Mies lähtee jätkien kanssa etelän matkalle!
Mies voitti pari tonnia veikkauksestaan taannoin ja nyt ilmoitti, että menee jätkien kanssa etelään "jos kulta sopii". Ottaa viikon omaa lomaa, vissiin palkaton sitten. Sanoi että ovat pitkään haaveilleet, että pääsevät jätkien kanssa etelään.
Meillä kaksi lasta ja talo ja kaikkee. No ehkä mä sitten jään kotiin ja mies menee!!!? Miten teillä tämmöiset jutut?
Kommentit (116)
No meillä kanssa mies lähdössä "seiväsmatkalle" parhaan frendinsä kanssa, joka ihan avoimesti harrastaa mm. maksullisia naisia ja hajotti käytöksellään avioliittonsakin (kolmen lapsen isä). Että sellaisessa seurassa sitten... Satuin lukemaan miehen kännykän viestin jossa suunnittelevat yhteistä "seiväsmatkaa". Meillä 1 v. lapsi ja just nyt vähän viileää parisuhteessa. En käsitä miksi sinne matkalle on päästävä nyt!!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:47"]Tajuatko yhtään paljonko nainen menettää rahaa äitiyslomien ja vanhempainvapaiden aikana menetettyjen ansiotulojen ja eläkekertymän muodossa? Oletko edes ajatellut? Silloin ei voi ajatella, että toisen (kumpi sitten tienaakaan) rahat ovat vain hänen omiaan, ja toisen "oma raha" on sitten se pakon sanelema pienempi summa. Fiksu tajuaa. Viimeistään sitten jos joutuu jäämään vaikka sairaseläkkeelle 20 vuotta ennen aikojaan, eikö ole varaa huvitella, mutta perheen toisella työssäkäyvällä on varaa vaikka lomailla itsekseen.
[/quote]
Ei lapsia ole pakko tehdä. Vai oletko sinä niitä jotka porsii ihan puolivahingossa kerran parissa vuodessa? Äitiysloma kestää 9kk, sen jälkeen voi painaa uraa niin paljon kuin sielu sietää ja ura ei urkene, turha siitä on muita syyttää. Tee jotain onnesi eteen äläkä uikuta.
No ei tosiaan lähtis! Kyllä vois ihan perheensä kanssa matkansa jakaa, jos yllättävä voitto tulisi. Minä ja lapsetkin haluamme matkustella! Ja palkaton loma, tulee kallis reissu..
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:09"]
Mielestäni pariutuneet lomailevat aina vain sen puolisonsa kanssa. Ainakin, jos ollaan jo naimisiin asti päädytty. Seurusteluvaihe on sitten erikseen. Ruollaisella lomalla saattaa sattua sellaisiakin asioita, jotka eivät ole parisuhteen kannalta toivottavia.
[/quote]
Onneksi suuri osa aviopuolisoista luottaa toisiinsa ja matkailu onnistuu yksinkin. Avioliitto tuskin monellekaan tarkoittaa kaiken muun elämän kuolettamista ja ainoastaan puolisolleen elämistä.Liiton perimmäinen tarkoitus tuskin on muodostaa kahta onnetonta yhdessä elävää ihmistä.
[/quote]
Ei kyse ole siitä. Vaan siitä, että jos on yhteiset rahat, niin oletan että ne myös käytetään yhdessä. Tilanne olisi eri jos vaikkapa käytäisiin sekä perhereissu että sitten joku oma, mutta ei niin että vain yksi perheenjäsen matkustelee ja jättää surutta lapset ja arjen yksin puolison niskaan. Tasapuolisuutta, kiitos. Saa toki ja pitääkin olla omaa elämää ja menoja, mutta ei noin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:58"]
Miten ihmeessä te naiset koette, että maailma suurin piirtein loppuu ja kaatuu päälle jos teidän oma kumppani olisi menossa OMILLA voittorahoillaan joskus, edes kerran elämässään, matkalle? Minusta omia lomia pitää saada tehdä ilman, että oma kumppani saa niistä hepulin. Ei ole TERVETTÄ suuttua toisen onnesta.
[/quote]
Tuntuu se kuvio vaan menevän usein sillä tavalla että mies on perheessä ainoa, joka saa ja voi lomailla tuollain kaveriporukassa naisen jäädessä kotiin. Pitäisi sitten sen naisenkin päästä lomalle omien kavereittensa kanssa siinä missä mieskin pääsee. Mun mielestä ei vain ole reilua että mies on vapaa liikkumaan ja lomailemaan ja nainen taas on kahlittu kotiin hellan ja lasten väliin. En kyllä voi tietenkään sanoa, kuinka yleistä tällainen on mutta omasta kaveripiiristä ja suvusta tiedän muutaman perheen joissa juurikin se mies lomailee Thaimaassa tai jossain muussa lomakohteessa kavereiden kanssa vaimon ollessa vuodesta toiseen kotona eikä ole lupaa tai mahdollisuutta omaan kaverilomaan.
[/quote]
Näimpä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:09"] Mielestäni pariutuneet lomailevat aina vain sen puolisonsa kanssa. Ainakin, jos ollaan jo naimisiin asti päädytty. Seurusteluvaihe on sitten erikseen. Ruollaisella lomalla saattaa sattua sellaisiakin asioita, jotka eivät ole parisuhteen kannalta toivottavia. [/quote] Onneksi suuri osa aviopuolisoista luottaa toisiinsa ja matkailu onnistuu yksinkin. Avioliitto tuskin monellekaan tarkoittaa kaiken muun elämän kuolettamista ja ainoastaan puolisolleen elämistä.Liiton perimmäinen tarkoitus tuskin on muodostaa kahta onnetonta yhdessä elävää ihmistä. [/quote] Ei kyse ole siitä. Vaan siitä, että jos on yhteiset rahat, niin oletan että ne myös käytetään yhdessä. Tilanne olisi eri jos vaikkapa käytäisiin sekä perhereissu että sitten joku oma, mutta ei niin että vain yksi perheenjäsen matkustelee ja jättää surutta lapset ja arjen yksin puolison niskaan. Tasapuolisuutta, kiitos. Saa toki ja pitääkin olla omaa elämää ja menoja, mutta ei noin.
[/quote]
Voi hyvää päivää! Siis ei voi lähteä jätkien reissulle jos ei ole tehty ensin sitä ja tätä ja sovittu rahoista ja puntaroitu (= marttyyroitu) tilannetta joka suunnalta? Tehkööt nainen itseään onnelliseksi, miksi vitussa alkaa kampittamaan miehen tarpeita ensimmäisenä?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:40"]
No ei tosiaan lähtis! Kyllä vois ihan perheensä kanssa matkansa jakaa, jos yllättävä voitto tulisi. Minä ja lapsetkin haluamme matkustella! Ja palkaton loma, tulee kallis reissu..
[/quote]
Entä jos mies haluaisi tehdä sen poikien reissun josta ovat haaveilleet?
Ihan oikeasti, jos mieheni haluaisi lähteä lomalle "jätkien" kanssa niin hän ei tarvitse minulta lupaa kysellä. Neuvotella ajankohdasta toki, eli että ei lähde jos on jotain muuta ohjelmaa juuri silloin. Niin minäkin menen, sitten mennään yhdessä matkoille ja lapsien kanssa.
Ei ole ihme että erotaan, jos naiset oikeasti katsoo että mies ei saa mennä ilman vaimoa minnekään. Ja se että kotia on raskasta hoitaa yksin, niin sitä olisi kannattanut miettiä ennen lasten hankintaa. Minä mietin tarkkaan kuinka monta lasta pystyn itse elättämään ja hoitamaan, koska aina voi tulla se ero, tai minun puoliso voi kuolla.
Eli meidän perheessä on lupa toteuttaa haaveita, mutta ajankohdista neuvotellaan.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:58"]
Ihan oikeasti, jos mieheni haluaisi lähteä lomalle "jätkien" kanssa niin hän ei tarvitse minulta lupaa kysellä. Neuvotella ajankohdasta toki, eli että ei lähde jos on jotain muuta ohjelmaa juuri silloin. Niin minäkin menen, sitten mennään yhdessä matkoille ja lapsien kanssa.
Ei ole ihme että erotaan, jos naiset oikeasti katsoo että mies ei saa mennä ilman vaimoa minnekään. Ja se että kotia on raskasta hoitaa yksin, niin sitä olisi kannattanut miettiä ennen lasten hankintaa. Minä mietin tarkkaan kuinka monta lasta pystyn itse elättämään ja hoitamaan, koska aina voi tulla se ero, tai minun puoliso voi kuolla.
Eli meidän perheessä on lupa toteuttaa haaveita, mutta ajankohdista neuvotellaan.
[/quote]
Kolikon toinen puoli: Tai mies pääsee lomalleen mutta ei päästä vastaavasti vaimoaan lomailemaan kavereiden kanssa. Tai vaimo pääsisi lomalle mutta vaimon kavereilla ei ole mahdollisuutta päästä lomailemaan syystä tai toisesta. Lomaile siinä sitten yksin. Voi olla etenkin naisille iso kynnys lähteä yksin etelään lomalle ja tuntuu ehkä muutenkin tylsältä lomailla yksin.
Mulla ei olis kyllä häpyä alkaa toisen voittorahoja kärkkymään. Kyllä minuakin varmasti vähän harmittaisi, jos en itse pääsisi mukaan lomalle, mutta onhan se nyt hitto vie ymmärrettävää jos välillä haluaa lomailla muidenkin kuin perheen kanssa. Aikuinen ihminen tehköön omilla voittorahoillaan mitä haluaa. Mulle tulisi todella huono omatunto, jos kiukuttelisin miehen jättämään matkan väliin. Olettaen tietenkin, että voin itsekin lähteä matkalle vastaavassa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:58"]
[/quote]
Kolikon toinen puoli: Tai mies pääsee lomalleen mutta ei päästä vastaavasti vaimoaan lomailemaan kavereiden kanssa. Tai vaimo pääsisi lomalle mutta vaimon kavereilla ei ole mahdollisuutta päästä lomailemaan syystä tai toisesta. Lomaile siinä sitten yksin. Voi olla etenkin naisille iso kynnys lähteä yksin etelään lomalle ja tuntuu ehkä muutenkin tylsältä lomailla yksin.
[/quote]
Tämä on lapsellista, jos vaimo ei pääselomalle vaikka mies lähtee, niin silloin ei ole tasapuolinen avioliitto. ja silloin pitää miettiä miksi ollaan yhdessä.
Oikeasti kyllä nyt aikuinen nainen voi itselleen järjestää matkan. Jos nyt ei lähde viikoksi jonnekin, niin onhan niitä muita juttuja jota voi tehdä yksin tai jonkun kaverin kanssa. Esimerkiksi viikonloppu reissuja, jokainen joka elää tasa vertaisessa aviokiitossa löytää keinot viettää omaa aikaa. Minun mies voi olla viikon matkalla, mutta vastavuoroisesti voin olla vaikka 3 viikonloppua jossain. Ei se nyt mene niin, että jos mies on viikon reisussa niin minunkin pitää päästä. Kasvakaa aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:44"]
Otan osaa. Miehenä tiedän meinaan hyvin mitä noilla "poikien etelänmatkoilla" lähes aina tapahtuu :)
[/quote]
Älä yleistä omaa ja kaveripiirisi alhaista moraalia meihin muihin miehiin, kiitos.
Tai vaimo pääsisi lomalle mutta vaimon kavereilla ei ole mahdollisuutta päästä lomailemaan syystä tai toisesta. Lomaile siinä sitten yksin. Voi olla etenkin naisille iso kynnys lähteä yksin etelään lomalle ja tuntuu ehkä muutenkin tylsältä lomailla yksin.
[/quote]
Voi hyvää päivää. "Mulla ei o kavereita joiden kanssa matkustaa niin et säkään saa matkustaa." Seuraavaksi varmaan "Mulla ei o kavereita niin ei sullakaan saa olla.".
En kyllä ihmettele miksi jotkut miehet kohtelevat naisia kuin lapsia, jos kotona on tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:59"]
Tai vaimo pääsisi lomalle mutta vaimon kavereilla ei ole mahdollisuutta päästä lomailemaan syystä tai toisesta. Lomaile siinä sitten yksin. Voi olla etenkin naisille iso kynnys lähteä yksin etelään lomalle ja tuntuu ehkä muutenkin tylsältä lomailla yksin.
[/quote]
Voi hyvää päivää. "Mulla ei o kavereita joiden kanssa matkustaa niin et säkään saa matkustaa." Seuraavaksi varmaan "Mulla ei o kavereita niin ei sullakaan saa olla.".
En kyllä ihmettele miksi jotkut miehet kohtelevat naisia kuin lapsia, jos kotona on tuollaista.
[/quote]
Ja mun on kauheen vaikea ymmärtää ettei aikuinen nainen osais yksinkin järjestää/toteuttaa sitä lomareissuansa. Siinähän on sitä omaa aikaa mitä äitylit täällä aina peräänkuuluttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:45"]
Huvittavaa kyllä, tiedän minäkin mitä tapahtuu eräiden mieheni kavereiden etelänlomilla. Oma mieheni sen sijaan on sanonut, ettei edes lähtisi heidän kanssaan viikoksi etelään, kun se on juuri sitä touhua..
[/quote]
Niin, eräiden miehesi kavereiden... ja tämänhän voi ja pitääkin yleistää kaikkiin miehiin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:43"]
Näin se just menee, jos mies ei ole perheen kanssa 4+1 viikkoa vuosilomastaan, on hän edesvastuuton hulttio ja tosi itsekäs. Ei mikään ihme, että eroilette kun lomat on aina ja joka vuosi pakko viettää yhdessä kokonaan. Ihan niinkuin vuodessa ei olisi tunteja jo muutenkin paljon.
[/quote]
Ja joissain tapauksissa ei edes riitä se ero vaan pistetään kylmäks se kontrolloiva ja vattuileva muija. Ei se mitään vaikka menettää henkensä kunhan saa kieltää puolisolta oman elämän.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:28"][En ymmärrä miksi alapeukutatte tällaisia hyvien miesten kirjoituksiakin??? [/quote] "Oma raha"
[/quote]
Niin? Kai sitä vähän rahaa pitää olla jos aikoo jotain elämässä tehdä? Vai meinaatko, että eukko vaan uikuttaa käsi suorana mieheltä rahaa ja sitä on löydyttävä jos itselleen löytyy?
[/quote]
No kun ei saa olla mitään "omia rahoja", kaiken pitää olla yhteistä kun on perhe perustettu - suhdehan on automaattisesti tuhoon tuomittu jos puolisoilla on omat tilit ja erilliset rahat. Ja niitä yhteisiä rahoja sitten laskeskellaan ja budjetoidaan ja siirrellään taloustililtä remonttitilille ja puolisolta anotaan viikkorahaa.
Mä tulen niin surulliseksi kun luen tällaisia juttuja. Ei ole ihme, että suomalaisissa lapsiperheissä voidaan niin huonosti... aikuisella ihmisellä ei saa enää olla omaa elämää eikä päätäntävaltaa, kaikki aika ja raha pitää käyttää pelkästään ja vain perheeseen. Ymmärrän tämän rahapuolen, jos perhe on oikeasti köyhä ja kaikki raha menee välttämättömään, mutta jos on kaksi työssäkäyvää ihmistä, niin kyllä sitä rahaa joskus pitäisi saada käyttää itseenkin.
Omassa perheessäni ja tuttavapiirissä ei ole onneksi näin tiukkaa, vaan kaikilla on yhteisiä ja omia reissuja. Ja silti ehditään todellakin olla sen oman perheen ja lasten kanssa.
n43