En ole kertaakaan tehnyt k-testiä. Onko muita?
Olen kyllä pari kertaa ollut pienessä flunssassa, mutta testejä 0 ! :)
Kommentit (46)
Ensiavussa otettiin ennen osastolle laittoa, vaikka ei ollut mitään oireita. Ihan hyvä kyllä niin ei pääse leviämään. Mutta muuten en ole käynyt testissä.
Ei ole ollut tarvetta käydä testissä. Lentsut ovat olleet lieviä ja kaksi rokotusta takana. Aiemmin sain flunssan usean kertaa vuodessa ja ne sitten herkästi saivat aikaan poskiontelo- ja keuhkoputkentulehduksen. Ei yhtään antibioottikuuria sitten loppuvuoden 2019 on mulle hyvä saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää jotkut tutut kun ravaavat kokoajan testeissä. Rahaa palaa yhteiskunnalta.
No testissä pitäisi käydä päivittäin koska k voi olla oireeton!!
En ole käynyt. En minä muutenkaan käy missään muualla kuin töissä, lenkillä ja ruokakaupassa.
Muutaman pienen reissun olen korona-aikana tehnyt ja silloinkin kävin hiljaisina aikoina taidemuseoissa yms.
Lopetin kaikki testit ja suositusten noudattamisen kun Marin paineli altistuneena baariin. En näe enää järkeä yksittäisissä teoissa kun pääministerikin viittaa kintaalla kaikille. Nyt parhaillaan pikku flunssassa töissä.
En ole ollut kertaakaan edes pienessä flunssassa tai päänsäryssä tms. koko korona-aikana. Eli ei myöskään testejä. Rokotteet on otettu ajallaan. En myöskään koske kodin ulkopuolella yhtään minnekään ilman hanskoja enkä tunge käsiä naamaani muualla kuin kotona. Kädet pesen aina kun tulen kotiin vaikken niillä varsinaisesti ole mihinkään koskenutkaan. Ei ole vaikeaa kun vähän ajattelee. Samalla välttää muutkin kiertävät taudit.
En ole minäkään. Jotkut kaverit ovat kovaan ääneen ihmetelleet, miten olen testeiltä välttynyt. Jos ei ole ollut mitään oireita, ei testeihinkään tarvitse mennä, ja tuskin edes otetaan.
Viime talvena työkaverini sairastui koronaan, mutta silloinkaan minun ei katsottu altistuneen (teimme vuorotyötä eikä suurta kontaktia missään vaiheessa ollut) eikä kukaan patistanut testeihin.
En ole ollut koronatestissä kertakaan tai ottanut rokotusta. Olen ollut pari vuotta (väljemmin katsottuna useamman vuoden) eristyksissä muista ihmisistä. En kyllä erottaisi koronaa tavallisesta flunssasta, koska minulla ei ole ollut flunssaa ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen.
En pääse ottamaan koronarokotusta, mutta jos tilaisuus tarjoutuu, otan sen kyllä.
En minäkään
Ehkä minimaalista nenän kutittelua on. Siivosin makkarista pölyjä ja hellitti
Ei testejä. Lapsilla ollut muutama lentsu ja testattu negatiivisiksi. Itsellä ollut yksi nuha. En jaksanut mennä mihinkään testeihin kun se oli lapsilta saatu enkä itse altista ketään. Käytän maskia, käsidesiä, saippuakäsipesuja ja tervettä järkeä.
En ole tehnyt eikä minulle ole tehty. Ei ole ollut tarvetta kun olen ollut erittäin terve. Jotain hyötyä tästä tolkuttomasta käsien pesemisestä ja desinfioimisesta sekä maskin käyttämisestä julkisilla paikoilla.
Mullakin 0 testiä ja 0 rokotetta, mutta en ole työelämässäkään ollut korona-aikana. Juuri kun jäin pois, alkoi tämä koronapandemia Suomessakin levitä. Jos olisin jäänyt töihin, niin varmaan olisi ainakin koronatesteihin joutunut, kuulin että edellisellä työpaikalla oli ollut koronatapaus.
En ole tehnyt, enkä käynyt testissä, enkä pariin vuoteen sairastanut flunssaakaan.
En ole ollut flunssassa ainakaan 6-7 vuoteen. Ei mitään oireita, niin en tietenkään ole testeissäkään käynyt. 2x rokotettu ja kolmannen saan tammikuun lopussa.
En ole korona-aikana tunkenut mihinkään ihmisjoukkoihin. En kyllä muutenkaan enää perusta sellaisista. Nuorempana on toki koluttu kaikki festarit ja puoli maapalloa. Käyn kävelyllä, kirjastossa, ruokakaupassa ja apteekissa. Viime kesänä kävin pari kertaa terassilla. Noudatan suosituksia. Käsien pesu kotiin tullessa on ollut rutiini jo ennen koronaa.
Mitä sitä testeihin, koska eihän ilmeisesti pääministerikään välittänyt altistuksestaa. Olihan silloinkin jo omikrontaetuntoja suomessa. Ennen välttelin kontakteja paljonkin, mutta en ole enää tuon jälkeen viitsinyt kun olen Marinia nuorempikin.
0 rokotetta
0 maskia
1 pussi pähkinöitä
1 matka Finnairilla
Kyllä mä olen joutunut tekemään koska matkustan edelleen. Sä et ole varmaan käynyt koko aikana missään ihmisten ilmoilla?
En ole käynyt kertaakaan testissä. Jouduin altistumiskaranteeniin, mutta koska oireita ei tullut, ei testiin tarvinnut mennä. Olemme myöskin käyneet ulkomailla, eikä testiä tarvinnut, koska oli kaksi rokotetta ja pelkästään kpassi riitti vielä marraskuussa Euroopassa. Nyt pysytään kotimaassa .
Työnantaja olisi halunnut mun menevän 2020 kevättalvella pienen flunssan takia testiin. Paikallisessa terveyskeskuksessa respa kysyi aikaa varatessa, että onko ok, jos lähettävät mun tiedot kansainväliseen tietojärjestelmään. Koitin kysyä, että kuka sitä järjestelmää ylläpitää, mutta respa intti, että sinne menee vaan mun henkilötiedot ja tulos.
En sitten suostunut siihen, kun en saanut vastausta, että mihin mun henkilötiedot olivat menossa. Respa löi lähes luurin korvaan, eikä mitään tietoa omakannassa ollut puhelusta. Yleensä kaikki soitot ovat näkyneet, vaikka olisi vaan tiedustelu.
Olihan se alku kyllä melkoista hässäkkää, kun kaikki pyrkivät testiin pienimmistäkin oireista.
0 rokotetta
0 testiä
0 kertaa sairaana viimeisen kahden vuoden sisällä
Tiedän testaamattakin milloin olen kipeä ja milloin terve. Kun olen kipeä, niin olen kotona parantelemassa itseäni, etten tartuta muihin. Näin yksinkertaista tämä on. Mitään passeja ja testejä ei tarvita.