Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on, että aina kun alan kuunnella äänikirjaa, miehellä on sata joutavaa asiaa mitkä pitää juuri silloin kertoa.

Vierailija
29.12.2021 |

Mä kuuntelen äänikirjoja aina kun esim. siivoan, teen pihahommia tmv. jotakin konkreettista tylsää hommaa. Ja silloin ilmoitan tuolle miehelle että laitan nyt luurit korviin ja kuuntelen äänikirjaa, eli en kuule mitään jos sanot.
Ja se kuittaa, ok. Vaan mun ei tarvitse kuunnella kuin puoli minuuttia, kun hänelle tulee ensimmäinen asia. Enkä viitsi ottaa vain luureja pois, koska silloin kirja menee eteenpäin ja joudun kelaamaan taaksepäin. Joten nyökkään ja lähden kävelemään puhelimen luo, keskeytän kuuntelun, otan luurit pois ja kysyn mieheltä että mikä nyt on. Ja vastaus on yleensä että "tuo koira kerjää tuossa noita omenia" tai jotain muuta käsittämättömän tärkeää asiaa.
Ja sanon aha. Ja menen taas puhelimen luo (en kanna sitä mukana jos jynssään vessanpönttöä) ja käynnistän kirjan. Ja taas menee minuutti ja sama juttu. Alkaa viittilöidä ja taas kysyy tai sanoo jotain jonninjoutavaa. Ja taas mä sammutan kirjan, otan luurit pois ja totean että aha.
Ja mä kuuntelisin vain pienen hetken, vaikka puoli tuntia, mutta ei. Pakkomielle häiritä. Ja olen tästä sanonut sata kertaa. Ja kysynyt ennen kuuntelua, onko nyt jotakin asiaa, vai voinko olla puoli tuntia rauhassa. Ei ole asiaa. Paitsi että taas tulee jotain. Ilkeä tai tyhmä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mä usein kuuntelen ilman kuulokkeita kaiuttimella, niin mies tulee siihen vaan kirjan päälle pölöttämään. Ja just jotain ihan tarpeetonta juttua, vaikka siitä miten joku traktoriremontti on mennyt, josta en mitään tajua kuitenkaan. Välillä kuuntelen kuulokkeilla ja mies katsoo telkkaria. Sitten se alkaa multa kysellä mitä siinä tv ohjelmassa tapahtui, vaikka enhän mä edes katso sitä, vaan kuuntelen kirjaa ja pelaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme. Aina on joku haukkumassa miestään. Naisena hävettää.

Vierailija
4/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aina kun luen: "mitä luet?" Ja siitä seuraa sitten puolen tunnin mänspleinaus kirjasta jonka HÄN luki jota lukemani muistuttaa. Äänikirjojakin keskeyttää, vaikka olen jo oppinut että kuuntelen niitä vain sängyssä enkä keittiössä. Mutta silti.

Vierailija
5/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehet on noin tyhmiä? Onko ne mustasukkasia sille äänikirjalle koska saa sillä hetkellä naisen huomion? Ihme tilannetajuttomia takiaisia.

Mitäs jos vaikka kesken lätkämatsin yhtäkkiä sammuttas telkkarin ja menis telkkarin eteen selostamaan omia juttujaan vaikka jostain vaatehankinnoista?

Vierailija
6/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät vaan keskisormea ja ignooraat. Ehkä ymmärtää "omalla kielellään".

Vierailija
7/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ihme, vaan tahallista huonoa käytöstä mieheltäsi. 

Vierailija
8/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puhuminen on sallittua ainoastaan silloin kun nainen sitä vaatii/haluaa? Miksi haluat sulkeutua omaan pieneen kuplaan ja hiljentää kaiken kuplan ulkopuolisen?

Vierailija
9/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehet on noin tyhmiä? Onko ne mustasukkasia sille äänikirjalle koska saa sillä hetkellä naisen huomion? Ihme tilannetajuttomia takiaisia.

Mitäs jos vaikka kesken lätkämatsin yhtäkkiä sammuttas telkkarin ja menis telkkarin eteen selostamaan omia juttujaan vaikka jostain vaatehankinnoista?

Meillä ainakin aina kun alan katsomaan urheilua alkaa siivoaminen, täytyy ravata telkkarin edessä ja alkaa mekkalointi että ei kuule selostusta

Vierailija
10/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaimon kanssa - tai siis kotona lähinnä luen kirjoja. Ja saan toistuvasti olevani vihamielinen, kun en kiinnitä huomiota häneen - vaan esim. kirjaan tms., ja tästä seuraa sitten riita. Moneen vuoteen en lukenutkaan kotona koskaan mitään. 

Vierailija
11/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin aina kun alan katsomaan urheilua alkaa siivoaminen, täytyy ravata telkkarin edessä ja alkaa mekkalointi että ei kuule selostusta

Meillä taas varmaan vuoteen eka kerta kun vaimo tarttui imuriin oli kun minulla oli etätöissä kokous. Oli siis itsekin etätöissä, mutta jotenkin se sopivin hetki siivota oli just silloin kun itse olen Teamsissä. No etätyösuositus tai ei - en enää yritä tehdä töitä kotona. 

Vierailija
12/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli puhuminen on sallittua ainoastaan silloin kun nainen sitä vaatii/haluaa? Miksi haluat sulkeutua omaan pieneen kuplaan ja hiljentää kaiken kuplan ulkopuolisen?

Ei, vaan asuinkumppanille voi antaa tilaa sillin kun hän sitä haluaa. Eihän kysymys näissä ole siitä, ettei saisi puhua jos on asiaa oikeasti, mutta miksi se asia on just silloin, kun näet toisen keskittyvän johonkin muuhun. 

Vierailija
13/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas varmaan vuoteen eka kerta kun vaimo tarttui imuriin oli kun minulla oli etätöissä kokous. Oli siis itsekin etätöissä, mutta jotenkin se sopivin hetki siivota oli just silloin kun itse olen Teamsissä. No etätyösuositus tai ei - en enää yritä tehdä töitä kotona. 

Harvoin naiset välittävät muusta kuin siittä mitä itse haluaa ja miehen on vain sopeuduttava jos haluaa olla parisuhteessa. Kokeile itse mekkaloida silloin kun nainen yrittää keskittyä niin ihan varmasti saat vihaa niskaasi

Vierailija
14/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enemmän tai vähemmän tiedostamatonta kiusaamista ja huomion hakemista, kun se on keskittynyt johonkin muuhun kuin henkilöön.

Täällä joku joskus ihmetteli miten seurustelukumppani ryysäsi vessaan aina, kun toinen oli suihkussa. Kerran tämä kumppani vahingossa möläytti "menisit jo suihkuun, kun tarttis päästä paskalle".

Vierailija
15/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on loistava keino saada mies puhumaan! Laitat vain luurit korville, vaikka et mitään kuuntelisikaan ja keskustelu alkaa.

Vierailija
16/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei varmaan enää ole muuta vaihtoehtoa kuin olla tylysti reagoimatta niihin viittoiluihin. Sano, että ellei taivas ei ole putoamassa niin et aio keskeyttää kuuntelua puoleen tuntiin. Sitten 5 min tauko jonka aikana voi kertoa ne tuikitärkeät asiansa.

Vierailija
17/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen pikkulapsi, joka vaatii äidiltä huomiota. Kun äiti pitää tavoittaa heti kun siltä tuntuu. 

Vierailija
18/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mies menee tv-huoneeseen ja alkaa kuunnella jotain levyä nupit kaakossa ja tiedän jo etukäteen, että siihen menee noin tunti, en tietenkään mene joka välissä siihen koputtelemaan ja selittämään, että laitoin tiskikoneeseen kattilan tai parsin kalsareista reiän tai lehdessä luki sitä ja tätä. Saatan häiritä, jos olen lähdössä kauppaan ja tiedustelen, tarvitseeko mies sieltä jotain, tai jos ilmoitan, että talo palaa. Muutoin pystyn kyllä hillitsemään itseni ja odottamaan, että levy loppuu.

Meilläkin siis mies tekee tuota jatkuvaa keskeytystä. Saattaa tehdä myös niin, että kun laitan kuulokkeet ja näppään kuunnelman käyntiin, mies istuu kahvipöytään ja puhuu jotain ja katso minuun. Tietenkin keskeytän kuuntelun ja kysyn, puhuiko hän minulle jotain, mutta sitten mies sanoo vain, että ei kun puhui itsekseen tässä vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi