Lapsimäärän lupaaminen
Hei!
Mitä mieltä olette seuraavasta tilanteesta. Meillä mies on jo useamman vuoden halunnut lapsia mutta minä en ole ollut vielä valmis äidiksi. Olen kuitenkin ajatusta kypsytellyt ja nyt alkaa tuntua siltä että voisimme alkaa yrittää. Nyt mieheni on kuitenkin laitanut minut selkä seinää vasten että jos en pysty lupaamaan hänelle enemmän kuin yhden lapsen niin ei yritetä sitä yhtäkään. En voi ymmärtää... Enhän minä millään voi vielä luvata tuleeko enemmän lapsia kun emme tiedä miten tämän mahdollisen ensimmäisenkään kanssa menisi. Voi olla ettemme edes saa lasta tai että olemme kummatkin ensimmäisen jälkeen sitä mieltä että tämä jää tähän. Tai sitten se on niin ihanaa että haluan vielä monta lisää. Mutta en voi vielä tietää kun ei ole kokemusta omista lapsista. Eikä ole miehellänikään. Enkä vielä tiedä miltä raskaus, synnytys ym. minusta tuntuvat. Tuntuu todella painostavalta kun pitäisi luvata sellaista mitä ei millään vielä pysty lupaamaan. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Onko teitä jo ensimmäistä hankittaessa painostettu että lisää pitää sitten tulla? Vai oletteko katsoneet yksi kerrallaan mihin elämä vie? Itse olen todella ahdistunut ja tuntuu niin epäreilulta että mies vaatii tuollaisia. Miehen on tietysti helpompi vaatia kun ei siinä lapsenteossa joudu yhtä lailla itseään likoon laittamaan...