Ärsyttää tuo Sipilä
Ärsyttää tuo Sipilän jatkuva kiertely ja kaartelu kun kysytään vaalien alla puolueen mielipidettä asioista.
Ihmeellistä kiertelyä ja kysymysten kaartelua haastatteluissa! Sipilä ei esimerkiksi halunnut kertoa ollenkaan puolueensa kantaa ansiosidonnaisen lyhentämiseen, kun toimittaja sitä suoraan kysyi. Vastaus: "En minä tässä ala sitä erittelemään"
Äsken telkkarissa haastattelija kysyi Sipilältä millaista hallituskokoonpanoa toivoisivat. Vastaus: "En minä viitsi oikein kommentoida tätä nyt tässä..."
Hemmetti, ei pääministeriehdokas voi vain hymistellä ja lymyillä vaalien alla. Miksi äänestäisin Keskustaa, kun eivät itsekään näytä oikein tietävät mitä ajavat.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:31"]
Onkohan Sipilä kotonakin sellainen, että kun vaimo kysyy, että käydäänkö kävelyllä aamupäivällä vai iltapäivällä, niin Sipilä vastaa, että otetaan nyt ihan rauhallisesti ja neuvotellaan asiasta heti iltauutisten jälkeen.
[/quote]
Onkohan Stubb kotonakin sellainen, että kun vaimo kysyy, mentäiskö jonnekin, niin Stubb hihkuu innoissaan mä tulin jo!
Vähän rautalangasta: Sipilä tietää varsin hyvin mitä ei ainakaan kannata sanoa. Varmin keino pelästyttää äänestäjiä on puhua liikaa konkretiaa, koska siinä tulee sitoneeksi omia käsiään ja tehneeksi lupauksia, jotka voivat hankaloittaa esimerkiksi hallitusneuvotteluja. Jos sitten ei saa yhdessä hallituksen voimin ajettuakaan lupauksia läpi, pääsevät ihmiset ilkkumaan. Ja toki silloin toimisto-Raija voi sanoa tuttavilleen "Minen ainakaan noita äänest ku ne haluu leikata mun ansiosidonnaisen kestoo puol vuotta", "ai haluuko, yäk!", joten on fiksumpaa vedellä vain karkeita linjoja.
Kepulle meni mun ääni.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:04"]
Ai että kaljuuntuvat rikkaat pistää vihaksi ?
[/quote]
Joo erityisesti vihaan Kekkosta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:13"]
Vähän rautalangasta: Sipilä tietää varsin hyvin mitä ei ainakaan kannata sanoa. Varmin keino pelästyttää äänestäjiä on puhua liikaa konkretiaa, koska siinä tulee sitoneeksi omia käsiään ja tehneeksi lupauksia, jotka voivat hankaloittaa esimerkiksi hallitusneuvotteluja. Jos sitten ei saa yhdessä hallituksen voimin ajettuakaan lupauksia läpi, pääsevät ihmiset ilkkumaan. Ja toki silloin toimisto-Raija voi sanoa tuttavilleen "Minen ainakaan noita äänest ku ne haluu leikata mun ansiosidonnaisen kestoo puol vuotta", "ai haluuko, yäk!", joten on fiksumpaa vedellä vain karkeita linjoja.
Kepulle meni mun ääni.
[/quote]
Niin meni munkin. äänestin jo.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:10"]
Itse asiassa eivät ole. Kaikkein älykkäimmät eli tohtorit ja tutkijat eivät yleensä ala yrittäjiksi, koska näkevät riskit vähän turhankin realistisesti.
[/quote]
Kukapa ei mielummin olisi apurahoilla sinnittelevä tutkija kuin menestyvä yritysjohtaja. Tohtorit voivat olla erikoisalansa asiantuntijoita, mutta se ei liene älykkyyttä, ettei koskaan elämässä ota riskejä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:46"]
Sipilälle on sanottu, ettet sitten munaa ja välttelet kaikkia vaikeita kysymyksiä. Nyt se ei uskalla sanoa mitään, koska ei ole mikään kovin älykäs kuten ei uskovaiset yleensäkään. :/
[/quote]
Sanotko että yritysjohtajat ei ole kovin älykkäitä yleensäkään?
[/quote]
Itse asiassa eivät ole. Kaikkein älykkäimmät eli tohtorit ja tutkijat eivät yleensä ala yrittäjiksi, koska näkevät riskit vähän turhankin realistisesti.
[/quote]
Mä taas tiedän tutkijoita, jotka ei ole koskaan uskaltaneet lähteä turvallisesta koulumaailmasta pelottavaan ulkomaailmaan. Tai jotka kipinkapin palaavat sinne, kun työelämä alkaa tökkiä. Mutta Leena Palotiestä diggasin.
Kepulle meni myös vaikka Kokoomusta aina tähän saakka äänestänyt. Toivottavasti Sipilä saa muutoksen aikaan myös Keskustan piirissä ja tuo menestyksekkään yritysosaamisen Suomen johtoon. Peruspoliitikot ovat saaneet talouden jo lähelle Kreikan tasoa vaikka muualla Euroopassa menee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:31"]
Onkohan Sipilä kotonakin sellainen, että kun vaimo kysyy, että käydäänkö kävelyllä aamupäivällä vai iltapäivällä, niin Sipilä vastaa, että otetaan nyt ihan rauhallisesti ja neuvotellaan asiasta heti iltauutisten jälkeen.
[/quote]Minussa taitaa asua pieni sipilä, kauppaa nyt vai ruoan jälkeen ? Syödään ensin vetkuttelua.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:53"]
Tekopyhä lestadiolainen ! Katsoin eilen satuhäät ja siinä helluntalaiset erottivat seurakunnastaan eronneet parit. Uusiin häihin ei tullut edes omat lapset.
Arvelluttaa Sipilän maailmankatsomus.
[/quote]
Heh, lessuilla ja hellareilla ei ole juuri mitään yhteistä. Mutta hauskaa av-logiikkaa :D
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:00"]
Hyvällä yritysjohtajalla ja hyvällä puoluejohtajalla ei välttämättä ole ihan kaikkia samoja ominaisuuksia. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että Sipilä ei ole kovin hyvä myymään. Jos asiakas tulee ja sanoo että haluun tuon sun vitkuttimen, Sipilä sanoo, että odotetaan ihan rauhassa viikonlopun yli ja neuvotellaan sitten.
[/quote]
Toihan on hyvä. Jos Putin sanoo tapellaanko, Sipilä rauhottelee sen. Miksiköhän Sipilä ja Niinistö tulee paremmin toimeen kuin Stubb ja Niinistö tai Haglund ja Niinistö?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:04"]
Ai että kaljuuntuvat rikkaat pistää vihaksi ?
[/quote]
Ai niinkö Harkimo?
Mitä tekemistä Sipilällä on helluntailaisten kanssa ja varsinkaan Alajärven helluntaisrk:n kanssa? Ei yhtään mitään. Ja toisekseen, lestadiolaisia on Suomessa 7 eri sorttia, joista Sipilän Rauhan Sana on aivan eri kastissa vanhoillislestadiolaisten kanssa. Mutta kun ei oteta asioista selvää, niin ei voi mitään. Minä kunnioitan kyllä Sipilää, on todellakin saanut paljon enemmän aikaan, kuin nuo turhan toitottajat, koko ikänsä eduskunnassa ja puolueissa istuneet poliitikot. Ja jos Sipilän maailmankatsomusta miettii, niin lukekaa vaikka 10 käskyä, niissä se Suomenkin laki lepää. Että noin arveluttavaa on.
Paree totutella. Ens sunnuntain jälkeen jopa pakko.
Ei se tarkoita, että jos vastaus ei tule heti, kuin apteekin hyllyltä, ei tekisi töitä oikeasti asioiden eteen. Paljon kunnioitettavampaa, että harkitsee mitä puhuu, kuin että puhuu, mutta ei tarkoita. Vrt vaikka Stubb ja Katainen. Asiat ei oo Suomessa ollut aikoihin jos koskaan näin sekaisin kuin nyt.
Vastustaako Sipilä oikeesti aborttia? :O
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:35"]
Mitä tekemistä Sipilällä on helluntailaisten kanssa ja varsinkaan Alajärven helluntaisrk:n kanssa? Ei yhtään mitään. Ja toisekseen, lestadiolaisia on Suomessa 7 eri sorttia, joista Sipilän Rauhan Sana on aivan eri kastissa vanhoillislestadiolaisten kanssa. Mutta kun ei oteta asioista selvää, niin ei voi mitään. Minä kunnioitan kyllä Sipilää, on todellakin saanut paljon enemmän aikaan, kuin nuo turhan toitottajat, koko ikänsä eduskunnassa ja puolueissa istuneet poliitikot. Ja jos Sipilän maailmankatsomusta miettii, niin lukekaa vaikka 10 käskyä, niissä se Suomenkin laki lepää. Että noin arveluttavaa on.
[/quote]
Älä odota liikoja henkilöltä, jonka sivistys pohjautuu television hääohjelmiin :)
Keskusta on aina ollut pelkkiä ympäripyöreitä puheita, ei koskaan minkäännäköistä konkretiaa asioissa. Sipilän selkärangattomuus on jo surkuhupaisaa, eikä miehellä ole minkäänlaisia esiintymistaitoja. Mielestäni Haglund ja Stubb ovat esiintyneet edukseen vaalitenteissä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:53"]Vastustaako Sipilä oikeesti aborttia? :O
[/quote]
Kyllä. Jos saadaan kiihkouskovaiset Soini ja Sipilä ja vielä vaikka Räsänen hallitukseen, se on heippa tasa-arvoinen avioliittolaki ja kht:n jakaminen ja moi vaan aborttikielto. :)
Ihmisten poliittinen muisti on surkuhupaisan lyhyt. Vastahan kepu oli pääministeripuolue. Mitä ne sai aikaan?
V**** mitä paskaa - äänestä vaikka piraatteja.