Mies lähtee jätkien kanssa etelän matkalle!
Mies voitti pari tonnia veikkauksestaan taannoin ja nyt ilmoitti, että menee jätkien kanssa etelään "jos kulta sopii". Ottaa viikon omaa lomaa, vissiin palkaton sitten. Sanoi että ovat pitkään haaveilleet, että pääsevät jätkien kanssa etelään.
Meillä kaksi lasta ja talo ja kaikkee. No ehkä mä sitten jään kotiin ja mies menee!!!? Miten teillä tämmöiset jutut?
Kommentit (116)
Kuulostaa ok:lta jos sinäkin saat sitten ihan varmasti jonkun lomaviikon itsellesi.
Mutta mua hauskuttaa ajatus että kun voittaa mukavan summan rahaa veikkauksesta, niin törsätään johonkin lomamatkaan. Prioriteetit vähän oudot kyllä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:15"] Kerro, mitä siellä tapahtuu. [/quote] Ihan sitä samaa, mitä "tyttöjenkin" matkalla. [/quote] No mitähän se sitten sinun mielestä on? Me oltiin joulukuussa semmosella "tyttöjen" matkalla eikä tapahtunut mitään mikä ei päivänvaloa kestäisi.
[/quote]
No faktahan on se, että suomalaiset naiset ottaa munaa joka reikään lomamatkoillaan oli parisuhteessa tai ei.
Huh me käyty vuosia usein erikseen...mitäs siinä?
Mun mies oli vasta 2 viikon lomalla kavereiden kanssa. Sanoi tosin että viikko olisi riittänyt. Enkä usko että kovin usein lähtisi vastaaville reissuille. Tiedän, että pääsisin minäkin jos haluaisin lähteä, eikä mulla tarvitsisi olla "omaa rahaa", vaan katsottaisi yhdessä miten se saatais järjestymään.
En halua toista kahlita, koska olen elänyt ajan, jolloin olen itse ollut kahlittuna (ex). Meillä on sovittu rajat ja seuraukset niiden ylittämisestä, kummallakaan eikä kummallakaan ole toiveita alkaa kantaa valehtelijan raskasta viittaa. Kummankin pitää HALUTA olla toisen kanssa, mutta pitää pystyä olla myös ilman.
Mutta me ollaan tällaisia, mua ei haittaa vaikka jotkut on toisenlaisia :)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:14"]
Mutta mua hauskuttaa ajatus että kun voittaa mukavan summan rahaa veikkauksesta, niin törsätään johonkin lomamatkaan. Prioriteetit vähän oudot kyllä.
[/quote]
Mikä sitten olis se "oikea" prioriteetti? Jos napsahtaa tuollaista ylimääräistä niin eikös se just ole kiva laittaa johonkin "ylimääräiseen" hauskuuteen?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:58"] Miten ihmeessä te naiset koette, että maailma suurin piirtein loppuu ja kaatuu päälle jos teidän oma kumppani olisi menossa OMILLA voittorahoillaan joskus, edes kerran elämässään, matkalle? Minusta omia lomia pitää saada tehdä ilman, että oma kumppani saa niistä hepulin. Ei ole TERVETTÄ suuttua toisen onnesta. [/quote] Tuntuu se kuvio vaan menevän usein sillä tavalla että mies on perheessä ainoa, joka saa ja voi lomailla tuollain kaveriporukassa naisen jäädessä kotiin. Pitäisi sitten sen naisenkin päästä lomalle omien kavereittensa kanssa siinä missä mieskin pääsee. Mun mielestä ei vain ole reilua että mies on vapaa liikkumaan ja lomailemaan ja nainen taas on kahlittu kotiin hellan ja lasten väliin. En kyllä voi tietenkään sanoa, kuinka yleistä tällainen on mutta omasta kaveripiiristä ja suvusta tiedän muutaman perheen joissa juurikin se mies lomailee Thaimaassa tai jossain muussa lomakohteessa kavereiden kanssa vaimon ollessa vuodesta toiseen kotona eikä ole lupaa tai mahdollisuutta omaan kaverilomaan. [/quote] Itse en ainakaan miehenä ole kieltämässä. Sen kun menee jos on lomia ja omaa rahaa. Kyllä minä osaan selvitä lasten kanssa. Koen vielä onnea toisen puolesta kivalla lomallaan, toisin kuin nämä kateelliset AV-naiset jotka koittavat kampittaa miehen omia juttuja parhaansa mukaan. [/quote] En ymmärrä miksi alapeukutatte tällaisia hyvien miesten kirjoituksiakin??? [/quote] "Oma raha"
[/quote]
Niin? Kai sitä vähän rahaa pitää olla jos aikoo jotain elämässä tehdä? Vai meinaatko, että eukko vaan uikuttaa käsi suorana mieheltä rahaa ja sitä on löydyttävä jos itselleen löytyy?
