Mies luulee olevansa suurikin chef ja kokki,
joka tarkoittaa nyt sit sitä, että esim. keittiön tasot on täynnä mustapippuria, kun herra suureleisesti pippuroi myllystä suunnilleen kaikki voileivistä HK:n siniseen :(
Kommentit (10)
Mausteilla on tarkoitus korostaa ruuan makuja, ei peittää niitä. Mä olen aika hyvä kokki. Tiedän siitä kun lapset ei juuri mun tekemiin laita ketsuppia vaikka pullo on pöydällä jos haluaa laittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:13"]
Mausteilla on tarkoitus korostaa ruuan makuja, ei peittää niitä. Mä olen aika hyvä kokki. Tiedän siitä kun lapset ei juuri mun tekemiin laita ketsuppia vaikka pullo on pöydällä jos haluaa laittaa.
[/quote]Sun kans kannattaa mennä johonkin kokkauskilpailuun, jos tuo on perusteesi :D (vitsi)
Laita hieman habaneropulveria mustanpippurin joukkoon.
Eiköhän tokene hillitön maustaminen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:13"]
[/quote]Sun kans kannattaa mennä johonkin kokkauskilpailuun, jos tuo on perusteesi :D (vitsi)
[/quote] itse asiassa mulle sanoi eräs ameerikan ihme, että vain pahaan ruokaan laitetaan ketsuppia ja että yleensä kokki loukkaantuu, jos näin tekee.
Jotkut chefit ja kokit suurieleisesti keittelee niitä bolognese- ja tomaattikastikkeitaan tuntikausia, vaikka hyvä ketsuppi ajaa täysin saman asian. Esim. pizzapohjissa.
Suurin virhe on vielä käyttää noita kotimaisia oikeita tomaatteja niissä keitoksissaan.
Sait hymyn huulilleni :D anteeksi mutta ei tuolle voi olla nauramatta!
Ja rouva luulee olevansa kriitikko kun raportoi siitä nettifoorumille?
Onko hän myös size matters -koulukuntaa? Minua harmittaa, kun olin ostanut hienot ja tyylikkäät puiset pippuri- ja suolamyllyt. Ihan halvatkaan ne eivät olleet, mutta päätin satsata laatuun ja estetiikkaan. Nämä myllyt ovat ehkä noin 18cm korkeat. Käytimme niitä aikamme, mutta sitten mies oli sitä mieltä, että iso sen olla pitää ja osti paljon rumemmat pippuri- ja suolamyllyt, jotka ovat lähes 30cm korkeat. Ja painavat kuin synti! Nämä ovat nyt syrjäyttäneet minun kauniimmat myllyt ja minua harmittaa! Noita rumiluksia on hankala käyttää ruokapöydässäkin, kun ovat niin painavia nostella :-(
Ilmoita ukkosi seuraavalle klaudelle Master Chef -kilpailuun, niin ehkä suurimmat luulot karisevat!