Hei te kerrostalossa asuvat vauva ja taaperoperheet! Pidättekö vaunuja kerrostalon alakerrassa vai sisällä kotona?
Itse olen pitänyt alhaalla portaiden alla. Siellä myös lasten pulkat.
Kommentit (29)
Molok-roskikseen mahtuu rappukäytävään jätetyt vaunut kavereineen. Helppoa kuin mikä.
Itse asun osaketalossa. Rappukäytävässä ei saa säilyttää mitään koska PALOTURVALLISUUS. Vuokrataloista en osaa sanoa.
Sääntö Suomi kukkeimmillaan! Kuinka monen vaunut on sytytetty tuleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teres kirjoitti:
Sisällä ne täytyy säilyttää. Tai viedä pyörävarastoon. Itse välistä vien jonkun vaunut rapusta sinne, koska se ei itse sitä osaa. Heippalapun jätän aina, jossa on ohje, että mistä löytyy ja muistutus miksi niitä ei saa jättää käytävälle.
No ei pyörävarastoon vaunuja! Jos talossa ei ole vaunuvarastoa, niin sisälle ne viedään. Ensi kerralla kannat vaunut kotiisi ja annat oanttia vastaan takaisin, tyhmää on siirtää ongelma rapusta pyörävarastoon.
Riippuu varastosta. Meillä on samassa tilassa pyörät, vaunut ja lasten lelut.
Sit se ei ole pyörävarasto. Mikään ole ärsyttävämpää kuin pyörävarastoon tungetut ylimääräiset kamat. Pyörävarastoon ei kuulu kuin pyörät, piste. Mä heivaan kaiken muun pois aina. Rattaille on vaunuvarasto ja lelut säilytetään kotona tai omassa varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhöni kuuluu piirrellä vanhoista taloista kuvia CAD-muotoon remonttisuunnitelmia varten. Olen yllättynyt, miten useassa on lastenvaunuille varattu tila erikseen. Jopa 70-luvun kuvissa lukee tuo "lastenvaunut". Kuitenkin niitä tiloja tuntuu oikeasti vähemmän monessa talossa olevan, onko ne muutettu urheiluvälinevarastoksi? Viimeisimmässä oli kyllä todellisuudessa muutettu tekniseksi tilaksi, mutta siinä oli kaksi urheiluvälinevarastoa, joten luulisi sopivan niihin. Selvittäkää ihmiset, onko talossa paikka, missä voi säilyttää. Vuokranantajatkaan eivät aina tiedä, jos eivät ole itse talossa asuneet.
Pyörävarastoon nykyään lastenvaunut laitetaan kerrostaloissa. Nuo erilliset lastenvaunuvarastot ovat lähinnä mennyttä aikaa, koska tosi harvoilla on nykypäivänä lapsia kerrostalossa.
Höpöhöpö. Viime vuonna valmistuneessa talossa on vaunuvarasto. Lapsia on kerrostaloissa kuule vaikka kuinka paljon.
Urheiluvälinevarasto ja pyörävarasto löytyy myös erikseen. Näin kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhöni kuuluu piirrellä vanhoista taloista kuvia CAD-muotoon remonttisuunnitelmia varten. Olen yllättynyt, miten useassa on lastenvaunuille varattu tila erikseen. Jopa 70-luvun kuvissa lukee tuo "lastenvaunut". Kuitenkin niitä tiloja tuntuu oikeasti vähemmän monessa talossa olevan, onko ne muutettu urheiluvälinevarastoksi? Viimeisimmässä oli kyllä todellisuudessa muutettu tekniseksi tilaksi, mutta siinä oli kaksi urheiluvälinevarastoa, joten luulisi sopivan niihin. Selvittäkää ihmiset, onko talossa paikka, missä voi säilyttää. Vuokranantajatkaan eivät aina tiedä, jos eivät ole itse talossa asuneet.
Pyörävarastoon nykyään lastenvaunut laitetaan kerrostaloissa. Nuo erilliset lastenvaunuvarastot ovat lähinnä mennyttä aikaa, koska tosi harvoilla on nykypäivänä lapsia kerrostalossa.
Höpöhöpö. Viime vuonna valmistuneessa talossa on vaunuvarasto. Lapsia on kerrostaloissa kuule vaikka kuinka paljon.
Urheiluvälinevarasto ja pyörävarasto löytyy myös erikseen. Näin kuuluukin olla.
Ehkä Helsingissä on paljon lapsia kerrostaloissa? Kun on niin paljon mämüperheitä sekä omakotitalojen hinnat ovat tosi kalliit.
Täällä muualla Suomessa sen sijaan ani harvan kerrostalon pihalla näkee lapsia, ja jos hiekkalaatikko löytyy, niin yleensä se on sen näköinen, että siinä ei ole kukaan leikkinyt vuosiin.
Vuosittain kerrostaloissa sytytetään käytävään jätettyjä lastenvaunuja palamaan.
Muutama vuosi sitten kerrostalossa asuessa säilytimme tuplarattaita eteisessä. Tuplat oli ostettu tarkasti mitaten, että varmasti mahtuvat hissiin. Oli näppärää kun jo eteisessä sai vauvan sylistä ja taaperon köytettyä vöillä paikoilleen. Kamala olisi ollut portaissa mennä vauvaa kantaen, mitä jos olisin kompastunut (hyvin paljon todennäköisempää kuin hissiturma)! Rattaissa kulki helposti myös ostokset/hiekkalelut/tms ja hoitolaukku, paljon vaikeampaa olisi ollut ne kantaa ylös ja alas monta kertaa päivässä.
Nyt omakotitalossa asuessa on vasta huomannut miten näppärää oli, kun rattaat säilytettiin eteisessä. Täällä rattaat säilytämme autotallissa, eivät mahtuisi edes eteiseen.
En asuisi lapsen/lasten kanssa hissittömässä talossa.