MITÄ ROKOTTEITA OLETTE OTTANEET?? Siis tiedättekö mitkä rokotteet teillä on voimassa?? Luetellaanpa.
Influenssa
Jäykkäkouristus
Hepatiitti
Korona
Tuhkarokkko
Mitä vielä kannattaisi ottaa??
Kommentit (16)
Aivokalvontulehdus, keuhkokuume, verenmyrkytys ja korvatulehdus.
Rotavirus.
Kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä, polio ja Hib-taudit - aivokalvontulehdus, kurkunkannentulehdus ja verenmyrkytys.
Tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko, vesirokko.
Papilloomavirus.
Sekä mainitsemasi. Mulla bonuksena myös keltakuume.
Ei aavistustakaan, mitkä niistä on voimassa. Muistan aikuisena joskus ottaneeni seuraavat
Jäykkäkouristus
Hebateetti a ja b
Polio
Japanin keltakuume
Kolera
En tiedä lapsuuden rokotuksista mitään. Aikuisena olen ottanut kurkkumätä-jäykkäkouristus-hinkuyskän, hepatiitin, keltakuumeen, rabieksen ja koronan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevettiä. En ole ottanut mitään noista. T. M23
Jäykkäkouristus kannattaa olla aina voimassa. Esiintyy koko maailmassa, hirveä tauti.
Ja tuhkarokkorokotteen olet toivottavasti vauvana saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäykkäkouristus kannattaa olla aina voimassa. Esiintyy koko maailmassa, hirveä tauti.
Tuhkarokkoon ei ole rokotettu vauvana meitä vanhoja vaan me olemme silloin aikoinaan sen sairastaneet. Kuului "lastentauteihin" jotka vaan piti sairastaa (kuten vesirokko, sikotauti ja mitä näitä siihen aikaan oli).
-vanha täti-
2003 heinäkuussa viimeksi kaiketi 3 piikkiä ansivat morteille, kuten minulle. En muista mitä lajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokkoon ei ole rokotettu vauvana meitä vanhoja vaan me olemme silloin aikoinaan sen sairastaneet. Kuului "lastentauteihin" jotka vaan piti sairastaa (kuten vesirokko, sikotauti ja mitä näitä siihen aikaan oli).
-vanha täti-
Niin? M23 toivottavasti on sen rokotteen saanut.
Mulla on jäykkäkouristus ja korona. Se jäykkäkouristuskin on voimassa vaan sen takia, kun löin kesällä 2020 kirveellä sormeen. Puutiaisaivokuumerokote on ollut harkinnassa, meillä on mökillä punkkeja tosi paljon, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä. Kaipa sen nyt talvellakin voisi ottaa, sehän on monta vuotta voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jäykkäkouristus ja korona. Se jäykkäkouristuskin on voimassa vaan sen takia, kun löin kesällä 2020 kirveellä sormeen. Puutiaisaivokuumerokote on ollut harkinnassa, meillä on mökillä punkkeja tosi paljon, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä. Kaipa sen nyt talvellakin voisi ottaa, sehän on monta vuotta voimassa.
Aloittaja painotti sanaa rokote, joka koronapiikki ei ole. K-piikeille on omat keskustelunsa
Hyvä kun muistutit, pitäisi varmaan uusia jäykkäkouristusrokotus.
Polio, korona, isorokko... ei tule mieleen muista.
Pneumokokki, se joka aiheuttaa keuhkokuumeen.
Mulla on näihin annettu rokotukset:
Isorokko
Jäykkäkouristus
AB Hepatiitti
Pneumokokki (loppui muuten nuhan jälkeiset poskiontelotulehdukset siihen)
Joka vuosi influenssarokote
Koronarokotteet
Hinkuyskä/Kurkkumätä
Ja vielä aion hankkia, kunhan tästä koronarokote-hässäkkä on ensin hoidettu pois
(olen sitä ikäryhmää, jolle lapsena ei esim. mpr:ää annettu):
MPR (tuhkarokko, sikotauti jne)
Vyöruusurokote
Punkkirokote
ainain jäykkäkouristus,infulenssa. korona kolmasrokote aika vasta 18.1.22. koronan kakosrokote vanhenee jo tammikuun alussa. Syy ei minun, olin ajoissa asialla. On vaan niin että tasa arvoisesti ei kohdella niitä jotka varaa puhelin soitolla aikoja !Nopeammat kerkivät Aina Helsinki aluella ensin netti ajan varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Pneumokokki, se joka aiheuttaa keuhkokuumeen.
Bakteeriperäisistä keuhkokuumeista suurin osa on pneumokokin aiheuttamia (esim. tavallisen flunssa jälkitautina voi tulla), mutta aiheuttaa myös suurimman osan korvatulehduksista sekä poskiontelotulehduksista.
Virusperäisiin keuhkokuumeisiin ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vanha täti-
Niin? M23 toivottavasti on sen rokotteen saanut.
Ehkä vanha täti ajatteli, että tuo 23 tarkoitti syntymävuotta...
Tänä vuonna otettu korona x 3, influenssa, punkkirokote x 2, pneumokokkirokote.