FFP2-maskin käyttö mahdotonta :(
Mulla on joku rakennevika oikeasti toisessa korvanlehdessä, koska se hiivatin kuminauha ei vain pysy kys korvanlehden takana eli joudun valehtelematta vähän väliä sitä sinne asentamaan kun irtoaa ja roikkuu poskella.
Ja kokeillut myös niillä koukuilla eli kiinnitys takaraivolle, mutta silloinhan se on niin kireästi ja pinkeästi kiinni, että ei onnistu sekään. Silmälasien linssien huurtuminen siihen vielä kaupan päälle vaan kuka onkin jotain sikahintaista huurtumisen estogeeliä (ei edes sormenmittainen tuubi yli 10€) liikkeestä ostettuna.
Kellään muulla vastaavaa?
Olisi ihan kiva käyttää itseäänkin suojaavaa maskia esim.kaupassa sen sijaan, että tyydyttävä siihen paperivaippaan joka ei suojaa mitään eikä miltään.
Arrrrgh 😡🤬😤😐🤔
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että millä konstilla paperivaippa pysyy jos ei voi kiinnittää korvanlehden takaa?
Ja miksi sitä paperivaippaa pitää käyttää jos kerran on sitä mieltä, että peruste maskin käytölle on suoja eikä sosiaalinen paine?
Roskaaminen on muotia maakunnissa, vähän niinku ylipaino ja ruma hiustyyli.
Rautakauppaa tosiaan suosittelen. Ffp2 pitää saada tiiviisti kasvoille jotta se ajaisi asiansa, ja korvalenkeillä se on haastavaa, koska jäävät joko löysälle tai sitten alkavat pitemmän päälle painaa. Nuo rautakaupan maskit vaan ovat kalliimpia kuin korvalenkkimalli.
"Tietääkö joku?"
Itse ajattelin keittää ainakin muutaman kerran. Parhaimmat mallit kuminauhoilla maksaa 6-9€ kpl, se on liikaa minulle kertakäyttöisenä. Kyllä uskon että parhaimmat mallit suodattaisi vielä melko hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä maskia. Kiinassa tuotettua ongelmajätettä, josta ei mitään hyötyä virusten torjunnassa. Käytä mielummin vaikka tonttulakkia, yhtä paljon hyötyä ja kestää vuosikymmeniä.
Myynnissä on kyllä täysin suomalaisia ja Suomessa valmistettuja maskia.
Hyödytöntä se virukseen torjuntaan silti on ja ongelmajätettä. Kiinassa valmistetaan 10 miljardia maskia päivässä ja niitä käytetään kaikkialla maailmassa. Roskat päätyy mereen ja luontoon mikromuovina ym. Kiva hinta varmuuden vuoksi käytetystä maskista josta ei ole hyötyä viruksen torjunnassa. Itse käytän tonttulakkia tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Maskeja voi myös keittää, 5min niin on taas puhdas. Kymmenen kerran jälkeen vielä noin 90 prosenttia suojateho. Eli eivät tule niin kalliiksi mitä voisi ajatella, kun käyttää laadukkaampia maskeja.
Ei tartte mitään ketellä. Mulla on ollut 2 vuotta n. 10 maskia ja niitä olen aina vuorotellut. Ts. vasta käytetty maski tulee käyttöön vasta yli viikon päästä. Roikkuvat eteisessä omissa nauloissaan. Siitä nappaan kun lähen. Suihkepullossa tenua mitä ruikkaa kun ripustan. Minun tapani. saa tuomita mutta en muuta...
Nuo maskini muuten on lenkillä kiinnitettäviä.
Myynnissä on kyllä täysin suomalaisia ja Suomessa valmistettuja maskia.