Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aikuisten kolmipyörä

Vierailija
14.04.2015 |

Onko kukaan ajanut aikuisten kolmipyörää? Kuimpi parwempi, takana vai edessä kaksi pyörää? Pystyykö kahtatakana pyörää taluttamaan? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxx xxx

Vierailija
2/16 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, mutta olen miettinyt olisikoha 3-renkainen laatikkopyörä parempi vaihtoehto. Monelta 3-pyöräisellä ajavalta olen kuullut valittelua siitä että aikuiset ihmiset vittuilee ja huutelee perään :( Ei semmoista tietenkään moni tee, mutta yksikin huutelija pilaa päivän hetkessä.
Vielä pystyn itse ajamaan ihan tavallisella pyörällä, mutta en tiedä kuinka kauan se onnistuu. Siksi olen tuota pyöräasiaa mietiskellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole mitää kokemusta pyöristä? Onko kukaan edes kuullut mitään juttuja, kehuja tai haukkumisia.

Vierailija
4/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:15"]

Kaksi rengasta edessä on turvallisempi, se ei kaadu jos vetää äkkiseltään tangoin poikittain.

[/quote]

Saattaa olla myös helpompi hahmottaa, mistä mahtuu ajamaan, jos edessä on se leveämpi osa pyörää. Ainakin itse haluaisin sellaisen pyörän, jos en kykenisi ajamaan tavallisella polkupyörällä. Ne tavarapyörät taitavat olla sellaisia. (Kukaan ei älyä, että käytät kolmipyörää sairauden tai vamman vuoksi, jos edessä on tavarateline ja näytät muuten suhteellisen terveeltä. Roudaat vain sillä tyhjää pahvilaatikkoa.)

Tuttavaperheen pojalla oli joskus 1970-luvulla Helkaman "kolmipyöräinen" Jopo, jossa oli kaksi rengasta takana.

Vierailija
5/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:15"]

Kaksi rengasta edessä on turvallisempi, se ei kaadu jos vetää äkkiseltään tangoin poikittain.

[/quote]

Saattaa olla myös helpompi hahmottaa, mistä mahtuu ajamaan, jos edessä on se leveämpi osa pyörää. Ainakin itse haluaisin sellaisen pyörän, jos en kykenisi ajamaan tavallisella polkupyörällä. Ne tavarapyörät taitavat olla sellaisia. (Kukaan ei älyä, että käytät kolmipyörää sairauden tai vamman vuoksi, jos edessä on tavarateline ja näytät muuten suhteellisen terveeltä. Roudaat vain sillä tyhjää pahvilaatikkoa.)

Tuttavaperheen pojalla oli joskus 1970-luvulla Helkaman "kolmipyöräinen" Jopo, jossa oli kaksi rengasta takana.

[/quote]

Jatkan vielä, että se naapurin poika oli aikaimiehen kokoinen. Löysin pyörän nykyaikaisen vastineen.

Onpa pyörä muuttunut sirommaksi sitten 1970-luvun.

http://www.urheilujalelu.fi/Helkama-Trike-Kolmipyoerae

Vierailija
6/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajanut kolmipyörää. Se oli jo vanha romu, pitkiä matkoja sillä ei voinut ajaa. Aluksi mun ajo oli aika haparoivaa,mutta kyllä harjoittelulla rupes sujumaan paremmin.   Ostan uuden kunhan saan rahaa säästettyä,tavallisella en pysty enää ajamaan.  Mun pyörässä oli 2 rengasta edessä,1 takana. Kyllä muakin vahdattiin ,mutta ei se haitannut.

Vierailija
7/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sangollista vettä virtaa joka päivä Ankkalinnan kanavan kautta?

Vierailija
8/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt myynnissä vähänkäytetty sarda merkkinen kolmipyörä jossa iso takakorilla. Jäi pieneksi omistajalta. On kolmivaihteinen pyörä,takana kaksi rengasta. Kuopiossa.puh.0503312814

Vierailija
10/16 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi se kolmipyöräinen. Hilkka 050-5928021

Vierailija
11/16 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva numero ilmoituksessa on väärä. Hilkka

Vierailija
12/16 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasapainorajoitteinen joten en pysty ajamaan normipyörällä. Minulla on Helkama Kolmikko jossa on kaksi pyörää edessä ja yksi takana. Renkaat ovat 20-tuumaiset. En ole itse ajanut normipyörällä joten en osaa verrata, mutta äitini on sanonut että se on raskaampi polkea. En tiedä johtuuko se siitä että siinä on enemmän rautaa kuin normipyörässä. Sillä ajetaan vähän eri tavalla, käännyttäessä nojataan mutkan suuntaan vähän. Kyllä silläkin pystyy kaatumaan jos nojailee väärään suuntaan tai muuten heiluu satulassa miten sattuu. Taluttaminen on helppoa kun takana on yksi pyörä. Itse talutan pitäen toisella kädellä tangosta ja toisella satulasta, joskus pelkästään yhdellä kädellä jommastakummasta kun pyörä kerran pysyy itsestään pystyssä. Ostin pyöräni käytettynä n. 10 vuotta sitten ja maksoin 400€. Kalliitahan nämä on, mutta olettaisin että väestön ikääntyessä tulee enemmän kysyntää, tarjontaa ja hinnat tippuvat. Jatkossa perikunnat ehkä myyvät jäämistöistään.

Vierailija
13/16 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kahdenlaisia, ei kiinteärunkoisia ja kääntyvärunkoisia. Kiinteärunkoinen sopii lähinnä ihmisille, joilla on tasapainovaikeuksia. Kääntyvärunkoisella on ihan kiva ajaa ja siihen saa paljon tavaraa kyytiin. 

Käy pyöräliikkeessä testaamassa.

Vierailija
14/16 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilystä todella pitävänä hankkisin Helkaman e-triken (sähköpyörä) eli ne kaksi pyörää ovat edessä. Silloin näkee, missä se ulompi eli pientareen puolimmainen pyörä oikein meneekään. Kalliitahan ( yli 3200 euroa) ne ovat, mutta aionkin ajaa sillä sitten, (jos luoja suo), kymmeniä vuosia. Ja tietysti umpikumipyörät alle. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi niiden pitää olla niin helposti rikottavia (jatkuva ilkivalta) ja jatkuvasti pumpattavia. Tarve syntyi ja tuli oikein näkyväksi, kun rekka ohittaa kyynärpäätä hipoen niin, että oikeasti piti ihan kir..ta. Samoin henkilöautot säikyttelevät ja ohittavat aivan läheltä, todella inhottavaa, kun en nyt mikään tyttönen ole enää iältäni. Välinhän pitää olla selvästi vähintään 1,5 metriä, tietysti mielellään enemmän. Kolmipyöränhän voi pysäköidä helposti, ei tarvita mitään tukijalkoja. Pyörässä istuen voi juoda vaikka kahvit kesken matkan, ei mitään ongelmaa. Iso eli syvä kori eteen ja sateenpitävät pyörälaukut molemmin puolin, niin kauppa- ja mökkireissutkin onnistuvat kevyesti.  Sitten kun vielä saadaan erilliset pyörätiet, kelpaa ajella pitkiäkin matkoja yksin tai muiden kolmipyörällisten kanssa lähes säässä kuin säässä.

Vierailija
15/16 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on Ms-tauti, ja hän on kyllä saanut ihan ilmaiseksi käyttöönsä tuollaisen kolmipyörän, käsittääkseni samalla tavoin, kuin joku saa rollaattorin. Ja siihen myös vaihdetaan esim.uusi rengas ( kumi ) tarvittaessa, ja huolletaan myös, toki on silloin pari pvää pyörättä, kun se noudetaan huollettavaksi. Helsingissä.

Vierailija
16/16 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut vain pelokas ajamaan pyörällä ja siksi ole katsonut noita aikuisten kolmipyöriä.

Mikä siinä myös kiehtoisi iso tukeva tavarakori ostoksille.

Mut, taitaa olla raskaita polkea ja mietin myös imagoa,, kun en tarvi terveydellisistä  syistä, vaan käytännöllisyyden vuoksi . Korvaisi lyhyet automatkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi