Vanhenevan koiran rokotukset
Heippa.
Minulla on 2 vanhenevaa kohta 10 vuotiasta koiraa. Rokotukset menneet epähuomiossa vanhaksi. Nyt mietin että rokotanko enää. Emme käy tapahtumissa ja emme oikeastaan näe muita koiriakaan paitsi paria tuttua joskus ja jouluna.
Oletteko te muut pitäneet koirien rokotukset sjantasalla kuolemaan saakka?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Selvästi suurin osa rokottaa. 🤔 Asumme siis maalaispitäjässä ja tähän asti koirat olleet rokotettuja. Ehkä jos kerran vielä rokottaisin..... Joskus muistan eläinlääkäreiden suosineen ajatusta että ei rokoteta enää yli 8 vuotiaita, vai oliko 10...
Mihin se perustuu, ettei yli 8 tai 10 vuotiaita rokoteta? Vai onko niin, että immuniteetti kertaantuu kuitenkin, jos on rokotettu alkuvuodet?
Perustuu kai siihen että immuniteetti jo tullut aiemmista rokotuksista riittävän vahvaksi tai riittävä immuniteetti muodostunut.
Joo, onhan se ihan loogista. Mun 9v sai viime helmikuussa kolmoisrokotteen+kennelyskärokotteen. Täytyykin kysyä sitten etukäteen, on 12v koiran rokottaminen tarpeellista.
Voi olla että meillä jää nämä kaksi nyt sitten rokottamatta.
Vanha ketju, tuli vastaan kun etsin tietoa aiheesta. Koira 13-vuotias, asutaan maaseudulla, harvoin muiden koirien kanssa tekemisissä.. olen ajatellut olla rokottamatta enää, kun onhan sekin kuormittavaa.. +koira pitänyt yleensä nukuttaa eläinlääkärillä ja sekin on niin hurjaa aina.. Mutta hieman epävarma olen kuitenkin asiasta. Tuntuu olevan vaikeaa saada tietoa, mitkä on hyödyt vs. mahdolliset haitat.
Joo, onhan se ihan loogista. Mun 9v sai viime helmikuussa kolmoisrokotteen+kennelyskärokotteen. Täytyykin kysyä sitten etukäteen, on 12v koiran rokottaminen tarpeellista.