Miksi hankkia lapsia, jos ei ole heitä vara elättää?
Kommentit (19)
Siksi hankkia, koska sinä kysyä ja kovasti ihmetellä. Miksi sinä kysyä monta kertaa sama asia.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:56"]
Kaikkein vähiten omaa rahallista pärjäämistään miettivät ne, joitten elämisen sossu joka tapauksessa kustantaa
[/quote] Onko jotkut oppineet niin sanotusti isältä pojalle ettei tartte kuin sossuun mennä.
Niinpä esittää rikasta vaikka on ruti köyhä ämmä ja tehdään lapsia että saadaan äitiysavustusta ei se niin onnistu prkl
Määrittele elatus. Jos on harrastuksia, muutama kallis muotivaate ja kaikki liikuntavälineet aina tiptop, riittääkö se? Ostin myös kesämökin ja matkustelemmekin vaikka olinkin paljon köyhempi yh kun lapset olivat pieniä. Töissä toki olen ollut aina.
On järjenvastaista, että tuemme heikomman eineksen lisääntymistä. Saarioinen boikottiin!
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]
Määrittele elatus. Jos on harrastuksia, muutama kallis muotivaate ja kaikki liikuntavälineet aina tiptop, riittääkö se? Ostin myös kesämökin ja matkustelemmekin vaikka olinkin paljon köyhempi yh kun lapset olivat pieniä. Töissä toki olen ollut aina.
[/quote] Sepä tässä on se pointti, että jotkut pukkaavat mukeloita jottei tartte töissä käydä ja olettavat, että yhteiskunta sen lystin maksaa.
"Ei kukaan voi tietää, etteikö voisi saada potkuja ensi vuonna. Siksi on oikein, että minäkin hankin lapsen ilman koulutusta, työpaikkaa tai työkokemusta."
"Kaikilla on oikeus lisääntyä. Se tarkoittaa, että muiden on maksettava minun lisääntymiseni, kun en siihen itse pysty."
"Raha ei ole tärkeää. Sitähän saa hyvinvointivaltiolta ilmaiseksi."
"En kykene suunnittelemaan tulevaisuuttani kahta kuukautta kauemmas. Siksi on ihan sama, teenkö lapset nyt vai joskus myöhemmin."
"Ehkäisy on liian kallista."
"Mää panisisi nyy. Soppiikse?"
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:03"]
[/quote] Sepä tässä on se pointti, että jotkut pukkaavat mukeloita jottei tartte töissä käydä ja olettavat, että yhteiskunta sen lystin maksaa.
[/quote]
Olettavat oikein. Niinhän se maksaa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:06"]
"Ei kukaan voi tietää, etteikö voisi saada potkuja ensi vuonna. Siksi on oikein, että minäkin hankin lapsen ilman koulutusta, työpaikkaa tai työkokemusta."
"Kaikilla on oikeus lisääntyä. Se tarkoittaa, että muiden on maksettava minun lisääntymiseni, kun en siihen itse pysty."
"Raha ei ole tärkeää. Sitähän saa hyvinvointivaltiolta ilmaiseksi."
"En kykene suunnittelemaan tulevaisuuttani kahta kuukautta kauemmas. Siksi on ihan sama, teenkö lapset nyt vai joskus myöhemmin."
"Ehkäisy on liian kallista."
"Mää panisisi nyy. Soppiikse?"
[/quote]
Lisätään vielä: "mää haluun" (tehostetaan itkupotkuraivarilla, lattialla selällään maaten)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:02"]
On järjenvastaista, että tuemme heikomman eineksen lisääntymistä. Saarioinen boikottiin!
[/quote] Mukavasti sanottu.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:08"]
[/quote]
[/quote] Tarttis teherä jottain.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
lapsia?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
lapsia?
[/quote] joo, saat sitten satasen rahulia
Mullapa se oli kaksi tutktintoa ja vakityö kuin jäin äitiyslomalle. Sitten tuli hupsvaan monta asiaa yhtä aikaa, eikä firman konkurssi toisen äitiyslomani aikana ollut suinkaan niistä pienin.
Mieheni on työtön duunari. Minä olen opiskelija. Meillä on ihana lapsi. Olen tosin viittä vaille valmis oikeustieteen maisteri ja hyvät työnäkymät. Miehen työnsaanti on epävarmaa. Olenko mielestäni oikeutettu lapseen? Todellakin. Tulen varmasti maksamaan veroja urani aikana niin, että meidän tällä hetkellä saama yleinen asumistuki + työmarkkinatuki tulevat katetuksi korkojen kera. Tosin jos olisin tyhjäntoimittaja , en ehkä lasta olisi tehnyt. Nyt lapsi tuli vain järkevämpään paikkaan kuin vastavalmistuneena lakimiehenä. Enkä myöskään koe meitä heikommaksi ainekseksi koska nyt on tiukkaa . Se puuttuva summakin katetaan opintolainalla, sossusta ei saada mitään
Lisääntyminen on biologinen tarve. On vieraannuttu aika kauas luonnosta jos pitää kysyä miksi lisäännytään. Mikä on elämän tarkoitus? Lisääntyminen!
Kaikkein vähiten omaa rahallista pärjäämistään miettivät ne, joitten elämisen sossu joka tapauksessa kustantaa