluan sen maistuvan tuoreelta enkä samalta kuin kaupan mössöt eli teen sen huomenna =)

Otse kun tykkään raikkasta perunasalaateista enkä niisyä hirveistä tasamaksuista mössöistä, jossa jokainen osa maistuu samalta.

Kerro resepti.

Vierailija
7/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä juu, mutta en ihan ymmärrä kuinka tämä liittyy aloitukseeni? Se, että salaatti makuuntuu ja maut tasaantuu seur päivään ei muuta sitä kaupan mössöksi kuten ilmaisit.

Monena vuonna tehnyt vasta syönti päivänä ja vähintään yhtä monena edellisenä päivänä ja on kyllä parempaa, kun saanut olla kylmässä sen n.12-24h.

Mutta kukin toki tyylillään, en vain ymmärrä kommenttisi ilmiselvää tavoitetta ilkeillä ja kritisoida, ei kovin aikuismaista käytöstä.

Ap

Vierailija
8/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma resepti, opin ravintolakeittiössä.  Mukaan tulee kurkkurelissiä ja kevytmajoneesia.

"Kevytmajoneesia" :D:D:D

Vierailija
9/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Jätät vain kaiken maailman omenat ja kaprikset pois. Vain hyvää keitettyä perunaa, sipulia, maustekurkkua ja majoneesia.

Vierailija
10/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppelisti tulee parasta eli ei siihen muuta tarvita kuin kiinteätä perunaa, maustekurkkua, punasipulia ja omenaa, itse suosin vihreätä Granny Smithiä. Niin ja laitan myös pari kolme rkl kapriksia. Kastikkeeseen käytän Hellmansin majoneesia (parasta) ja kermaviiliä, makean vahvaa sinappia, musta-ja valkopippuria ja hieman suolaa+sokeria ja loraus kapriksien nestettä siitä purkista.

Ap

Vierailija
11/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oion ihan reilusti.

Ostan valmiin perunasalaatin, mutta lisään siihen perunaa, suolakurkkuja, kapriksia ja mausteita.

Mulle itselle nuo valmiit on liian raskaita ja majoneesisia. Alusta asti itse tehtynä taas en ole saanut onnistumaan ja on tullut ihan kummallisen makuisia vaikka reseptin mukaan teen, en edes yritä enää.

Pitäisikin varmaan tänään muuten valmistella.

Vierailija
12/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Jätät vain kaiken maailman omenat ja kaprikset pois. Vain hyvää keitettyä perunaa, sipulia, maustekurkkua ja majoneesia.

Perunasalaattiin kuuluu olennaisesti omena. Ja kaprikset lienee makuasia.

Vierailija
13/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Forssan perunasalaattia.

Vierailija
14/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

750g perunaa (kiinteä)

pari hapanta omenaa

yksi maustekurkku

puolikas tai pienipurkki kapriksia maun mukaan

ruohosipulia (tai punasipulia/salottisipulia)

kaksi purkkia creme fraichea

ripaus valkopippuria

mustapippuria

hyppysellinen sokeria tai jos tykkää, voi kokeilla myös 1-2 rkl makeaa sinappia.

suolaa maun mukaan

lehtipersiljaa

sitruunanmehua jos tykkää

Muutama tunti jääkaapissa ennen tarjoilua, lisää persiljaa ja ruohosipulia koristeeksi.

Vierailija
15/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistumaanhuora. Maustumaan.

Vierailija
16/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan itsetehtyjä perunasalaatteja, kaikki jättää aina ne perunanpalat niin isoiksi :x

Vierailija
17/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppelisti tulee parasta eli ei siihen muuta tarvita kuin kiinteätä perunaa, maustekurkkua, punasipulia ja omenaa, itse suosin vihreätä Granny Smithiä. Niin ja laitan myös pari kolme rkl kapriksia. Kastikkeeseen käytän Hellmansin majoneesia (parasta) ja kermaviiliä, makean vahvaa sinappia, musta-ja valkopippuria ja hieman suolaa+sokeria ja loraus kapriksien nestettä siitä purkista.

Ap

Ihan paska ohje. Ei mitään omenaa siihen.

Vierailija
18/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan itsetehtyjä perunasalaatteja, kaikki jättää aina ne perunanpalat niin isoiksi :x

Mä taas en tykkää omenasta perunasalaatissa.

Vierailija
19/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oion ihan reilusti.

Ostan valmiin perunasalaatin, mutta lisään siihen perunaa, suolakurkkuja, kapriksia ja mausteita.

Mulle itselle nuo valmiit on liian raskaita ja majoneesisia. Alusta asti itse tehtynä taas en ole saanut onnistumaan ja on tullut ihan kummallisen makuisia vaikka reseptin mukaan teen, en edes yritä enää.

Pitäisikin varmaan tänään muuten valmistella.

On järkeä tuossakin taas?!

Vierailija
20/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

750g perunaa (kiinteä)

pari hapanta omenaa

yksi maustekurkku

puolikas tai pienipurkki kapriksia maun mukaan

ruohosipulia (tai punasipulia/salottisipulia)

kaksi purkkia creme fraichea

ripaus valkopippuria

mustapippuria

hyppysellinen sokeria tai jos tykkää, voi kokeilla myös 1-2 rkl makeaa sinappia.

suolaa maun mukaan

lehtipersiljaa

sitruunanmehua jos tykkää

Muutama tunti jääkaapissa ennen tarjoilua, lisää persiljaa ja ruohosipulia koristeeksi.

Ja tähän lisäten, että kun jokainen tekee itselleen sopivan, niin moni tykkää laittaa esim enemmön maistekurkkua (2kpl) ja vähentää kapriksia, lisätä ehkä enemmän sipulia jne.