Sinkku, kuinka paljon elämässäsi muuttuisi jos tietäisit, ettet löydä kumppania ikinä?
Kuinka paljon teet elämässäsi sellaisia asioita, joita et tekisi jos päämäränä ei olisi kumppanin löytäminen ja parisuhteeseen päätyminen? Jos tietäisit, ettet koskaan päädy suhteeseen, eläisitkö jollain lailla eri tavalla kuin nyt vai täysin samalla tavalla? Oli kyseessä sitten urasuunnitelmat, ulkonäöstä huolehtiminen, deittailuun panostaminen tai mikä tahansa.
Kommentit (20)
Näin kävi, ja muuttui paremmaksi kun en enää ryve siinä utopistisessa haaveessa että joskus minäkin saisin parisuhteen. Tai siis tottakai se oli ihan hirveän kipeä juttu aluksi, mutta kun sen kanssa oppi elämään, niin olen ollut paljon onnellisempi kun olen hyväksynyt elämän sellaisena kun se on.
Ei muuttuisi millään tavalla. En ole vuosiin etsinyt kumppania enkä enkä tee mitään asioita elämässäni siksi, että voisin löytää jonkun. Tiedän etten löydä joten ihan turhaa se olisi.
Ei muuttuisi mikään. En halua parisuhdetta ja olen vapaaehtoisesti lapseton. En tee asioita kumppanin löytämisen takia, kun en halua sellaista.
Minä tiedän jo etten koskaan tule päätymään parisuhteeseen (olisi tapahtunut jo, jos minun olisi tarkoitus elää jonkun kanssa), joten elämäni on ja on ollut koko ajan saman suuntaista. Elän elämääni ja teen päätöksiä koko ajan ajatuksella, että elän yksin.
Tänä vuonna olen muuttanut toiselle paikkakunnalle, sisutan oma mieleni ja makuni mukaan, huolehdin itsestäni sillä lailla mikä sopii itselleni, teen asioita mikä miellyttää minua, suunnittelen tulevaisuutta kuten parhaaksi itselleni katson, jne...
En enää jaksa "etsiä" ketään, koska olen todennut sen olevan turhaa. Tuolla maailmassa ei ole ketään tarkoitettu juuri minulle, se on huomattu. En "kelpaa" kenellekään, joten en jaksa enää tuhlata aikaani turhiin tapaamisiin ja toiveisiin siitä oikeasta.
Nainen 47-vuotias
Minulla on isoihinkin päätöksiin vaikuttanut oletus että saan vielä perheen. En kai ole ainoa? -Ap
Ei yhtään, koska se on jo tullut selväksi.
En tiedä, löytyisikö motivaatiota liikunnan harrastamiseen niin paljon. Käytän myös älyttömästi enemmän rahaa vaatteisiin. Yritän kehittää itseäni ulkoisesti kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta en tiedä, riittäisikö tahtoa siihen parisuhteessa. -Male86-
Mikään ei muuttuisi. Elän täysillä ihan itseksenikin enkä tee mitään asioita siksi, että yrittäisin jotenkin hiki hatussa etsiä parisuhdetta. Tämä on muuten aika hyvä tila olla ja suosittelisin kaikille oppia olemaan tyytyväinen elämäänsä ihan yksin.
Elän ja teen kaikki päätökset tulevaisuuttakin varten, että elän yksin jatkossakin. Löytäisin miehen. En tiedä haluanko enää. Lapset asuu omillaan. Elämä on ihanaa ❤️.
En tee mitään tavoitteena löytää kumppani tai päätyä parisuhteeseen. Elän vain elämääni, ja kumppani tulee vastaan jos tulee.
Poistaisin profiilini seuranhakupalveluista, panostaisin vähemmän näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa ja vähentäisin yhteydenpitoani etäisiin kaverihini. Lopettaisin myös sellaisten uusien harrastusten kokeilun, jotka eivät kiinnosta minua, eli melkein kaikki ryhmässä tehtävät jutut. Vaihtaisin treeniohjelmani hypertrofian puolelta kestävyyskunnon ja liikkuvuuden ylläpitämiseen. Käyttäisin vähemmän aikaa uralla etenemiseen, koska olen todella tyytyväinen nykyiseen hommaani, vaikka siitä ei maksetakaan suurta palkkaa. Tykkään asua omakotitalossa, mutta voisi olla viisasta vaihtaa pienempään, koska nykyisessä on tilaa perheelle, jota minulla ei ole.
Elämäni siis muuttuisi aika merkittävästi!
En ainakaan yrittäisi enää tavata uusia ihmisiä eli jäisin pois erilaisilta deittailualustoilta. En myöskään ehkä enää lukisi kirjallisuutta ja artikkeleita seksuaalisuudesta ja parisuhteista. Nyt ne kiinnostavat minua. Tähän asti olen koittanut oppia itsestäni ja sitä kautta yrittänyt ymmärtää myös muita. Keskittyisin siis enemmän muihin harrastuksiini.
Ei mitenkään.
En halua ketään miestä enää elämääni, päätös on omani. Haluan nauttia kodistani ja rahoistani itse.
Mikään ei muuttuisi koska en ole miestä etsinytkään vuosikausiin. Elämä on paljon helpompaa yksin
Mikään, mitä teen ei liity siihen, että haluaisin löytää joskus parisuhteen. Tuskin enää tässä iässä löydän.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään tavoitteena löytää kumppani tai päätyä parisuhteeseen. Elän vain elämääni, ja kumppani tulee vastaan jos tulee.
Olen jo vastannut ketjuun, mutta tähän pitää kommentoida vielä. Jos potentiaalinen mies lähestyisi minua, en enää alkaisi leikkimään mitään parisuhdetta. Ihan tarpeeksi olen yrittänyt ja nyt aidosti muuttanut mieleni asian suhteen. En enää ole "vapailla markkinoilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vastannut ketjuun, mutta tähän pitää kommentoida vielä. Jos potentiaalinen mies lähestyisi minua, en enää alkaisi leikkimään mitään parisuhdetta. Ihan tarpeeksi olen yrittänyt ja nyt aidosti muuttanut mieleni asian suhteen. En enää ole "vapailla markkinoilla".
Kuin myös. Se on se vapauden tunne! Vapauden vastakohtahan on vangittu, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaisin profiilini seuranhakupalveluista, panostaisin vähemmän näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa ja vähentäisin yhteydenpitoani etäisiin kaverihini. Lopettaisin myös sellaisten uusien harrastusten kokeilun, jotka eivät kiinnosta minua, eli melkein kaikki ryhmässä tehtävät jutut. Vaihtaisin treeniohjelmani hypertrofian puolelta kestävyyskunnon ja liikkuvuuden ylläpitämiseen. Käyttäisin vähemmän aikaa uralla etenemiseen, koska olen todella tyytyväinen nykyiseen hommaani, vaikka siitä ei maksetakaan suurta palkkaa. Tykkään asua omakotitalossa, mutta voisi olla viisasta vaihtaa pienempään, koska nykyisessä on tilaa perheelle, jota minulla ei ole.
Kiinnostavinta tässä on huomata se, että molemmat tavat lähestyä asiaa toimivat yhtä huonosti.
Stereotyyppisesti hankkisin kaksi kissanpentua jo nyt, mutta mulla on mielessä ajatus että hankkisin vasta parisuhteessa tai jos toinen olisi allerginen niin en hankkisi ollenkaan.
Elän vähän sellaista "sitten kun saan parisuhteen"-elämää.