Voiko mielialalääke aiheuttaa tiputteluvuotoa?
Mulla on nyt parina kuukautena ollut todella vähäistä tiputteluvuotoa. Olen syönyt seronil nimistä mielialalääkettä kohta puoli vuotta. Se on helpottanut kuukautiskipuja sekä lyhentänyt myös niiden pituutta.
Kommentit (9)
Mulla on ollut lähinnä vähän menkkojen jälkeen sekä hieman ennen :o ap
Ehkä tiputtelu johtuu jostain muusta. Stressi, masennus ym. voivat aiheuttaa vuotohäiriöitä.
Jos vaikuttava aine on essilatopraami (vai miten se nyt kirjoitetaan), se voi lisätä kohtu- tai suolistoverenvuodon mahdollisuutta. Googleta lääkkeesi niin löydät netistä sen vaikuttavan aineen ja listan haittavaikutuksista.
Hei ap, googletin Seronilin, ja sen lääkeinfosta löytyi haittavaikutuslistan kohdalta seuraavaa:
Yleiset haittavaikutukset (yli 1 potilaalla sadasta): gynekologinen verenvuoto (esim. kohdunkaulan, kohdun, sukupuolielinten tai emättimen verenvuoto, runsaat tai epäsäännölliset kuukautiset)
Eli on mahdollista.
Voi aiheuttaa. Lukee ihan pakkausselosteessa.
Kiitos paljon teille avustanne! Olette ihania :) Mulla on myös ympäri kuukauden jatkuvasti lievää menkkakipuilua. Sain jotain selvyyttä asiaan kiitos teidän :) pakkaus selosteen luin mutta en jotenkin vain huomannut. Voi johtua add:sta ja lievästä lukihäiriöstä. Kiitos vielä kerran! :) ap
En tiedä, mutta mulla mielialalääke (Risperdal) aikoinaan tappoi kämmenistäni kaikki känsät :D Vuosia yritin päästä niistä eroon mutta mikään ei auttanut, ja sit tyyliin 2 viikkoa tota syötyäni kämmenet yks kaks parani, ei hajuakaan että miksi.
Huhhuh kuulostaa kyllä jännältä :D en tiedä onko tämä mahdollista, mutta entä jos stressi ja ahdistus on aiheuttanut sulle känsiä ja kun olosi on helpottanut, niin känsät ovat parantuneet? :D mitään muuta syytä en keksi. Ellei siinä ole jokin vaikuttava aine joka poistaa känsiä :D jännä! Ap
Ei kyllä pitäisi aiheuttaa. Jos tulee kierron puolivälissä voi toki olla harmitonta ovulaatiovuotoa vaan.