Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tarvinnut elämässäsi kompassia tositarkoituksella?

Vierailija
29.12.2021 |

Tai toivonut, että sinulla olisi sellainen mukanasi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
2/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti. Liikun paljon soilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostaessani asuntoa halusin varmistaa, että isot olohuoneen ikkunat EIVÄT ole länteen.

Vierailija
4/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki.

Vierailija
5/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Meillä on veneillessä aina kompassi mukana. Kerran iski sumu eikä kännyn navigaattori toiminut joten kompassin avulla päästiin rantaan.

Vierailija
6/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No comment.

Vierailija
7/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin suunnistaessa. Sekä siviilissä että armeijassa.

Vierailija
8/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olisko sinulla neuvoa siihen suuntaan?

Vierailija
9/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä. Vietän joka vuosi työn puolesta muutaman viikon metsässä/erämaissa, ja liikun paljon myös veneellä. Kompassi on kyllä muutenkin jokapäiväisessä käytössä. Vielä nykyäänkin tulee niitä tilanteita että kännykkä/plotteri/GPS pimenee syystä tai toisesta kun ei olla vielä lähelläkään tieverkkoa. Noista voi saada äkkiä tilanteen päälle jos kartta ja kompassi puuttuvat.

Harrastan myös suunnistusta, jossa kompassi on vakiovaruste.

Vierailija
10/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraassa metsässä liikuttaessa aina mukana kompassi ja kartta. Usemmiten riittää pelkkä kartta mutta tarvittaessa mennään kompassisuunnalla. Jos tarvii tietää aivan tarkka paikka niin otetaan retkeily-GPS esille  :D

Vierailija
11/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä käytetään? Jos on merellä sumussa, niin miten muka osuu oikeaan rantaan jos suunnistaa etelään?

Vierailija
12/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla näin lumikelissä. Autona Impreza gt, joka pyörii hyrrän lailla hangessa. Millä pirulla tiiät muuten, mihkä oot matkalla 

Vierailija
13/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarvinnut. Aikanaan tuli eksyttyä erämaahan kanalintujen perässä juostessa ja soita kiertäessä. Mistään ei kuulunut mitään ihmisen tai autojen ääniä ja alkoi tulemaan jo melkoisen pimeä kulkea (loppusyksyä). En kyllä pelännyt muuta kuin että, kotiväki soittaa poliisit hakemaan, josko vahingonlaukaus tai jotain olisi sattunu, kun en ilmoittanut yöpymisestä (tuohon aikaan ei ollut kännyköitä). No kompassi ei pettänyt ja yllättäen pusikon läpi tupasahdin soratielle. Sitten olikin mietinnän paikka, kumpaan suuntaan lähden että löydän auton..no oikea suunta osui kohdalle.

mies53v

Vierailija
14/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tarvinnut kompassia. Navigaattori vie perille tiellä ja muuten tiedän minne olen menossa esim. metsässä tai vaelluksilla en ole ikinä onnistunut eksymään/kadottamaan suuntaa. 

Jotenkin vain tiedän mikä suunta on oikea. En silti suosittelisi yhtään kellekkään kompassin jättämistä kotiin jos lähtee erämaahan, vaikka itse löydän tieni ilmankin.

Vierailija
15/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä käytetään? Jos on merellä sumussa, niin miten muka osuu oikeaan rantaan jos suunnistaa etelään?

Ei sillä tietenkään ihmeisiin pysty mutta ainakin voit kulkea suoraan etkä kierrä ympyrää.

Tässä perusohje

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan