Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuusutkimukset ilman kumppania -kellää kokemusta?

Vierailija
28.12.2021 |

Elikkä tilanne olisi sellainen, että reilu puolisen vuotta on koetettu lasta tehdä ja ikääkin alkaa jo olla. Aiemmassa suhteessa, siis jo muutamia vuosia sitten, lasta ei yrityksestä huolimatta kuulunut ja epäilen, että mun epäsäännöllinen kierto on syynä ja muutenkin runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Mies on jotenkin tosi epäileväinen minkään tutkimusten suhteen, mut kysyisinkin, et onko kellään kokemusta jos kävisi tutkituttamassa ittensä ensin? Eikö ihan gynekologi pystyisi tutkimaan, että paikat on periaatteessa kunnossa ja auttamaan ton kierron kanssa (Primolut tms)? Kiitos jos jaatte omia kokemuksia tutkimusten aloittamisesta!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika voi aina miehenkin suunnassa olla. Vaikka olisi entisiä lapsia miehellä, niin ei sitä tiedä onko vekkulit lopettaneet uimisen.

Kannattaa käydä tutkimuksissa, tiedät sitten onko itsessä vai toisessa vikaa, jos lasta haluatte. En osaa sanoa kenen luo joudut tässä asiassa kääntymään, eiköhän joku täällä osaa sanoa. Viimeistään otat asian puheeksi lääkärin kanssa, kun sulla seuraavan kerran muuten asiaa sellaisella (tai hakeudut tämän takia).

Vierailija
2/4 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin käydä gynellä ihan peruskäynnillä, jossa ultrataan. Siinä näkee jo, onko endometrioosi tai PCO. Etkö tosiaan ole selvittänyt aiemmin, miksi kierto on epäsäännöllinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tutkitaan yleensä ensin, mutta kai naisestakin voi aloittaa. Minulla otettiin ensin verikokeet, mm. FSH ja ultrattiin.

Vierailija
4/4 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hyvin käydä gynellä ihan peruskäynnillä, jossa ultrataan. Siinä näkee jo, onko endometrioosi tai PCO. Etkö tosiaan ole selvittänyt aiemmin, miksi kierto on epäsäännöllinen?

No en kun oon ollut pillerillä just sen säännöllistämiseksi tässä välissä..

Ihan suoraan sanottuna mies on niin innoton ja hidas lähtemään tutkimuksiin, et haluisin ensin selvittää onko mulla edes mahdollisuutta tulla raskaaksi enää. Sit jos itsellä on jotai vialla niin turhaa edes koittaisin häntä puhua ympäri. 

Eli ei kysytä tutkimuksissa kumppanista? Me ei olla naimisissakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi