Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tunnen itseni kauhean rumaksi

Vierailija
28.12.2021 |

...vaikka muutama mieskin on ulkonäköäni kehunut? Minulla on sisimmässäni tunne, etten voi oikeasti kelvata kenellekään. Vaikka nimenomaan on sanottu että olen ok ja kelpaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta minä tunnen samoin. Näen vain ne viat.

Vierailija
2/42 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelet liian tasokkaita miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta anteeksi mitä? Hänhän juuri sanoi että tuntee ettei kelpaa _kenellekään_

Vierailija
4/42 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta anteeksi mitä? Hänhän juuri sanoi että tuntee ettei kelpaa _kenellekään_

Juuri näin. Vaikka joku mies sanoo, että olen hyvä ja kelpaan, minulla on silti outo pelko etten kelpaakaan. Ja lopetan tapailun.

- ap

Vierailija
5/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas tätä lukutaidon puutetta.

Vierailija
6/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa tähän vaivaan sellainen, että otan itsestäni kuvan kännykällä, sitten piirrän siihen kuvaan itselleni isomman nenän ja kaikkea muuta mielestäni rumaa.  Sitten kun palauttaa kuvan alkuperäiseksi niin tadaa, mähän olenkin ihan ok :p 

Vierailija
7/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... siis.

Öö...

Vierailija
8/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleinen ja erittäin harmillinen vaiva. 

Kysykää itseltänne: jos teissä on jotain kaunista, kumoaako muut rumat piirteet tuon yhden kauniin asian?  Jos vastaatte kyllä, olette hukassa.

Vierailija
9/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö... siis.

Öö...

yyyy

Vierailija
10/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, annatko laitella kakkoseen?

Vierailija
11/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu. Kauneuteenkin. Se millainen persoona on, ratkaisee eniten siinä onko viehättävä.

Vierailija
12/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kehopositiivisuuteen kannattaa tutustua ihan jokaisen, se ei liity vaan ylipainoon, siinä opetellaan terve tapa hyväksyä oma itsensä.

Vierailija
13/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Onko ap varmuudella yrittänyt seurustella niiden kaikkein rumimpien kanssa ja silti kokenut ettei kelpaa heillekään? En nähnyt häneltä mitään mainintaa tuollaisesta kokeilusta.

(eri)

Vierailija
14/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleinen ja erittäin harmillinen vaiva. 

Kysykää itseltänne: jos teissä on jotain kaunista, kumoaako muut rumat piirteet tuon yhden kauniin asian?  Jos vastaatte kyllä, olette hukassa.

Miksi ihminen ajattelisi, että hänessä olisi jotain kaunista, jos hän kerran ajattelee olevansa ruma?

Vierailija
15/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen kehopositiivisuuteen kannattaa tutustua ihan jokaisen, se ei liity vaan ylipainoon, siinä opetellaan terve tapa hyväksyä oma itsensä.

Minusta on aina tuntunut, että kehopositiivisuus liittyy pyöreyteen tms. En ole koskaan kokenut, että liikkeellä olisi mitään annettavaa minulle. Olen siis normaalipainoinen mutta mielestäni kasvoni ovat rumat.

- ap

16/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tosiaan ylempänä sanottu, niin on tietääkseni hyvin yleinen ongelma.

Itsekriittisyys on mielestäni ihan ok, mutta ennenaikainen vakuuttuneisuus siitä, että et kelpaa jollekin tietylle henkilölle vaikuttaa minusta väärältä ja mahdollisesti haitalliselta asialta.

Vaikka ihmiset ovat jossain määrin yhtä mieltä siitä, ketkä ovat kauneimpia ulkonäöllisesti ensisilmäyksellä, niin oikeassa elämässä henkilöiden viehättävyyteen vaikuttavat myös lukuisat muut tekijät. Ulkonäöstä suoraan riippumattomien tekijöiden, kuten äänen tai käyttäytymisen, lisäksi henkilön persoonallinen tyyli voi jakaa mielipiteitä siten, että joidenkin mielestä henkilö vaikuttaa paljon viehättävämmältä, ja ehkä joidenkin mielestä vähemmän viehättävältä. Joku voi siis tyylisi perusteella pitää sinua kauniimpana kuin mitä pelkistetysti olisit.

Voi myös ehkä auttaa miettiä sitä, että kaikki tuntemasi perheelliset henkulöt ovat olleet niin kauniita, että he ovat kelvanneet jollekin. Isäsi ja äitisi ovat kelvanneet toisilleen, heidän molempien äidit ja isät ovat kelvanneet toisilleen ja niin edelleen tuhansien sukupolvien ajan.

Vierailija
17/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Onko ap varmuudella yrittänyt seurustella niiden kaikkein rumimpien kanssa ja silti kokenut ettei kelpaa heillekään? En nähnyt häneltä mitään mainintaa tuollaisesta kokeilusta.

(eri)

"kaikkein rumimpien kanssa"

Ensinnäkin, tuo on makuasia. Toisekseen... ihan outo ajatus. Miksi seurustella sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta eikä viehätä? Eihän se olisi reilua sitä ihmistä kohtaan.

Vierailija
18/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvinkin samanlaisia tuntemuksia kuin ap:lla. Olen tuntenut itseni aina tosi rumaksi. Olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen, mutta kasvot on vaan rumat. Nyt oon tehnyt pari viikkoa etätöitä enkä oo uhrannut ajatustakaan ulkonäölle, mutta huomenna pitäis mennä toimistolle ja aina niinä päivinä mietin vaan, että miksi oon syntynyt tällaiseksi. Kotona ollessa en mieti asiaa, vain ihmisten ilmoilla. En ole enää mikään nuori, olen yli 40-vuotias. Mutta nämä samat ajatukset on olleet mielessä ihan sieltä yläasteajoista alkaen, surullista kyllä.

Vierailija
19/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit laihduttaa ja alkaa liikkumaan. Muutenkin jättäisit tuon kadehtimisen ja toisten laulujen laulamisen pois niin ehkä persoonasi saa siitä muutosta miellyttävämpään suuntaan.

Hyvää illan jatkoa 🙂

Vierailija
20/42 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvinkin samanlaisia tuntemuksia kuin ap:lla. Olen tuntenut itseni aina tosi rumaksi. Olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen, mutta kasvot on vaan rumat. Nyt oon tehnyt pari viikkoa etätöitä enkä oo uhrannut ajatustakaan ulkonäölle, mutta huomenna pitäis mennä toimistolle ja aina niinä päivinä mietin vaan, että miksi oon syntynyt tällaiseksi. Kotona ollessa en mieti asiaa, vain ihmisten ilmoilla. En ole enää mikään nuori, olen yli 40-vuotias. Mutta nämä samat ajatukset on olleet mielessä ihan sieltä yläasteajoista alkaen, surullista kyllä.

Minäkin olen yli 40. Hassua kyllä, nykyään saan ulkonäöstäni enemmän kohteliaisuuksia kuin teininä. Silloin haukuttiin ja kiusattiin. Sieltähän tämä epävarmuus onkin peräisin.

- ap