Mitä lahjaksi ristiäisiin?
Mikä olisi hyvä lahja tyttövauvan ristiäisiin? En ole kummi, mutta läheinen perheelle. En haluaisi ostaa mitään krääsää tai sellaista, mikä on vain taakaksi perheelle. Onko vaatelahja liian arkinen? Muumilautasia ajattelin, mutta eihän lapsi niitö voi käyttää vielä moneen vuoteen....
Kommentit (11)
Raha on aina hyvä lahja ja vauvan kanssa sitä palaa.
Itse olen vienyt lapsen läheisyydestä riippuen 50-300€
Tuo isompi summa siis omalle kummilapselle hopeisessa säästöpossussa. Myöhemmin kun lapsi sai oman tilin niin vanhemmat tallettivat tuon summan sinne, ja itse olen siirtänyt lahjarahat sinne myös. On sitten täysi-ikäistyessä säästöjä omaan asuntoon.
Jos ei ole ensimmäinen lapsi niin ei vaatteita. Niitä on monilapsisissa perheissä ihan tarpeeksi, niinkuin lelujakin.
Muumiastiat on ihan ok meille ainakin. Kyllä se lapsi niitä voi parin vuoden sisällä käyttää. Voi myös ostaa vaikka Muumilusikoita. Niitä voi käyttää ihan parin kuukauden sisällä kun alkaa soseiden syöminen.
Me saimme vaatteita ja astioita, lähinnä. Astiat tulevat käyttöön suht pian. Kaikki lahjat, mitä meidän neljä ovat saaneet, ovat olleet ihan ok.
Klassikkolastenkirja tai villainen vauvanpeitto
Muumi? Voi, kulahtanut idea. Ryöstöviljelty muumeja joka paikkaan kipoista pyyheliinoihin ja ties mihin kaikkeen. Vähemmästäkin alkaa yököttää.
Vierailija kirjoitti:
Me saimme vaatteita ja astioita, lähinnä. Astiat tulevat käyttöön suht pian. Kaikki lahjat, mitä meidän neljä ovat saaneet, ovat olleet ihan ok.
Mekin ollaan saatu kahdelle ekalle hirmu hyvät lahjat. On siellä ollut vähän turhempaakin, mutta ei mitään oikeasti ihan roskaa. Selvästi ajatuksella hankittua tavaraa.
Kohta kolmannen ristiäiset niin vähän jännittää kun osuu suoraan tähän joulun jälkeen. Mutta eiköhän sieltä taas tule jotain ihan kivaa.
3
Yleensä n. 50 - 70 euron arvoisen paketin, jossa leluja ja kirjoja.
Se semmoinen virallinen lahja, uutta ja kaupastaostettua.
Lisäksi ja siksi, että olen suvun epävirallinen kirpputorihankintavastaava, minulta saa ajoittain myös käytettyjä uudenveroisia kirppikseltä melkein ilmaiseksi hankittuja laatuleluja ja kirjoja. Tai muuta hankintalistalta :)
Muotit valujen ottamiseen käsistä ja jaloista (+ kehys), valokuva-albumi, vauvakuvaus ammattilaisella, vauvavakuutus vuodeksi, lastenkirja, pehmolelu tms., kukat, lasten astiasto ja -aterimet, säästötili / rahasto / osakkeet, kastesormus, Sophie la girafe -lelut, vauvan pussilakanasetti, vauvan torkkupeitto, sievä asu, pyyhe, kustomoitu kirja omilla teksteillä ja kuvilla, vauvakengät.
(Kirja mihin tallentaa vauvamuistot, jos perheellä ei jo ole, valokuvakehys jos tiedät heidän maunsa.)
Muumilautaset on hyvä, tulee nopeasti käyttöön. Oma teinini suosii edelleen omaa muumilautastaan.
Meillä lapset on saaneet nimenantolahjaksi mm. koruja, leluja, ison satukirjan.
Ajatus on ehottomasti se tärkein, eihän lahjansaaja ymmärrä vielä lahjasta tai osaa sitä arvostaa vuosiin.