Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten epätoivoinen vaalennus :( Apua ja vinkkejä kaipaan!

Vierailija
16.04.2015 |

Löytyykö keneltäkään neuvoja tähän hermoja raastavaan tilanteeseen.. Mulla oli pitkät mustat (värjätyt) hiukset, ollut samanlaiset jo vuosia ja oon haaveillut vaaleista hiuksista. Noh, otin sitten riskin ja tein värinpoiston. Tulos ihan ok, ruskean oranssi. Ajattelin että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa vaalenee. Toinen värinpoisto ja pää on ihan kamala! Keltaisen ja oranssin kirjava, tosi kuivaksi meni myös. Mitäs nyt, teenkö vaan lisää värinpoistoja vai kuljenko pipo päässä kunnes saan säästettyä rahaa kampaajalle?! Melko arvokasta pitkille hiuksille kampaajalla värinpoistot ja värjäykset. Mietin, että värjäisinkö vähän tummemmalla, vaikka tumman vaalealla että saisi tämän keltaisuuden pois. Vai lähteekö se kun tarpeeksi monesti vaalentaa? Vai lähteeköhän hiukset ensin :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna säästäisin rahaa kampaajalle tai värjäisin tummemmalla värillä.

Vierailija
2/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta tummanvaalea väri tossa kohtaa yhtään mitään, hiuksistasi tulee entistä enemmän kirjavat ja tunkkaiset. Parhaassa tapauksessa kylmällä vaalealla taitat sen vihreäksi. T. Kampaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta olaplex !! :)

Vierailija
4/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keltainen/oranssi vaihe kuuluu asiaan. Sun pitää vielä vaalentaa ja sitten laittaa taittoväri siihen (hopea) taittamaan keltaisuutta. Tai voi onnistua vaalentamalla suoraan helmenvaalealle esim. Lorealin Helsinki-sävyllä. Riippuu miten oranssit ne hiukset vielä on.

Toi on aina iso prosessi lähteä vaalentamaan ihan tummaa tukkaa. Hiukset kestää yllättävän paljon. Pidä vaalennusten välillä ainakin parin päivän tauko ja hoida, hoida, hoida eli rakennepaikkaavaa hoitsikkaa sekä kosteuttavaa hoitsikkaa esim. hiuksiin jätettävänä suihkeena vuorotellen.

Jos nyt värjäät tummalla hiusvärillä, niin siinä on vaara etttä se väri menee vihreäksi kun on vaalennus alla.

Vierailija
5/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta nuoruudesta noista värinpoistoista paljon. Vastailen tältä kokemuspohjalta.

- Värinpoistettu hius ei itsestään siitä mihinkään vaalene. Joten sitä ei kannata odottaa. 

- Värinpoiston päälle tarvitaan käytännössä aina väri taittamaan pois keltaisia ja/tai oransseja sävyjä. 

- Se mitä sinun pitäisi nyt tehdä riippuu siitä mitä haluat ja missä kunnossa hiuksesi on.

Jos haluat nykysävyä (tumminta kohtaa) vaaleammat hiukset, ei sinun auta kuin laittaa vielä yksi värinpoisto, JOS tuntuu että hius sen kestää. Minulla kesti kohtuullisen hyvin aikanaan kolmekin peräkkäistä värinpoistoa + kestoväri päälle, toki meni kuivaksi ja karheaksi mutta silikonihoitoaineilla ja jätettävillä sai ok:n näköiseksi eikä hiukset pudonneet päästä. Kaikkien hiuslaatu ei välttämättä kestä.

- Jos nykyinen sävyaste tai tummempi käy, niin tarvitset vaan kunnollisen kestovärin jolla värjäät keltaisuuden ja oranssiuden pois. Tämä on hiuksille paljon hellempää kuin lisävärinpoisto, jonka päälle todennäköisesti kumminkin tarvisit värin. Tummemmat värit peittää paremmin, mutta yleensä jos on vaalentamaan lähtenyt ei halua paljon tummempaa. Tällöin pitää valita sävykartan kanssa sävyaste, joka vastaa tummuudeltaan niitä tummimpia oransseja kohtia. Vivahde sen mukaan mitä haluaa, 100% harmaanpeitolliset kestovärit kyllä aika hyvin saa aikaan mitä vaan esim. tuhkansävyt piilottaa niitä keltaisia kunhan sävy ei ole liian vaalea, tai jos haluaa vaikka kultaa tai kuparia niin sekin onnistuu. 

Vierailija
6/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:29"]

Ei auta tummanvaalea väri tossa kohtaa yhtään mitään, hiuksistasi tulee entistä enemmän kirjavat ja tunkkaiset. Parhaassa tapauksessa kylmällä vaalealla taitat sen vihreäksi. T. Kampaaja

[/quote]

Mulla on kyllä toiminut tuo hyvin. Minä tosin olen aina värinpoistanut vaaleankeltaiseen asti, enkä jättänyt oranssinkirjavaan. Mutta siihen vaaleankeltaiseen kun on päälle laittanut ihan mitä vaan, niin sävystä on aina tullut juuri sellainen kuin paketin kuvassa. Mitään outoja vihreitä tai muita sävyjä en ole koskaan onnistunut aikaansaamaan. 

Vierailija
7/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se toimii, jos pohja on tarpeeksi vaalea. Aloittaja kirjoitti että tukka on oranssin tumman kirjava. Siinä kohtaa ei vielä taittosävyt auta. T. Kampaaja

Vierailija
8/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja joutuu kyllä nappaamaan myös pituuksista pois tuollaisen koppurakäsittelyn jälkeen. Tulisi ehkä silti halvemmaksi hoitaa täydelliset värinmuutokset suoraan kampaajalla kuin ostaa itse ensin purkkitolkulla aineita, pilata hiuksensa siinä sivussa täysin ja sitten vielä marssia kampaamoon pelastamaan mitä pelastettavissa on.

Vierailija
9/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:45"]

Kampaaja joutuu kyllä nappaamaan myös pituuksista pois tuollaisen koppurakäsittelyn jälkeen. Tulisi ehkä silti halvemmaksi hoitaa täydelliset värinmuutokset suoraan kampaajalla kuin ostaa itse ensin purkkitolkulla aineita, pilata hiuksensa siinä sivussa täysin ja sitten vielä marssia kampaamoon pelastamaan mitä pelastettavissa on.

[/quote]

Eri mieltä. Kampaajat on liian arkoja tekemään radikaaleja muutoksia. Eli sieltä voi kyllä päästä parempikuntoisten hiusten kanssa, mutta värin kanssa josta ei tykkää. Esim. jos on värjätty musta alla, niin melkein aina ehdottavat jotain raitoja vaan. Tai sanovat vaaleista väreistä ykskantaan, että ei ole mahdollista, että vaalein mihin päästään on joku keskiruskea. 

Siksi itse olen aina hoitanut radikaalit muutokset itse ja onnistunut erinomaisesti. Kyllä siitä mustasta saa kerralla vaikka jonkun 8-asteisen vaalean, toisin kuin kampaajat väittää. 

Vierailija
10/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki niillle jotka ei ihan blondeiksi kaipaa vaan luonnolliseen sävyyn. Käyttäkää ihmeessä pelkistäviä värinpoistotuotteita niiden perinteisten sijaan! Ne poistavat pelkästään keinoväriä, eivät siis vaalenna vaaleammaksi kuin oma väri. Mutta ovat ihan älyttömästi hellävaraisempia hiukselle kuin vaalennus-värinpoistot. 

Minä sain mustasta vaaleanruskean kerralla Colour B4-tuotteella eikä hiusten kunto tuntunut kärsivän oikein yhtään. Täältä näkee aika vaikuttavia ennen & jälkeen kuvia siitä mitä aineella voi tehdä http://www.colourb4.com/ 

Vierailija
11/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tarviit joka tapauksessa kunnolliset rakennepaikkaavat hoitoaineet, eli halvalla sinä et tästä lystistä enää pääse, teit mitä tahansa.
Minä laittaisin nyt jotain ärtsyä tehohoitoa päähän (kylmäpuristettu kookosöljy taitaa olla halvin vaihtoehto) ja sitten varovasti värinpoistoa niihin tummimpiin kohtiin. Toista niin kauan että tummuusaste on sopiva. Sitten noita 5:n mainitsemia värejä päälle.
Jatkossa hoito hopeasamppoolla/hoitoaineella sekä ne äkäisimmät rakennepaikkaavat käyttöön!
Feeluniquelta tai lookfantasticilta sai ainakin muutama vuosi sitten älyttömän halvalla tilattua kampaamotuotteita. Mikä se nyt oli se maailmanparas rakennepaikkaava, se ällön banaanin tuoksuinen? Rusehtava tuubi?

Vierailija
12/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: K-pak jotain oli sen rakennepaikkaavan nimi.

Vierailija
13/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita ensin hopeashampoota ennenkuin värjäät/vaalennat yhtään.

Vierailija
14/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen aika tämmöne maantienharmaa/hunajainen. Ja en millään saa puhdasta blondia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän