Vanhempi työkaveri tytöttelee jatkuvasti.
Aluksi en kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota, mutta nyt on kieltämättä alkanut hieman rasittamaan. Kyseessä siis vanhempi mies kollega, joka tytöttelee minua joka käänteessä. Vanhemmille naisille ei näin tee, vaikka he olisivatkin tätä nuorempia. Olen liki kolmekymppinen nainen ja ikäni ollut ns "babyface", nuoren näköinen naamasta ja sitä korostaa vielä siro ja pieni ruumiinrakenteeni, olen 164cm. Mies kyllä tietää ikäni, että ihan aikuinen nainen olen. En ole jaksanut pahastua, mutta alkaa hieman tympäisemään, miten vastata seuraavan kerran, kun tytöttelee?:) Hän voi siis esim sanoa ja tokaista juttuihini, että "eihän noin pikkuinen tyttö nyt...." tai "miten noin pienellä tytöllä...." tai pyytää esim jotakuta muuta miestä kantoavuksi, koska "ei noin pienenkokoinen tyttö jaksa..." tms, argh!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?
Koska ne pystyvät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin piti mainita, että tämä tyyppi ei myöskään ota minua koskaan vakavasti :) Jos ehdotan esimerkiksi jotain työhön liittyvää niin sivuuttaa minut täysin tai heittää kommentoi ehdotukseeni vitsillä takaisin. Muille ei tee tätä. Turhauttavaa.
-Ap
Kunnioitus on ansaittava
Anteeksi mitä!? Ei ihme, että suomen työpaikkojen ilmapiiri on alinta kastia, jos enemmistö ajattelee noin kuin sinä.
Pitääkö työntekijää kunnioittaa vain siksi, että he sattuvat olemaan kyseisessä paikassa vai pitääkö kunnioitus ansaita sillä omalla työpanoksella ja käytöksellä? Kyllä aikuisen ihmisen pitää saada se suunsa auki ja osasta vaatia sitä arvoistaan kohtelua. Sitä ei ansaita jakamalla hymiöitä ja kikattelemalla.
"jakamalla hymiöitä ja kikattelemalla"? Kuka puhui kikattelusta ja hymiöiden jakamisesta yhtään mitään? Aivan ei kukaan, joten älä tee itsestäsi palikkaa aukomalla typeriä olettamuksiasi
Jos käyttäytyy kuin teini kohdellaan teininä. Sitä niittää mitä kylvää.
Kerrohan kuinka raskasta asteikolla 1-10 on omata noin pienet aivot?
Mun työkaveri sanoi mua tytöksi, niin sanoin häntä sedäksi.
Aina, kun hän tytöttelee sinua, kerro hänelle nimesi. Siis se mini, jolla toivoisit hänen sinua puhuttelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin piti mainita, että tämä tyyppi ei myöskään ota minua koskaan vakavasti :) Jos ehdotan esimerkiksi jotain työhön liittyvää niin sivuuttaa minut täysin tai heittää kommentoi ehdotukseeni vitsillä takaisin. Muille ei tee tätä. Turhauttavaa.
-Ap
Kunnioitus on ansaittava
Anteeksi mitä!? Ei ihme, että suomen työpaikkojen ilmapiiri on alinta kastia, jos enemmistö ajattelee noin kuin sinä.
Pitääkö työntekijää kunnioittaa vain siksi, että he sattuvat olemaan kyseisessä paikassa vai pitääkö kunnioitus ansaita sillä omalla työpanoksella ja käytöksellä? Kyllä aikuisen ihmisen pitää saada se suunsa auki ja osasta vaatia sitä arvoistaan kohtelua. Sitä ei ansaita jakamalla hymiöitä ja kikattelemalla.
"jakamalla hymiöitä ja kikattelemalla"? Kuka puhui kikattelusta ja hymiöiden jakamisesta yhtään mitään? Aivan ei kukaan, joten älä tee itsestäsi palikkaa aukomalla typeriä olettamuksiasi
Et taida tunnistaa itsestäsi käytöstä, josta syytät muita pyydän sinuakin antamaan arviosi. Sillä minun on aina tehnyt mieli kysyä miltä tuntuu olla niin tyhmä, että viitsii edes vastata tuollaisiin kommentteihin. Itse en nyt anna kovin hyvää arvosanaa, mutta nyt vaan oli ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kunnioitus on ansaittava
Suhtaudutko lähtökohtaisesti epäkunnioittavasti jokaiseen ihmiseen, jota et tunne niin hyvin, että hän olisi kerennyt ansaita kunnioituksesi? Tuollaisella käyttäytymiselläsi et itse todellakaan ansaitse minkäänlaista kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kunnioitus on ansaittava
Et taida tunnistaa itsestäsi käytöstä, josta syytät muita pyydän sinuakin antamaan arviosi. Sillä minun on aina tehnyt mieli kysyä miltä tuntuu olla niin tyhmä, että viitsii edes vastata tuollaisiin kommentteihin. Itse en nyt anna kovin hyvää arvosanaa, mutta nyt vaan oli ihan pakko.
Luulet olevasi helvetin nokkela, mutta oletkin ihan helvetin tyhmä ihminen etkä osaa lopettaa sonnan suoltamista ajoissa. Vinkki vitosena: Joskus on parempi olla ihan hiljaa kuin tehdä itsestään ihan helvetin tyhmän kirjoittamalla asioista joista ei todellisuudessa tiedä yhtään mitään niin kuin sinä teit ja mikä surullisinta, olet niin tyhmä ettet osaa lopettaa.
Sanot joko että, en minä ole sulle mikään tyttö, tai rupea itse sedättelemään tai vaarittelemaan(mutta huomioi, että ällöimmät tapaukset saattavat kokea sen jopa hyvänä/hauskana)
Et voi saada muiden kunnioitusta, jos et ensin kunnioita itseäsi. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun on nähtävä itsesi samanarvoisena kuin muut ja saatava se suusi auki, jos koet ettei sinua arvosteta.