Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moraalinen kysymys; mitä tehdä halvalle, huonolle autolle

Vierailija
28.12.2021 |

Kuvitelkaa tilanne. Teillä on halpa auto, jossa on kaikenlaista vikaa ja kuntoonlaittaminen on kallista. Autolla pystyy kuitenkin juuri nyt ajamaan. Mitä tuollaiselle autolle pitäisi tehdä, kun siitä haluaisi päästä eroon. Varsinkin jos rahallinen tilanne on sellainen että noille muutamille euroille ei olisi tarvetta.

Miten pyrkisitte tuosta autosta eroon?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vain rohkeasti vaihdossa autoliikkeeseen kun ostat uutta autoa. Jos leimaa on vähänkään jäljellä niin ne ottavat vastaan lähes minkä tahansa pommin.

Vierailija
22/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vein romuttamolle, koska tunneside siihen oli niin vahva, etten olisi kestänyt nähdä kenenkään toisen ajavan sillä, toisen auton myin työkaverille 250€:lla. Kerroin kaikki viat mitä siinä oli ja että ei tule menemään katsastuksesta läpi. Osti sen ilomielin varaosiksi omalle vastaavalle autolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin näistä sai sentään aina sen satasen kun myi romumetalliksi. Ei taida enään onnistua?!

Vierailija
24/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyt sen halvalla niin ongelma ratkaistu. Mun viimeisin auto maksoi 500 e ja sain siitä myydessä 450 e. Myin puolitutulle ja sanoin että se on 550 e jos katsastan sen ja jos laitan myyntiin niin pyyntö on 700-800. Se oli yllättäen suosittu pikkuauto. Netistä halvin samanlainen katsastettu oli 750 e.

Halvalla saa tuon eteenpäin, mutta halvan auton ostajalla harvemmin on varaa tuon korjaamiseen, enkä halua tehdä köyhälle tuollaista källiä.

Halvan auton ostajat osaavat aika usein varautua siihen, että korjauskuluja tulee, etenkin jos ei ole taitoa tai tilaisuutta tehdä itse. (Eivät kai ihmiset nykyään ole sen typerämpia kuin ennenkään?). Halpoja autoja menee myös kesäautoiksi. Ei kukaan odota niiden kestävän vuosia.

Voit myös ajaa sen loppuun ja laittaa kuutioksi. Hakevat ilmaiseksi. Muista luovarit päiväyksineen.

Noin tuon voisi yrittää itselle perustella. Kuitenkin autoista ymmärtävänä tajuan että tuleva ostaja tuskin kykenee tuosta pistämään kuntoon, joten yllätys on todennäköisesti hänelle suurempi kuin mihin hän on varautunut. Siksi tämä on minulle moralinen kysymys, ei niinkään ongelma päästä eroon.

Ongelmasi on ylenkatse. Voit aina kertoa rehellisesti myyväsi kasan paskaa, jos epäilet, ettei ostaja osaa ottaa riskiä huomioon. Ostopäätöshän on hänen.

Ylenkatse? Jos itse tiedän mikä kaikki on autossa vikana ja tiedän että tuota ei kannata korjata. Auton rassaaja on paras ehdotus, koska hän voi tarvittaessa purkaa tuon osiin ja saa sitä kautta vaivalleen rahaa. Purkaamolle myynti on toinen. Sieltä saa myös muutaman satasen.

Vierailija
25/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta samanlainen halvalla ja käytä varaosina, loput romuiksi.

Vierailija
26/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyt sen halvalla niin ongelma ratkaistu. Mun viimeisin auto maksoi 500 e ja sain siitä myydessä 450 e. Myin puolitutulle ja sanoin että se on 550 e jos katsastan sen ja jos laitan myyntiin niin pyyntö on 700-800. Se oli yllättäen suosittu pikkuauto. Netistä halvin samanlainen katsastettu oli 750 e.

Halvalla saa tuon eteenpäin, mutta halvan auton ostajalla harvemmin on varaa tuon korjaamiseen, enkä halua tehdä köyhälle tuollaista källiä.

Halvan auton ostajat osaavat aika usein varautua siihen, että korjauskuluja tulee, etenkin jos ei ole taitoa tai tilaisuutta tehdä itse. (Eivät kai ihmiset nykyään ole sen typerämpia kuin ennenkään?). Halpoja autoja menee myös kesäautoiksi. Ei kukaan odota niiden kestävän vuosia.

Voit myös ajaa sen loppuun ja laittaa kuutioksi. Hakevat ilmaiseksi. Muista luovarit päiväyksineen.

Noin tuon voisi yrittää itselle perustella. Kuitenkin autoista ymmärtävänä tajuan että tuleva ostaja tuskin kykenee tuosta pistämään kuntoon, joten yllätys on todennäköisesti hänelle suurempi kuin mihin hän on varautunut. Siksi tämä on minulle moralinen kysymys, ei niinkään ongelma päästä eroon.

Ongelmasi on ylenkatse. Voit aina kertoa rehellisesti myyväsi kasan paskaa, jos epäilet, ettei ostaja osaa ottaa riskiä huomioon. Ostopäätöshän on hänen.

Ylenkatse? Jos itse tiedän mikä kaikki on autossa vikana ja tiedän että tuota ei kannata korjata. Auton rassaaja on paras ehdotus, koska hän voi tarvittaessa purkaa tuon osiin ja saa sitä kautta vaivalleen rahaa. Purkaamolle myynti on toinen. Sieltä saa myös muutaman satasen.

Niin, mikäli pidät mahdollista ostajaa täytenä tonttuna. Laitat ilmoitukseen, että ei kannata korjata, ja saat renkaita potkimaan niitä rassaajia, jotka tarvitsevat peltoauton tai varaosia. Ei moraalisia ongelmia, eikä köyhää kuseteta.

Vierailija
27/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romuttamolle tietysti.

Vierailija
28/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myynyt aina kaikkein surkeimmatkin romut ja ajoin melkein kolmekymppiseksi saakka halvimmilla mahdollisilla katsastetuilla ja tieliikennekelpoisilla raaskuilla, joiden hinnat pyörivät 200 - 1000€ välissä. Ajaisin vieläkin, koska autoon on minusta turha laittaa rahaa, mutta vaimon mielestä auton pitää olla hieno joten nykyään meillä on aina melko uusi auto.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi joku vaan antaa autonsa ilmaiseksi kierrätykseen. Stena ja Kuusakoski vain noutavat auton ja keräävät rahat vaikka sinun kuuluisi siitä ainakin muutama kymppi tai satanen saada.

Jobbarit ja purkaamot maksavat autoista aina jotain jos ei itse jaksa nettiauton kautta myydä. Jo ajokelvottomassa romussa pelkka katalysaattori on rahanarvoinen puhumattakaan mahdollisista varaosista ja tietysti auton korista. 

Minä laittaisin auton Nettiautoon myyntiin tietysti ensin katsomalla paljonko suunnilleen vastaavista on saanut. Auton ostaa joku, kunhan hinta on kohdillaan.

Arvostan. Kunhan turvallisuus ei ole täysin ala-arvoinen, en myöskään näe mitään syytä kalliiseen/uuteen autoon.

Olen isotuloinen, eronnut, keski-ikäinen nainen. Ajoni suuntautuvat kerran kuukaudessa mökille ja/tai vanhemmille pikkukylään, sadan kilsan päähän. Mulla on parikyt vuotta vanha Skoda, josta saisi myydessä ehkä 1200e.

Ei kiinnosta egoautot, vaikka olisi varaa. Sijoitan nekin rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme