Naapurin koiralla ei ole kunnon nukkumapaikkaa, sänkyyn/sohvalle se ei saa tulla mutta ilmaiseksi tarjoamani 2kk sitten ostettu peti ei kelpaa
Koira vaihtoi omistajaa kun edellinen omistaja joutui saattohoitokotiin. Koiralla ikää 16v. Lonkkavikaa on ja nouseminen on jäykkää ja hidasta. Minulla on tarjota koiralle pehmeä oikean kokoinen peti, muttei kelpaa. Uuden omistajan mielestä koiran kuuluu nukkua lattialla tai matolla. Kun koira oli luonani hoidossa, asettui tyytyväisenä vanhalle patjalle minkä olin sitä varten laittanut. Naapuri ei halua yksiöönsä kuulemma vanhaa tilaa vievää rojua ja kuhisee varmaan jotain ötököitäkin (no ei). Tarjouduin ostamaan uuden, jotta koiraan ei satu. Ei kelvannut. Eläinsuojelu ei varmaan tee asialle mitään?
Kommentit (9)
Naapuri ei tunnu ajattelevan koiran parasta, olisit paljon parempi apu koiralle. Koiran pito vaatii yleensä sen, että koira saa olla jollakin sohvalla tai oma nojatuoli. Ja koiran sänkyjä voi kokeilla erilaisia, mikä on ergonominen tai sopiva.
Sanot sille naapurille että vanha koira tarvitsee sen pedin, koska kylmä lattia on huonoksi nivelille joissa on nivelrikko.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä ota sitä koiraa?
Koira on siinä kunnossa, että pian on lopetus edessä. En ole eläinlääkäri, mutta näyttäisi että elinaikaa muutama kuukausi. Minulla ei opiskelijana ole varaa maksaa lääkäriä ja tämän naapurin lopetuskeino olisi ampuminen päähän hänen syntymäkodissaan maalla.
Ap
Ilmoita johonkin siitä koirasta, ettei se saa nukkua patjalla lattialla, kun on vanhuskoira. Joku voi mennä katsomaan, onko sillä asianmukaiset oltavat ja koti. Soita ennen uutta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa koiratkin elää varmaan 20-vuotiaiksi.
Jotkut pienet rodut voivat elää. En tiedä muusta, mutta mummuni koira eli juurikin 16-vuotiaaksi. Pari kuukautta niin olisi täyttänyt 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on siinä kunnossa, että pian on lopetus edessä. En ole eläinlääkäri, mutta näyttäisi että elinaikaa muutama kuukausi. Minulla ei opiskelijana ole varaa maksaa lääkäriä ja tämän naapurin lopetuskeino olisi ampuminen päähän hänen syntymäkodissaan maalla.
Ap
Esimerkiksi yliopistollinen sairaala ei veloita koiran hautaamisesta, kun sen luovuttaa tutkimuskäyttöön. Vain lääkekulut ja käynti maksaa.
Mulle tuli mieleen ap:sta joku naapurikyylä. Oikeasti hanki oma elämä. Mitä jonkun naapurin koiran nukkumisjärjestelyt sulle kuuluu? Ja mistä sä tiedät, missä se koira lopulta nukkuu. Jotkut koirat tykkää nukkua kylpyhuoneessa, jotkut omistajan vieressä, jotkut sängyn alla jne. Koira saa kuitenkin asua sisällä lämpimässä, ilmeisesti saa ruokaa, lenkitetään ja huolehditaan muutenkin.