Mikä ero mustalla teellä ja vihrellä teellä?
Ihan teepussia tässä liottelen ja tuli vaan mieleen.
Kommentit (20)
Vihreää teetä ei ole fermentoitu.
En tiedä, tee vaikuttaa kaikkiin eri tavalla. Olen teen juoja ja minulla on darjeelingiä kupissa ja kannussa nyt.
Maistuuko musta mustalle ja vihreä vihreälle?
Olen juonut vihreää teetä vuodesta 2010 ja uskon että se auttaa moneen asiaan. Japanilaiset juovat vihreää teetä ja elävät vanhoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko musta mustalle ja vihreä vihreälle?
Kyllä. Hyvin ovat itä-aasialaiset tehneet tämän.
Musta tee on voimakkaan makuista, koska se on valmistettu tietynlaisella hapatusmenetelmällä. Vihreä tee on kuivattu tuoreista teenlehdistä.
Vihreä tee on sinällään kuivattua teelehteä, musta tee on ensin käytetty eli fermentoitu kosteassa läjässä ja sitten kuivattu ja silputtu.
Mustaa teetä on käsitelty enemmän valmistusprosessin aikana.
Aito vihreä tee maistuu kuivatulta nurmikolta, josta saa pahan mahakivun ja ripulin. Musta tee on sitä, joka unohtuu hautumaan liian pitkäksi aikaa, maistuu kitkerältä ja aiheuttaa kovan vatsaturvotuksen ja ummetuksen. Joku fiksu kuulemma väittää että niiden kofeiinipitoisuudessa on eroa. Vihreässä vähemmän ja mustassa enemmän. En tiedä. Mutul mennään.
Nimimerkki (ei pakållinen) kirjoitti:
Aito vihreä tee maistuu kuivatulta nurmikolta, josta saa pahan mahakivun ja ripulin. Musta tee on sitä, joka unohtuu hautumaan liian pitkäksi aikaa, maistuu kitkerältä ja aiheuttaa kovan vatsaturvotuksen ja ummetuksen. Joku fiksu kuulemma väittää että niiden kofeiinipitoisuudessa on eroa. Vihreässä vähemmän ja mustassa enemmän. En tiedä. Mutul mennään.
Päinvastoin: vihreässä on enemmän kofeiinia kuin mustassa.
Joku sanoi että tee on terveellistä, mutta onko tässä eroja teelaadun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
On ja miltein kaikki teet ovat terveellisiä.
Et ihan oikeasti osaa googlettaa?
Vierailija kirjoitti:
Et ihan oikeasti osaa googlettaa?
En. Special tippy golden flowering orange pekoe.
Vierailija kirjoitti:
Google. Omien uskomusten rakentaminen keskustelupalstojen varaan on vaarallista. Voisin aika helposti saada sinut uskomaan ihan mitä tahansa esiintymällä muutamana eri kirjoittajana.
Googleta, lue luotettavia lähteitä, älä kysele anonyymeilta ihmisiltä asioita.
Porsaankyljys ja iso kuppi teetä, se on hyvä kylmän talvipäivän päivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Porsaankyljys ja iso kuppi teetä, se on hyvä kylmän talvipäivän päivällinen.
Minä keitin äsken yhden annoksen riisiä ja söin 2 paistettua kananmunaa tulikuumassa pannussa runsaalla öljyllä. Tuli ihan mieleen indian streetfoid ja juon nyt darjeeling teetä.
Aevan mahtava fiilis.
maku