Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takokaa nyt päähäni että eroan oikeasti

Vierailija
29.12.2021 |

Monta kertaa on tapahtunut ikäviä asioita, mutta tässä mä vielä heikkona olen. Jospa tämänpäiväinen olisi viimeinen kerta.

Olen huono tiivistämään, joten:

Miesystävä aamulla hermostuksissaan väitti jälleen että en tee kotona mitään, vaikka minä pääasiassa siivoan ja teen ruokaa ja huolehdin kaikkien viihtyvyydestä. Autan hänen lapsen kanssa paljon, aamuisin miesystävä saa nukkua pitkään kun hoidan lapsen ja lemmikit. Illaksikin jään kotiin lapsen kanssa jotta hän pääsee urheilemaan.

Joulut suunnittelin juuri kokonaan itse ilman että sain apua mieheltä (vaikka pyysin), maksoin kaikki lahjat omalle ja miehen perheelle, sekä suunnittelin lapsenkin lahjan miehen puolesta kun hän ei viitsinyt asian suunnitteluun käyttää aikaa. Muuten on kuitenkin ihan hyvä isä.

Aiheesta syntyi riita, koska olen korviani myöten täynnä syyttelyä ''tekemättömydestäni''. Riita äityi siihen pisteeseen että mies tyrkkii ja haukkuu minua lapsen edessä, jolloin lapsikin yhtyy haukkumaan minua. Koin kohtelun äärimmäisen yliampuvana ja törkeänä, sillä en koskaan tekisi hänelle noin. Olen pyytänyt mieheltä, että ei riitelisi lapsen edessä.

Summasummarum, mies on heittämässä minua pihalle koska loukkaannuin hänen kiittämättömyydestään. Ilmeisesti ollaan nyt hänen osaltaan erottu ja minun pitää yhteisestä kodista häipyä heti kun mahdollista. Minulle antamansa joululahjankin hän haluaa takaisin.

Toivottavasti lähden oikeasti, enkä jää jos hän leppyessään koittaa hieroa sovintoa...

Kokemuksia, vertaistukea?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia, kiitos. Näitä samalla kaavalla tehtyjä aloituksia tulee tänne solkenaan joka päivä samalta tyypiltä. Mies on ilkeä, väkivallan uhkaa maalaillaan, lapsiparka kuvioissa mukana, nainen on uhrin asemassa. Sama kaava, aina.

Jep. Ja aina kysymys lopussa, kuten nytkin. Ja vastailee itselleen myös.

Eipä mennyt aikaakaan kun on trollihuutelut käynnissä. En vastaile itselleni, ei ole trolli tai provo. Kysyn nyt muiden kokemuksia ja tukea. Jos aihe ei liikuta sinua, voit poistua. Täällä on varmasti useita, joita aihe liikuttaa. 

Vierailija
22/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia, kiitos. Näitä samalla kaavalla tehtyjä aloituksia tulee tänne solkenaan joka päivä samalta tyypiltä. Mies on ilkeä, väkivallan uhkaa maalaillaan, lapsiparka kuvioissa mukana, nainen on uhrin asemassa. Sama kaava, aina.

Eipä mennyt aikaakaan kun on trollihuutelut käynnissä. En vastaile itselleni, ei ole trolli tai provo. Kysyn nyt muiden kokemuksia ja tukea. Jos aihe ei liikuta sinua, voit poistua. Täällä on varmasti useita, joita aihe liikuttaa. 

Lopeta jo. Keksi joku uusi sapluuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoita perinteinen plus ja miinus lista. Jospa se saisi sinut tajuamaan.

Minusta tuo että kohtelee sinua alentavasti nimitellen ja tönien riittäisi jo eroon.

Minusta aloittaja kuulostaa provolta koska en ymmärrä miksi kukaan jäisi tuollaiseen suhteeseen.

Vierailija
24/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ap:tä ja täysi sympatia hänelle. Kannustan heti lähtemään. Ketään ei saa haukkua tyhmäksi, tms. Ilmeisemmin vain tyhmempi tekee tuollaista.

Järkytyin näitä vastauksia. Ilmeisesti samanlaiset miehet vastaavat yhtenä rintamana. Tulihan heillekin huoli, että puolisot alkavat keräämään tavaransa.

Minä lähdin myös alle kolmikymppisenä, onneksi ei ollut lapsia. Mutta oli tuonkaltaista aliarviointia kautta linjan. Aluksi oli vaikeaa monella tavoin, mutta myöhemmin mieli tasoittui olin todella helpottunut ja oma elämä on ollut upeeta.

Ei ole ollut tarvetta uuteen liittoon, se tuntuu lähinnä vankilalta - pahemmaltakin... Voimavaroja säästyy muulle josta nauttii.

Vierailija
25/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo. Keksi joku uusi sapluuna.

En roiku tällä palstalla päivittäin tai viikoittainkaan kuten sinä, joten minä en voi tietää mitä tänne päivittäin kirjoitellaan. Tästä aiheesta on ensimmäinen kerta kun tästä aiheesta vinkkejä ja kokemuksia kysyn, joten voit lopettaa itse. 

ap

Vierailija
26/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen suhde on muuten? Onko sellaista, mitä et kehtaisi ystäville kertoa tai tähän kirjoittaa?

