Kuka hitto niitä kotitestejä hamstraa??!!
Mä tarvitsen kaksi, mutta helvetti ei. Joka paikka on myynyt tyhjäksi hyllyt.
Voi jumalauta että risoo kun ilmeisesti niitä haalitaan koteihin ihan muuten vaan seisomaan? Tämähän oli se tarkoitus kun niitä alettiin suosittelemaan.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä noiden testien ideaa. Tulos ei kelpaa mihinkään viralliseen asiaan (sairaslomat, kelan rahat, karanteenipäätös), eikä edes ole kovin luotettava. Eikö riitä että:
-Jos on oireita, toipuu kotona kunnes oireet on ohi
-Jos oireet ovat niin vakavat, että kotona on haastava olla, niin sitten lääkäriin
Kyllä se testi sitten otetaan, jos tarvii. Vaan ei, pitää juosta testeissä ja nyt vielä itsekin tehdä testejä. Ei minkään flunssan tai influenssan kanssa ole tällaista hulluutta ollut. Vaikka influenssa on usein Suomessa vienyt sairaalaan ja hautaan enemmän porukkaa kuin tämän kertainen lepakkonuha.
Monet testasivat itsensä ennen joulun tapaamisia, ettei vaan sairasta oireetonta versiota, etteivät tartuta sitä sitten vanhoihin riskiryhmässä oleviin omaisiin.
Monet tulevat tekemään testejä myös ennen uuden vuoden bileitä.
Negatestiin EI voi luottaa. Sillä ei voi perustella uudenvuodenhummailuja. Juuri tästä oli lehdessä, Lehtonen muistutti, että negatiiviseen testitulokseen tulee suhtautua niin, että voi silti ihan hyvin kantaa koronaa.
Minulla on iotona pari kotitestiä siltä varalta, että saan oireita. Teen testin sitten. Jos se on positiivinen, hakeudun hanakammin viralliseen testiin, mm. koronapassisyistä. Mutta myös siksi, että riskiryhmäläisenä saan sitten helpommin apua, jos tarvitsen. Tulppariskikin mietityttää.
Työnantaja antoi kaikille 2. Itse en ostaisi, en testaisi enkä usko kototestiin ollenkaan. Laitan kiertoon kaverille
Vierailija kirjoitti:
Joku aikoo lyödä niillä rahoiksi.
Niissä on aika lyhyt säilyvyys. Itse ostan viiden pakkauksia, koska hoidan riskiryhmäläisen asioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona alkaa nyt varmasti leviämään vauhdilla kotitestien ansiosta. Ihan varmasti on niitä, jotka oireisena luottavat kotitestin negatiiviseen tulokseen ja jättävät menemättä viralliseen testiin.
Jos on jotain oireita negatiivisesta testistä huolimatta, niin en minä ainakaan ihmisten ilmoille sitten lähtisi. Soittaisin lääkärille, että riittäisikö tähän tavallinen sairausloma vai suositteleeko kuitenkin virallista testiä. Jos on positiivinen, niin silloin vain suoraan testeihin.
Kaikki ei ole yhtä fiksuja kuin sinä. Varmasti on paljon sellaisia, jotka koronaoireisena lähtevät ihmisten ilmoille, jos kotitesti näyttää negatiivista.
Ei sun sitä kotitestiä tervi näyttää, sanoo vaan että oli positiivinen ja menee viralliseen testiin .