Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5701/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et oikeastaan ole edes mitenkään kaunis. Et saa minua parempaa, joten jos lähdet olet varmasti yksin loppuelämäs!"

Sitten jättämisen jälkeen:

"Olet elämäni pahin virhe. Rahaa paloi sinuun paljon ja näinkö minua kiität! Olet omahyväinen akka!"

Vierailija
5702/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni paljastui narsistiksi vasta kun menimme naimisiin. Nyt hiljattain.

Ennen viehätti hänen arroganttius. Ajattelin sen olevan särmikästä. Ennen viehätti pieni varautuneisuus. Ajattelin et häntä on loukattu.

Eräs toisteinen riita sai hänet näyttäytymään toisin. Upea arroganttius on itseasiassa vaan v vaikea ihminen. Lapsi, joka aina on tyytymätön ja valittaa. Viehättävä varautuneisuus oli omaa uskoani että hän on vain haavoittunut eikä siksi pysty antaa vuolaasti. Mitään... Olen tajunnut että hän on täysin empatiakyvytön. Itsekäs. Huono rakastamaan, antamaan mitään, ilman että se hyödyttää häntä itseään.

"Never under estimate the Power of denial".

Tämä lienee monelle narsistin uhrille tuttua.

Lähde ja nopeasti.

Olen tuntenut kanssa muutaman tällaisen hillityn, rauhallisen ja arrogantin narsistin. Huomasin sitten myöhemmin että se mitä luulin rauhallisuudeksi olikin sisäistä kertakaikkista tietynlaista tunnetyhjyyttä, ikäänkuin tyhjää löisi, kylmyyttä, suunnitelmallisuutta ja juonittelua. Samoin hillitty käytös tietoista jonka aikana narsisti seurasi muiden ilmeitä tarkasti. Kyse ei ollutkaan siis älykkyydestä tai "hassusta" arroganttiudesta niinkuin luulin ym. vaan päinvastoin kun narsisti oli esim. hiljaa niin ei sillä aidosti ollut mitään sanottavaa halusi vain silloin imeä muiden ajatuksia ja persoonia itselleen saaliiksi. Omat ajatukset muilta varastettuja. Arroganttiuskin oli vaan lopulta tosiaan kiukuttelua kun katsoin esim. kerran miten kohteli erästä häntä auttanutta ihmistä kuin roskaa ylimielisesti aivan ilman mitään syytä. Sen vuoksi että narsisti itse koki itsensä niin huonoksi silloin. Ei sen vuoksi että oikeasti kokisi olevansa jotenkin parempi vaikka sitä näytteli. Se on niin läpinäkyvää, vaikka narsisti uskookin että sitä hänen huonommuuden tunnettaan ei muut näe... Narsistin koko persoona on yksi valhe muiden joukossa ja se kun särkyy niin siitä ei ole paluuta. Sehän se on, että uudet uhrit ajattelee että no mutta eihän narsisti nyt minua kohtaan olisi kylmä ja ylimielinen koskaan noin, joitakin muita kohtaan vaan, ja siihen on varmaan joku hyvä syy... mutta totuus selviää kyllä ennemmin tai myöhemmin. Narsisti ei välitä kenestäkään. Ainoa millä on merkitystä on saamansa huomio, hyvä tai paha. Voi olla, että kuvittelet tuntevasi narsistin mutta et olekaan vielä koskaan nähnyt mitä pahinta tekee uhreilleen, koska ne henkiset pahoinpitelyt tehdään ns. suljettujen ovien takana. Sitten kun se kohdistuu sinuun niin on liian myöhäistä. Nämä ihmiset eivät muutu. Suosittelen varomaan ja väistämään.

Kiitos kommentoinnista. Osut kuvailussasi naulan kantaan. Myös omassa tilanteessa tuo toteutuu.

Se mitä Luulin rauhallisuudeksi, on pelkkää tyhjyyttä. Ujous ja hiljaisuus pelkkää sanottavan totaalista puutetta. Intensiivinen tuijotus kun puhun ei olekaan taitoa todella kuunnella, vaan aikaa poimia psykologisesti toimivia fraaseja, joita hän käyttää myöhemmin papukaijamaisesti minua vastaan, tai "empatian" ilmaisemisessa.

Väheksyntänsä minua kohtaan kasvoi merkittävästi kysyttyäni miksi liioitteli vieraille erinäisiä tietoja niin voimakkaasti. Tätä myöten tajusin myös itse, että joka suuntaan liioittelu ei ole draaman tajua, vaan yksinkertaisesti kroonista valehtelua.

Meillä alkoi piilovittuilu ja kiusanteko sen hetken jälkeen, kun ensimmäisen kerran loukkaannuin - hän näki, etten näe häntä enää täydellisenä vaan hänen narsistisessa kuoressaan on särö. Hän valehteli minulle todella paljon, seurustelin valehenkilön kanssa, en todellisen ihmisen. 

Tuo suru, jota nyt kohtaat, on jotain ihan käsittämätöntä, kun normaalien aivojen on vaikea hahmottaa kokonaisuutta ja että se todella on sitä, nyt ja aina. Jos tarvitset lisää ymmärrystä ja vakuuttelua, että olet havainnut oikein, katso youtubesta HG Tudoria ja Mental Healnessia (myös Cluster B Milkshake on erittäin avoin narsistien paskamaisuudesta mutta triggeröi minua liikaa). Ja olethan sinä hyvä ihmistuntija, jos jo tuoreessa avioliitossa alat tajuta astuneesi miinaan. Netti on täynnä ihmisiä, joilla meni x, y tai z vuotta samaan asiaan. Mitä nopeammin pääset pois ja kokonaan hänestä irti, sitä nopeammin palaudut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et oikeastaan ole edes mitenkään kaunis. Et saa minua parempaa, joten jos lähdet olet varmasti yksin loppuelämäs!"

"Olet elämäni pahin virhe. Rahaa paloi sinuun paljon ja näinkö minua kiität! Olet omahyväinen akka!"

Ja todennäköisesti tämä tyyppi sanoistaan huolimatta osti hyvin vaatimattomat lahjat? :D

Vierailija
5704/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todennäköisesti tämä tyyppi sanoistaan huolimatta osti hyvin vaatimattomat lahjat? :D

Minulla oli hieno timanttikultasormus, josta sain pahan ihottuman. Oli ostanut sen jostain ulkomailta eli tie mitä laatua,no annoin sen herralle takaisin kun dumppasin sen , vaikka olis halunnu että pidän sen. En ole ennen saanut kullasta reaktioita .

Vierailija
5705/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten muut ihmiset elämässänne suhtautuvat tähän vaikeaan persoonaan? Uskovatko hänen hyvyyteen vai onko pinta alkanut rakoilla?

Kiitos muuten jokaiselle vastanneelle, tämä on ollut todella opettavaista, terapeuttista ja avartavaa. Vertaistuessa on voimaa!

Ap

Hovilampaat uskoo vaikka on poliisiraporttia narsistin touhuista . " NO poliisit nyt kirjoittaa kaikenlaista , ei niitä pidä uskoa". Oma kummitäti oli dg narsisti ja teki kauheita asioita ,mutta hovinsa uskoi hänet syyttömäksi (vaikka oli lusinut Niuvanniemessä , väärinkäsitys). Onneksi pääsin lääkärin ja poliisin avulla lopullisesti eroon noista. On yritetty luikerrella takaisin minun elämään "joko olet parantunut ja rauhoittunut : D". Ei onnistu , se röyhkeys jaksaa aina ihmetyttää , eivät häpeä mitään temppujaan. Tosi pahoja ihmisiä!

Vaikka narsku tuomittaisiin murhasta sekin on väärinkäsitys, jonkun muun tekemä, narsku on uhri. Voi kun tietäsitte mitä ne saa aikaan, tuhoaa monen ihmisen elämän valheillaan ja manipuloinnilla. Täysin kylmäverisiä saastoja! Hyväksikäyttäviä luusereita!

Samaa mieltä. Mutta usein sanotaan että narsistit tuhoaa toisten elämän ja siltä se tuntuu.

Mutta jos oikein mietitään, me joilla on omatunto, me jotka emme vahingoita muita niinkuin narsut tekee, vaan olemme yhä tavallisen hyviä.

Niin emmehän me silloin ole täysin tuhoutuneita! Vain narsistit on tuhoutuneita, kun ihmisyys puuttuu. He eivät myöskään muutu vaan ovat kehityskelvottomia.

Me muut voimme toipua. Vaikka kuinka tuntuisi ettei kukaan voi tajuta mitä on joutunut läpikäymään, ette silti ole yksin. Meitä on monta, sen tästäkin ketjusta huomaa.

Useimmat voi onnitella itseään, että vaikka oli tekemisissä hirviön kanssa, ei itse muuttunut sellaiseksi.

Muistakaa että niiden huonous on niiden omaa syytä. Meidän muiden ei tarvitse ruoskia itseämme loputtomiin.

Kiitos! Ihanasti kirjoitettu ja niin totta. Muistan kun yli 40 vuotta sitten sanoin poliisille (narsistin karkoitus) että minä jatkan nyt onnellisena elämääni eteenpäin mutta narsisti jää rämpimään paskaansa. Ja näinhän se olikin.

Olisi helppo aivan fyysisesti jättää paikka jossa kaikki tapahtui. Mutta aina se ei onnistu. Narsistin agenda oli juuri tunkea kotiini. Suuret oli puheet ja sain vaikutelman että jotain saisin takaisin. Vaan ei, vei kotirauhan, tunki kutsumatta, isäntänä talossa jonka ovessa vain minun nimeni.

On ollut huonoja kämppiä ja tiedän etten saa parempaa, vammauduin henkisesti niin että tulot väheni. Täällä ollaan elävältä haudattuna. Hän sai tietoonsa kaiken mitä minulla oli, sukulaisten mökit ym. Kaikessa on paha muisto.

Vierailija
5706/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai uhri osti mutta narsisti laulaa kylillä että vain hän on ostellut sitä ja tätä. Eräskin pienituloinen luuserinarsisti väitti elättäneensä miestään vaikka mies oli rikas yrittäjä. Onneksi mies löysi uuden täyspäisen naisen rinnalleen.

Vierailija
5707/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsistit muuttuvat naimisiinmenon jälkeen

Toisen kynnys lähteä on noussut.

On saatu se julkinen arvo itselle joten ei jaksa enää esittää. Toinen on isosti jo julistanut että hän on paras kumppani koskaan.

Vierailija
5708/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehuskelee omalla erinomaisuudellaan.

Puhuu pahaa 99% muista ihmisistä.

Keskustelukumppanin asiat ei kiinnosta, paitsi sen verran että poimii sieltä lyömäaseita tulevaa varten.

Ääni muuttuu kellossa heti, jos puheessasi tulee ilmi että tunnet jonkun vaikutusvaltaisen/korkeassa asemassa olevan henkilön. Silloin narsisti todella kuuntelee kartoittaakseen tilanteen, koska hän itse janoaa kaikkein eniten valtaa ja ihailua.

Tuo ääni kellossa voi myös muuttua, kun joku kiinnostava ihminen tulee paikalle. Silloin ollaan mielin kielin, mutta kun tuo henkilö poistuu, näytetään taas nurjaa naamaa. Kaverilistoille haalitaan kavereiksi paikallisesti arvostettuja henkilöitä.

Ap

Liittyy narsistin harjoittamaan silent treatment hoitoon. Sillä tehdään toinen osapuoli kurjaksi, viedään itsetunto, ylivarovaiseksi. Silent treatment hoidossa sitten korotetaan naurua, hyväntuulisuutta ja iloisesti pulppuavaa puhetta. Joka on sitten täydellinen vastakohta, millä narsisti puoliso kohtelee kumppaniaan. Tällä tavoin saadaan maksimoitua kurja olotila.

Sitten kun narsistin puoliso yrittää laukaista tilannetta ja kysellä, että mikä narsistilla on, niin hän vetää puskista jonkun (mitättömän) syyn, mutta se on esitetty sillä tavalla, että siihen liitetään mukaan häpeä sanoma. Narsistin puolison pitää siten ripityksen jälkeen ymmärtää hävetä ja ottaa syyt niskoilleen esim. koko pilalle menneestä lomaviikosta.

Että sellaista kivaa on elää narsistin kanssa. Sinulta viedään vähitellen itsetunto, alat olemaan säikky, itseohjaudut jo narsistin tahdon mukaan ja muutut kuoreksi. Narsistin tarkoituksena on loppujen lopuksi tuhota sinut. Sen jälkeen hän heittää sinut roskiin ja ottaa seuraavan uhrin itselleen. 

Vierailija
5709/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hieno timanttikultasormus, josta sain pahan ihottuman. Oli ostanut sen jostain ulkomailta eli tie mitä laatua,no annoin sen herralle takaisin kun dumppasin sen , vaikka olis halunnu että pidän sen. En ole ennen saanut kullasta reaktioita .

Oliko se leimattu? Olisit vienyt arvioitavaksi. Sääli, että sulla ei enää ole sitä.

Vierailija
5710/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai uhri osti mutta narsisti laulaa kylillä että vain hän on ostellut sitä ja tätä. Eräskin pienituloinen luuserinarsisti väitti elättäneensä miestään vaikka mies oli rikas yrittäjä. Onneksi mies löysi uuden täyspäisen naisen rinnalleen.

Sama!

Mies paasaa et oon ostanut,lahjoja, tarjonnut ruokia, tuonut kukkia ja vaikka mitä, mutta kun mikään ei riitä!

Totuus: kyllä tehnyt kaikkia noita. About kaksi kertaa koko suhteen aikana 😅 Ja kun sen korjaa, hän uhrautuu isosti huokaillen "Kun mikään ei vaan riitä".

Vierailija
5711/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti oli tutustuessa mielin kielin.  Ystävystyi kanssani ja näytti miellyttävän puolensa. Osti lahjoja kun tuli kyläilemään, vieraili usein, ehdotti jopa matkani maksamista, koska halusi lomalle, eikä hänellä ollut kavereita. Kun en halunnut hänen kanssaan lähteä matkaan, kuulin, että olen luuseri ja tyhjätasku.  Meillä oli niin erilaiset ajatukset rentouttavasta lomasta. Hän halusi iskeä miehiä ja ryypätä omien sanojensa mukaan. Minä halusin tutustua matkakohteeseen, katsoa nähtävyyksiä, syödä hyvin ja uida.  Vähitellen alkoi mollaus, ulkonäköni, varallisuuteni, asunto, suku, sisarukset, jotka kuulemma olivat hulluja, kuten muutkin tuntemani ihmiset. En osannut tehdä mitään oikein, en edes perunoita valita kaupassa.  Asuin vuokralla ja vuokralla asujat ovat kuulemma luusereita. Vähitellen en keksinyt mitään puhumista, kaikki mitä sanoin oli väärin. Sitten alkoi painostus, että pitää pyytää anteeksi. Lähes mistä tahansa piti pyytää anteeksi. Miniänsä koki saman kohtalon.  No nyt olen päässyt hänestä, mutta hän yrittää sotkea edelleen elämääni valheillaan kuten muidenkin sukulaisteni. Olen kuullut, että narsistista ei pääse koskaan eroon. 

Vierailija
5712/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti oli tutustuessa mielin kielin.  Ystävystyi kanssani ja näytti miellyttävän puolensa. Osti lahjoja kun tuli kyläilemään, vieraili usein, ehdotti jopa matkani maksamista, koska halusi lomalle, eikä hänellä ollut kavereita. Kun en halunnut hänen kanssaan lähteä matkaan, kuulin, että olen luuseri ja tyhjätasku.  Meillä oli niin erilaiset ajatukset rentouttavasta lomasta. Hän halusi iskeä miehiä ja ryypätä omien sanojensa mukaan. Minä halusin tutustua matkakohteeseen, katsoa nähtävyyksiä, syödä hyvin ja uida.  Vähitellen alkoi mollaus, ulkonäköni, varallisuuteni, asunto, suku, sisarukset, jotka kuulemma olivat hulluja, kuten muutkin tuntemani ihmiset. En osannut tehdä mitään oikein, en edes perunoita valita kaupassa.  Asuin vuokralla ja vuokralla asujat ovat kuulemma luusereita. Vähitellen en keksinyt mitään puhumista, kaikki mitä sanoin oli väärin. Sitten alkoi painostus, että pitää pyytää anteeksi. Lähes mistä tahansa piti pyytää anteeksi. Miniänsä koki saman kohtalon.  No nyt olen päässyt hänestä, mutta hän yrittää sotkea edelleen elämääni valheillaan kuten muidenkin sukulaisteni. Olen kuullut, että narsistista ei pääse koskaan eroon. 

Näin se menee. alussa mielistellään, kehutaan, lahjotaan. Sitten alkaa haukkumiset ja uhkailut. Kyllä niistä eroonkin pääsee, ainakin siksi aikaa kun istuvat lusimassa, sillä suuri osa narsuista tekee rikoksia, isompia tai pienempiä. Mutta ovat tietenkin syyttömiä uhreja mielestään.

Se puhetyyli (narsunaisella) on nariseva, kuin vanha ladon ovi, käytös ylimielinen ja "kosintavaiheessa" miellyttävä.

Vierailija
5713/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut monia narsismia käsitteleviä kirjoja. Yhteinen piirre on muunmuassa se että vievät toisen omaisuuden. Alussa pikkusummia jos rahasta on kyse. Pikkuhiljaa enemmän. Moni uhri on köyhtynyt totaalisesti. Mutta narsisti ei näe tässä mitään väärää, kaikki kuuluu hänelle, jopa kaverien puolisot, siitä vaan, viattomat vanhat mummot huijataan myös jne.

Vierailija
5714/10671 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut monia narsismia käsitteleviä kirjoja. Yhteinen piirre on muunmuassa se että vievät toisen omaisuuden. Alussa pikkusummia jos rahasta on kyse. Pikkuhiljaa enemmän. Moni uhri on köyhtynyt totaalisesti. Mutta narsisti ei näe tässä mitään väärää, kaikki kuuluu hänelle, jopa kaverien puolisot, siitä vaan, viattomat vanhat mummot huijataan myös jne.

Pistän minäkin lusikkani tähän soppaan, kun liippasi teksti läheltä. Narsisti petti miestään lomamatkalla. Mies törmäsi tilanteeseen juuri sopivasti, eli rysänpäältä kiinni. Narsisti selitti, että tottakai hän petti, kun miehestä ei ollut mihinkään. Syyhän oli loppujen lopuksi miehen. Narsisti ei olekoskaan syyllnen mihinkään. Hän on uhri. :D

Vierailija
5715/10671 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. alussa mielistellään, kehutaan, lahjotaan. Sitten alkaa haukkumiset ja uhkailut. Kyllä niistä eroonkin pääsee, ainakin siksi aikaa kun istuvat lusimassa, sillä suuri osa narsuista tekee rikoksia, isompia tai pienempiä. Mutta ovat tietenkin syyttömiä uhreja mielestään.

Se puhetyyli (narsunaisella) on nariseva, kuin vanha ladon ovi, käytös ylimielinen ja "kosintavaiheessa" miellyttävä.

Onko narsisteilla usein puolihuutava puhetyyli uhrin edessä, jos kukaan ei näe? Sellainen kovaan ääneen puhuminen ja joskus sanoja venyttävä. Voi olla ytimekkäitä kommentteja, joissa ei ole mitään sisältöä tai naukuva. Liittyy uhkailuun ja syyllistämiseen.

Vierailija
5716/10671 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vähän omintakeinen ex pyysi korut takaisin. Ja juuri tuota, että annettu muka kultakoru ja on korkeintaan päällystetty kullalla. Sai kuulostamaan siltä kuin kruununjalokiviä olisi luovuttanut. Pihi paskiainen.

Vierailija
5717/10671 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette katkaisseet välit vanhempaan tai isovanhempaan, oletteko hävittäneet vai säilyttäneet tavaroita/ lahjoja, jotka olette saaneet heiltä vai säilyttäneet?

Otin juuri taulun alas seinältä ja mietin, myynkö sen vai en ja hävitänkö pienemmät esineet.

Vierailija
5718/10671 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko! Se voi olla sukulainen, jonka kanssa on pakko hoitaa vaikka vanhemmat, perintöasiat ym. Se voi olla myös työkaveri tai pomo. Tai jopa parisuhde, josta toinen pitää kiinni manipuloimalla ja uhkailemalla esim. lasten avulla tai taloudellisesti.

Aina voi tietysti lähteä ja jättää asiat hoitamatta, mutta ei sekään ole hyvä vaihtoehto.

Vierailija
5719/10671 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko narsisteilla usein puolihuutava puhetyyli uhrin edessä, jos kukaan ei näe? Sellainen kovaan ääneen puhuminen ja joskus sanoja venyttävä. Voi olla ytimekkäitä kommentteja, joissa ei ole mitään sisältöä tai naukuva. Liittyy uhkailuun ja syyllistämiseen.

Kyllä, puhetyyli, äänensävy on aivan erilainen riippuen yleisöstä. Naisnarsku myös naukuu, narisee ja uhrin edessä saattaa sylki lentää kun uhkailee. Voi olla tosi pelottavan tuntuinen, silmät seisoo päässä.

Vierailija
5720/10671 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, puhetyyli, äänensävy on aivan erilainen riippuen yleisöstä. Naisnarsku myös naukuu, narisee ja uhrin edessä saattaa sylki lentää kun uhkailee. Voi olla tosi pelottavan tuntuinen, silmät seisoo päässä.

Olen ärsyyntynyt eri vuosikymmeninä naukujista. Pidän heitä kylminä ja laskelmoivina. Olen kokenut juonittelijapelaajiksi peruskoulusta lähtien.

Silmien avoin pyörittely, kaiken hämmästely ja hymyntapainen hämää kuin he olisi erityisen vilpittömiä söpöliinejä.