Onhan näitä ikäviä tapahtumia sattunut aikaisemminkin, joista en kehtaa kenellekään muulle kertoa kuin yhdelle ystävälleni, jos hänellekään enää. 

Pitäisi kyllä tämänkin jo kertoa itselleni tilanteen laidan, mutta kummasti sitä miehen lepyttelyjen jälkeen vaan jää. 

ap

Vierailija
27/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei siis ole minun, vaan miehen edellisestä suhteesta. Päivittäisestä panoksestani lasta kohtaan en hänen mielestään tee silti tarpeeksi. 

Siksi ketuttaa miehen kiittämättömyys tekemiäni asioita kohtaan, sillä kerran kun pyysin häneltä apua siihen, että voisi käyttää koiran ulkona kun en ollut kotona, sain kuulla häneltä kaksi päivää valitusta siitä miten vaivalloista se on. 

ap

Hyvä juttu, että lapsi ei ole teidän yhteinen. Eroa nyt mahdollisimman pian. Pääsetkö jo huomenna vaikka kaverisi luokse?

Vierailija
28/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei siis ole minun, vaan miehen edellisestä suhteesta. Päivittäisestä panoksestani lasta kohtaan en hänen mielestään tee silti tarpeeksi. 

Siksi ketuttaa miehen kiittämättömyys tekemiäni asioita kohtaan, sillä kerran kun pyysin häneltä apua siihen, että voisi käyttää koiran ulkona kun en ollut kotona, sain kuulla häneltä kaksi päivää valitusta siitä miten vaivalloista se on. 

ap

Kerro lapsen äidille, että mies riitelee lapsen kuullen ja ettet halua että lapsi kärsii.

Tekisi mieli tehdä näin, mutta minua pelottaa että mies vääristelee asiat hänelle niin että minä olen syypää. Oli tilanne mikä tahansa, miesystävä laittaa asiat minun syyksi, vaikka näin ei olisi. Toki lapsen etu on tärkein ja siksi kannattaisikin varmaan laittaa viestiä

ap

Vierailija
29/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan lapseton nainen hoitaisi miehen siitoksia? En ymmärrä.

Vierailija
30/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et uskalla lähteä, ap? Mieshän kohtelee tosi alhaisesti sinua ja aiheuttaa sinulle traumaa pitkäksi aikaa. Miksi et arvosta itseäsi vaan sorrut lepyttelyyn?

Mikä on lapsen kohtalo? Hän varmaan jää isälleen...  Oletko huolissasi siitä? Turvakotiin varmaan kannattaisi ottaa yhteys.

Vierailija
31/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyvä juttu, että lapsi ei ole teidän yhteinen. Eroa nyt mahdollisimman pian. Pääsetkö jo huomenna vaikka kaverisi luokse?

Olemme muuttaneet juuri miehen kotipaikkakunnalle, en tunne täältä vielä oikein ketään. Oma perheeni asuu kaukana. Olen miettinyt lähteväni sinne joksikin aikaa, mutta en voi jättää lemmikkejä tänne sillä mies ei niistä huolehtisi, eikä lemmikkejä voi ottaa perheeni luokse heidän koiransa vuoksi.

ap

Vierailija
32/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et uskalla lähteä, ap? Mieshän kohtelee tosi alhaisesti sinua ja aiheuttaa sinulle traumaa pitkäksi aikaa. Miksi et arvosta itseäsi vaan sorrut lepyttelyyn?

Mikä on lapsen kohtalo? Hän varmaan jää isälleen...  Oletko huolissasi siitä? Turvakotiin varmaan kannattaisi ottaa yhteys.

Hyvä kysymys, kun itsekin tietäisi. On vaan niin helppoa jäädä tähän tuttuun ja totuttuun. Kun ei tule riitoja, menee todella hyvin. 

Lapsi on vuoroviikoin vanhemmillaan. Lellii, leikittää ja hoitaa lasta, joten en ole huolissani lapsen hyvinvoinnista isällään. Minua kohtelee ajoittain huonosti lapsen edessä, jonka jälkeen pyytelee lapselta anteeksi käyttäytymistään, halailee ja hellii. 

Jää sellainen tunne, että tässä nyt näytetään lapselle miten arvoton olen ja miten minua voi kohdella, eikä tarvitse minulta pyytää edes anteeksi. Hirveä tunne, kun tässä perheessä jota ollaan keskenämme luotu, on perheen muut jäsenet minua yhdessä haukkumassa. 

ap

Vierailija
33/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikit voi olla ESTE lähdölle. Varmaan ymmärrät sen itsekin. Tarvittaessa etsi niille hoitaja joko antamalla ne pois tai muutamiksi viikoiksi alkuunsa. Onko sinulla varaa omaan asuntoon? Kotiin palaaminenkin on henkisesti työlästä. Onnistuuko työpaikan siirto?

Vierailija
34/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis tollasta miestä yhtään. Oksettava.

T. Sinkku

Vierailija
35/35 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on miehen ja teillä ei ole yhteistä. Eli nyt kannattaa vaihtaa maisemaa ennen kuin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi