***AV:n suuri gallup! Sukupuoli, ikä, koulutus***
AV:lle linkitettiin kysely, jossa kysyttiin puoluekantaa. 5 % äänesti Keskustaa ja 45 % persuja. Aiemmin en ollutkaan tajunnut, että noin voisi tehdä kyselyn peukutuksen sijaan, ja koska tulos poikkeaa noin vaalituloksesta, olisi mielenkiintoista tietää ketkä av:lle kirjoittaa. Luulen ainakin, että harva yli 40-vuotias.
Tein kyselyn, joka on toteutettu samalla periaatteella kuin tuo vaalikysely: http://goo.gl/forms/o4UUK7XC4N Lopuksi näkee siis tilastot. Kaikki kysymykset on myös mahdollista ohittaa, jos haluaa nähdä vain tilastot.
Kommentit (46)
Hyvän näköinen gallup, ap! Propsit sulle. Selkeä, selventäviä tietoja lisätty (yli 150 000 asukkaan kaupungit), helppo ja nopea. Pidin kovasti! -ohis
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 01:09"]
Mies, 25, neurokirurgi
[/quote]
Jos laittaa ammatin ketjuun, olisi hyvä myös vastata kyselyyn, kun siihen muodostuu graafit. Mutta kiitos paljon, ap on ihan täpinöissään täällä.
Tällä hetkellä 83 % vastanneista on alle 18 mutta yli 40. Eli av-mammojen ikä selittää hyvin Keskustan ja myös SDP:n huonoa tulosta (?).
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 01:12"]Hyvän näköinen gallup, ap! Propsit sulle. Selkeä, selventäviä tietoja lisätty (yli 150 000 asukkaan kaupungit), helppo ja nopea. Pidin kovasti! -ohis
[/quote]
Kiitoksia kiitoksia. :) Miettiä helppoutta aika pitkään, kun gallupin tekemiseen on kuitenkin melko heikot insentiivit. Hyvä että onnistui.
Mitenköhän Keskusta ja SDP pärjää sitten tulevaisuudessa?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 11:32"]Tuntuu todella korkealta tuo perussuomalaisten lukema, vaikka olenkin itse perussuomalainen. [/quote] Ammattikoulu, asuu kasvukeskusten ulkopuolella ja persu vaihtoehdoilla eniten prosentteja. Minusta menee yksiin esim. Hesarissa olleen laajan suomalaisten arvot (tjsp)-jutun kanssa.
[/quote]
Näinhän ei ole missään tapauksessa.
Koulutuskysymykeen vastasi 43 yli 20-vuotiasta. Heistä 24 opiskelee tai on valmistunut yliopistosta.
52 asuinkunnan koko -kysymykseen vastanneesta 21 asui yli 150 000 asukkaan kunnassa, mikä on 40 %. Suomalaisista asuu yli 150 000 asukkaan kunnassa 1,7 miljoonaa ihmistä, mikä on 32 %.
Tää oli hyvä ja selkeä gallup. Itseäni kiinnosti eniten tuo ikäjakauma ja puoluekannat.
Lisää vastaajia vaan!
Tuntuu todella korkealta tuo perussuomalaisten lukema, vaikka olenkin itse perussuomalainen.
Olipa outo, asuinpaikkana Karjala, mikä niistä? Koulutusvlinnoista puuttuu opistotaso jne. Muuten kiva, mutta kehitettävää jäi. Uutta tekemään.
Tästä linkistä näkee näköjään tulokset suoraan: https://docs.google.com/forms/d/1hvu_89nQGjWn01ma6mFDiiW8CJrFY4up5_h93Xt4tgg/viewanalytics
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 11:39"]
Olipa outo, asuinpaikkana Karjala, mikä niistä? Koulutusvlinnoista puuttuu opistotaso jne. Muuten kiva, mutta kehitettävää jäi. Uutta tekemään.
[/quote]
Opistotaso rinnastuu ammattikorkeakouluun. Muokkasin tuota muu korkeakoulu -vaihtoehtoa niin että se on nyt opisto tai muu korkeakoulu. En nyt keksi kylmiltään parempaa muotoilua.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 01:09"]Mies, 25, neurokirurgi
[/quote]
Höpön pöpön. Jos aloittaa koulun 6-vuotiaana, pääsee ekalla kerralla lääkikseen ja valmistuu nopeasti eikä esim pidä välivuotta armeijan takia, valmistuu 23-vuotiaana lääkäriksi. Siitä heti erikoistumaann neurokirurgiaan, niin on valmis neurokirurgi aikaisintaan 29-vuotiaana.
Mun mielestä kanssa nuoret ihmiset jakaantuu Perusuomalaisten, Vihreiden ja Kokoomuksen kesken.
Tuohon vaalikyselyyn viitaten, käännyin itse persuksi keskustelupalstoilla levitettävän tiedon takia.
Ei Pohjois-Pohjanmaata valikossa? On eri asia kuin Pohjanmaa!
Hienoa, saimme jo 4 vastausta!