[/quote]
Tajuatko yhtään paljonko nainen menettää rahaa äitiyslomien ja vanhempainvapaiden aikana menetettyjen ansiotulojen ja eläkekertymän muodossa? Oletko edes ajatellut? Silloin ei voi ajatella, että toisen (kumpi sitten tienaakaan) rahat ovat vain hänen omiaan, ja toisen "oma raha" on sitten se pakon sanelema pienempi summa. Fiksu tajuaa. Viimeistään sitten jos joutuu jäämään vaikka sairaseläkkeelle 20 vuotta ennen aikojaan, eikö ole varaa huvitella, mutta perheen toisella työssäkäyvällä on varaa vaikka lomailla itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:44"]Lomat vietetään perheen kanssa. Tuossa tapauksessa mies saisi lapset mukansa.
[/quote]
Vihaat siis lastesi kanssa olemista?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:47"]Tajuatko yhtään paljonko nainen menettää rahaa äitiyslomien ja vanhempainvapaiden aikana menetettyjen ansiotulojen ja eläkekertymän muodossa? Oletko edes ajatellut? Silloin ei voi ajatella, että toisen (kumpi sitten tienaakaan) rahat ovat vain hänen omiaan, ja toisen "oma raha" on sitten se pakon sanelema pienempi summa. Fiksu tajuaa. Viimeistään sitten jos joutuu jäämään vaikka sairaseläkkeelle 20 vuotta ennen aikojaan, eikö ole varaa huvitella, mutta perheen toisella työssäkäyvällä on varaa vaikka lomailla itsekseen.
[/quote]
Ei lapsia ole pakko tehdä. Vai oletko sinä niitä jotka porsii ihan puolivahingossa kerran parissa vuodessa? Äitiysloma kestää 9kk, sen jälkeen voi painaa uraa niin paljon kuin sielu sietää ja ura ei urkene, turha siitä on muita syyttää. Tee jotain onnesi eteen äläkä uikuta.
[/quote]
Juuri näin.
Mun mies lähtisi ja olisin ihan hyvillä mielin. Palasin juuri äsken tyttöjen reissulta etelästä. Kesällä oltiin koko perhe välimerellä. Yritin houkutella miestä lähtemään reissuun kavereiden kesken, mutta ei kuulemma halua laittaa siihen rahaa.
Toki, jos itse en pääsisi koskaan mihinkään saattaisi mielipide olla eri. Paljon on painoa myös miehen kavereilla. Ovatko sinkkuja bilettäjiä vai osaavatko ottaa lomasta muutakin irti.
No minä olen parhaillaan etelässä eikä kyllä käynyt edes mielessä kysyä mieheltä lupaa, kunhan lähetin emailiin kopion lentolipuista.
Jouduin tosin nyt muuttamaan paluupäivää aiemmaksi, kun mies oli unohtanut mainita illallisista, joissa minun pitää olla mukana. No ei se mitään, pari päivää sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin päästään sairaita nämä jotka vetoaa, että perheellisten kuuluu jakaa onni ja elämä kokonaisuudessaan perheen kanssa. Tai muuten arvostellaan arvomaailmaa...
No just näin. esimerkiksi kahdessa vuodessa on normaaleilla ihmisillä 10 viikkoa vuosilomia, 100 kpl viikonloppuja ja ties kuinka monta juhlapyhäviikonloppua. Ja sitten jos mies tästä pari vuoden pätkästä käyttää yhden viikon jätkien kanssa etelässä, niin miten se voi olla "koskaan ei mitään tehdä yhdessä"?
Tuo on niin wt! Sama kuin se, että mies menisi kavereiden kanssa baariin.
Mun mies on lähdössä kaverin kanssa Englantiin fudispeliin. Saavat mennä. Kaverin vaimo on kuulema aika nyreissään, tosin johtuu ehkä siitä, ettei itse pääse lainkaan matkoille. Meille tulee kyllä joka vuosi muitakin matkoja.
Olen itsekin ollut ilman miestä lasten ja siskoni sekä lapsiensa kanssa matkalla. Mies saa huomattavasti huonommin lomaa lasten lomien aikaan. Joten joskus on pakko, jos meinaa mennä.
Siis millaisia ihmeellisiä parisuhteita AV mammoilla oikein on? Ei sitä toista voi omistaa. Kyllä meilläkin on perhe, mutta ei se herranjestas sitä tarkoita, ettei omien kavereiden kanssakin voi mennä ilman sitä puolisoa. Jos joka hetki pitää olla pelkäämässä pettämistä, niin minkä ihmeen takia olette lyöneet hynttyyt yhteen sellaisen henkilön kanssa? Meillä molemmat menevät reissuihin kavereittensa kanssa ihan niinkuin mieli tekee, ja yhdessä perheenä mennään myös, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut . Voisiko ne erotkin vähetä, jos annettaisiin sille puolisolle myös se oma elämä.
Meillä lähti kanssa kavereiden kanssa lomille. Ja sai lähtee sitten lopullisesti. Itse olin sumplinut omat lomani niin, että voidaan olla yhdessä, kun tyypille ei sopinut mun omat lomailut ja sovittiin että odotetaan yhteistä lomamatkaa. Jonka sitten suoritti kavereidensa kanssa kysymättä ees mua mukaan. Fair play.. :)