Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon pitää liikkua laihtuakseen?

Vierailija
15.04.2015 |

Mitat 163/82. Tiedän kyllä olevani syöttöporsas, siitä en nyt tarvitse kommenttia.
Teen siivoustyötä, päivät on 7h, paljon portaita ja kilometrejä tulee reilu 6 päivässä.
Salille en mene, mutta kahvakuula löytyy kotoa. Miten aloittaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä liikunnalla ole juuri muuta vaikutusta kuin se, että iho palautuu nopeammin.

Muuten laihduttaminen on sitä, että syöt vähemmän kuin kulutat. Ruokavalio ratkaisee.

Vierailija
2/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla. Ja kolme-viisi kertaa hikiliikuntaa viikossa saa aineenvaihdunnan jylläämään. muttaa tärkeintä on ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ruokavaliosta.

Vierailija
4/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin netistä käytettynä sellaisen cross trainerin. Olen pakottanut viime talvesta lähtien (noin puolen vuoden ajan ) itseni polkemaan sillä 3 x 30-40 min / vko. En juurikaan muuttanut ruokavaliota (olen aina syönyt melko terveellisesti, mutta liian paljon ). Jätin vain santsauksen pois, enkä syö joka nälkään voileipää kaapista. Nyt on lähtenyt hitaasti mutta varmasti 6 kg ja 5 kg on tavoitteena vielä pois. 

Ja sen verran kunto on noussut, että kroppa jo suorastaan vaatii kipakampaa menoa, joten aion tästä eteenpäin polkea pidempiä aikoja kerrallaan + otan myös kahvakuulan käyttöön. 

Aloitus on vaikeinta ja välillä tökkii .. mutta nyt kun selvästi huomaa eron entiseen ja vaatteet suorastaan sujahtaa päälle, sitä saa vallan uutta intoa :)

Tsemppiä ap!

Vierailija
5/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika sama mitat, 165/78 ja laihdutin puolessa vuodessa 15 kiloa. En liikkunut yhtään. Vain ruokavaliolla laihdutin, koska inhoan liikuntaa. Kilot on pysyneet poissa (reilut 5 vuotta), enkä edelleenkään liiku yhtään.

Vierailija
6/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää reilusti veden juontia ja terveellinen ruoka. Pari viikkoa kun juo reilusti vettä, jättää pullat, vaalean leivän ja makeita. Turvotus lähtee.

Vierailija
7/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin sanoisin, että ruokavalio ensin kuntoon. Liikuntaa siihen sitten mukaan oman, hyvän mielen mukaan.

Vierailija
8/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-ohjelmat (Suurin pudottaja tms) antavat väärän kuvan laihduttamisesta. Ei sitä hikitreeniä tarvita ollenkaan jos ei halua, vain ruokavalio ratkaisee.

Vierailija
9/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunta laihduta. Itse lisäsin liikuntaa muista syistä ja ruokahalu kasvaa vastaavasti. Tarkoituskaan ei ollut laihtua. Syö vähemmän.

Vierailija
10/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh!? Miten näin moni on sitä mieltä, ettei liikunnasta ole apua?? Mulla ainakin selkeästi oli ja on ollut ennenkin (aikoinaan raskauskiloja tiputtaessa ). Pointti on tietysti se, ettei liikuntasuorituksen jälkeen saa palkita itseään rasvaisella ruualla/herkuilla. Jos on sellaiseen taipuvainen, sitten ehkä kannattaa jättää liikunta väliin.

t. nro 5

Vierailija
11/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut hoikka ja aloitin liikunnan silti ja todellakin palkitsen itseäni liikunnasta syömällä paljon ja myöskään rasvaa en ole koskaan vältellyt. Miksi en tekisi niin? Syöminen ja siitä nauttiminen on sallittua eikä mikään syy jättää liikunta väliin. Keholla on omat mekanisminsa (esim. näläntunne), jolla se kertoo mitä se tarvitsee. Tämä näiltä ruuan punnitsijoilta ja muita pakkomielteisiltä usein unohtuu.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 14:05"]

Häh!? Miten näin moni on sitä mieltä, ettei liikunnasta ole apua?? Mulla ainakin selkeästi oli ja on ollut ennenkin (aikoinaan raskauskiloja tiputtaessa ). Pointti on tietysti se, ettei liikuntasuorituksen jälkeen saa palkita itseään rasvaisella ruualla/herkuilla. Jos on sellaiseen taipuvainen, sitten ehkä kannattaa jättää liikunta väliin.

t. nro 5

[/quote]

Vierailija
12/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vähemmän. ei muuta

Vierailija
13/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut alkuvuodesta 10kg jättämällä viljat ja herkut pois. Nyt tuli se tyssäys.
Painoin pari vuotta sitten 64kg, ja sen jälkeen lihoin vuodessa 30.
En kestä enää tätä läskiliisan elämää. -ap

Vierailija
14/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh!? Miten näin moni on sitä mieltä, ettei liikunnasta ole apua?? Mulla ainakin selkeästi oli ja on ollut ennenkin (aikoinaan raskauskiloja tiputtaessa ).

[/quote]

Ei se ole mielipidekysymys, fysiikkaa vain. Ja kukaan ei ole sanonut, etteikö liikunnasta olisi apua, tottakai on, mutta häviävän vähän se kuluttaa. Ruokavalio on a ja o.

Vierailija
15/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:47"]

Mitat 163/82. Tiedän kyllä olevani syöttöporsas, siitä en nyt tarvitse kommenttia. Teen siivoustyötä, päivät on 7h, paljon portaita ja kilometrejä tulee reilu 6 päivässä. Salille en mene, mutta kahvakuula löytyy kotoa. Miten aloittaa?

[/quote]

Kotona tehty kahvakuulaharjoittelu on yhtä tyhjän kanssa laihdutuksen kannalta. Jos on noinkin paljon ylipainoa, on ruokailutavat selvästi ihan päin persettä, eikä siinä mikään kuulan heiluttelu telkkaria katsellessa aiheuta mitään laihtumista. Ruokailu kuntoon ja ohjattua liikuntaa.

Vierailija
16/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 5

[/quote]

Etsit aikaa ja lähdet lenkille. Siinä pyykkien kuivamaanlaiton ja astianpesukoneen tyhjennyksen välissä on puolituntinen, jonka päätät kuluttaa lenkkiin. Hölkkäät puoli tuntia, ehkä n. 4km, joka kuluttaa n. 300kcal. Tulet kotiin ja syöt rahkan ananaksella tai isohkon banaanin. Ne lenkillä kulutetut kalorit on taas siinä.

Tuon takia liikkuminen ei ole olennaista painonpudotuksessa. Liikkua pitäisi tuntikausia päivässä, että kalorivaje olisi huomattava. 

Painonhallinta ensin ruokavaliolla kuriin, sitten lihaksiston vahvistamista ja hyvää mieltä liikunnasta.

Vierailija
17/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:47"]

Mitat 163/82. Tiedän kyllä olevani syöttöporsas, siitä en nyt tarvitse kommenttia. Teen siivoustyötä, päivät on 7h, paljon portaita ja kilometrejä tulee reilu 6 päivässä. Salille en mene, mutta kahvakuula löytyy kotoa. Miten aloittaa?

[/quote]

Kotona tehty kahvakuulaharjoittelu on yhtä tyhjän kanssa laihdutuksen kannalta. Jos on noinkin paljon ylipainoa, on ruokailutavat selvästi ihan päin persettä, eikä siinä mikään kuulan heiluttelu telkkaria katsellessa aiheuta mitään laihtumista. Ruokailu kuntoon ja ohjattua liikuntaa.

[/quote]

Ööh, itse ainakin saan tehtyä itsekseni tehokkaamaan treenin kuin ohjatut tunnit. 

Tietysti, jos ap:lla vaikeuksia motivoida itseään tekemään/vähän kokemusta, ohjatut tunnit parempi.

Vierailija
18/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kuluttaa yhden pitsan kalorit liikkumalla, niin pitää juosta hilpaista maraton.

Toisaalta, naparetkellä kuluu liikuntaan 6000  - 12000 kcal päivässä, että kyllä siinäkin laihtuu.

Mutta jos ei harrasta maratoneja tai naparetkeilyä, niin helpommalla pääsee, kun trimmaa ruokavaliota.

Vierailija
19/19 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, kun laihdutin, huomasin liikunnan ohella hyväksi sen, etten syönyt iltaisin. Tosi asia on, että laihduttaminen on perseestä ja se vaatii hermoja, koska nälänkin tunnetta on siedettävä. Liikunnasta saat endorfiinia, kuten varmasti jo tiedät, kun työsi sisältää paljon liikuntaa, joten siitä voi saada huonon suklaan korvikkeen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi