Hei te kerrostalossa asuvat vauva ja taaperoperheet! Pidättekö vaunuja kerrostalon alakerrassa vai sisällä kotona?
Itse olen pitänyt alhaalla portaiden alla. Siellä myös lasten pulkat.
Kommentit (29)
Niitä ei saa pitää portaikossa, palon sattuessa erittäin vaarallista.
Kotona, koska siellä käytävillä ei saa olla ylimääräistä tavaraa kuten kärryt tai vaunut.
AP ei vissiin ole tietoinen järjestys- ja turvallisuussännöistä
Meillä portaiden alla säilytetyt vaunut viedään viimeistään illalla pois eikä kukaan koskaan tiedä, minne. Kukaan ei tunnusta mitään.
Tarvitsetko vaunuja ollenkaan, jos viet vauvan kuitenkin ylös ja alas ilman vaunuja? :)
Sisällä ne täytyy säilyttää. Tai viedä pyörävarastoon. Itse välistä vien jonkun vaunut rapusta sinne, koska se ei itse sitä osaa. Heippalapun jätän aina, jossa on ohje, että mistä löytyy ja muistutus miksi niitä ei saa jättää käytävälle.
Kotona. Tosin nyt taaperon kanssa en aina jaksa ottaa niitä edes sisälle vaan jäävät auton takaluukkuun.
Ei ole vaunuja. Parvekkeella on sänky, ulkona kuljetaan rintarepun kansssa.
Naapurin mamma ihmettelee miksi vaunut ovat muuttuneet yöllä kolmipyöräiseksi. En takuulla kerro miksi.
Teres kirjoitti:
Sisällä ne täytyy säilyttää. Tai viedä pyörävarastoon. Itse välistä vien jonkun vaunut rapusta sinne, koska se ei itse sitä osaa. Heippalapun jätän aina, jossa on ohje, että mistä löytyy ja muistutus miksi niitä ei saa jättää käytävälle.
No ei pyörävarastoon vaunuja! Jos talossa ei ole vaunuvarastoa, niin sisälle ne viedään. Ensi kerralla kannat vaunut kotiisi ja annat oanttia vastaan takaisin, tyhmää on siirtää ongelma rapusta pyörävarastoon.
Kotona säilytettiin, kun vielä käytössä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Teres kirjoitti:
No ei pyörävarastoon vaunuja! Jos talossa ei ole vaunuvarastoa, niin sisälle ne viedään. Ensi kerralla kannat vaunut kotiisi ja annat oanttia vastaan takaisin, tyhmää on siirtää ongelma rapusta pyörävarastoon.
Riippuu varastosta. Meillä on samassa tilassa pyörät, vaunut ja lasten lelut.
Työhöni kuuluu piirrellä vanhoista taloista kuvia CAD-muotoon remonttisuunnitelmia varten. Olen yllättynyt, miten useassa on lastenvaunuille varattu tila erikseen. Jopa 70-luvun kuvissa lukee tuo "lastenvaunut". Kuitenkin niitä tiloja tuntuu oikeasti vähemmän monessa talossa olevan, onko ne muutettu urheiluvälinevarastoksi? Viimeisimmässä oli kyllä todellisuudessa muutettu tekniseksi tilaksi, mutta siinä oli kaksi urheiluvälinevarastoa, joten luulisi sopivan niihin. Selvittäkää ihmiset, onko talossa paikka, missä voi säilyttää. Vuokranantajatkaan eivät aina tiedä, jos eivät ole itse talossa asuneet.
Kotona, onneksi asutaan alakerrassa. Olisi kyllä kauheaa raahata vaunut useita portaita ylös alas monta kertaa päivässä. En usko, että tekisin niin, vaan säilyttäisin sitten portaitten alla tai pyörävarastossa. Joskus jätänkin vaunut joksikin aikaa rappuun sulamaan, ettei koko eteinen kastu.
Vierailija kirjoitti:
Työhöni kuuluu piirrellä vanhoista taloista kuvia CAD-muotoon remonttisuunnitelmia varten. Olen yllättynyt, miten useassa on lastenvaunuille varattu tila erikseen. Jopa 70-luvun kuvissa lukee tuo "lastenvaunut". Kuitenkin niitä tiloja tuntuu oikeasti vähemmän monessa talossa olevan, onko ne muutettu urheiluvälinevarastoksi? Viimeisimmässä oli kyllä todellisuudessa muutettu tekniseksi tilaksi, mutta siinä oli kaksi urheiluvälinevarastoa, joten luulisi sopivan niihin. Selvittäkää ihmiset, onko talossa paikka, missä voi säilyttää. Vuokranantajatkaan eivät aina tiedä, jos eivät ole itse talossa asuneet.
Pyörävarastoon nykyään lastenvaunut laitetaan kerrostaloissa. Nuo erilliset lastenvaunuvarastot ovat lähinnä mennyttä aikaa, koska tosi harvoilla on nykypäivänä lapsia kerrostalossa.
Vauva ja taaperoperheet? Ajattelitko, että vauva lukee tätä palstaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörävarastoon nykyään lastenvaunut laitetaan kerrostaloissa. Nuo erilliset lastenvaunuvarastot ovat lähinnä mennyttä aikaa, koska tosi harvoilla on nykypäivänä lapsia kerrostalossa.
Höpö höpö
2/5. Tästä saa aina monta sivua pitkän väittelyn.