Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4681/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vertaistukea, tätä aihetta ei taida olla vielä käsitelty eli kun suhde narsistin kanssa pohjautuu hänen valheisiinsa.

Hän syötti minulle järjestelmällisesti valekuvaa itsestään ekasta päivästä asti. En olisi ryhtynyt suhteeseen, jos olisi puhunut totta. Häväisty ja mindfucked olo. Mieli edelleen sekaisin ja tunnen itseni henkisesti ja fyysisesti raiskatuksi.

Vierailija
4682/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö vertaistukea, tätä aihetta ei taida olla vielä käsitelty eli kun suhde narsistin kanssa pohjautuu hänen valheisiinsa.

Hän syötti minulle järjestelmällisesti valekuvaa itsestään ekasta päivästä asti. En olisi ryhtynyt suhteeseen, jos olisi puhunut totta. Häväisty ja mindfucked olo. Mieli edelleen sekaisin ja tunnen itseni henkisesti ja fyysisesti raiskatuksi.

Aivan kaikilla meillä sama tilanne. Tätä se on. Narsistihan on pelkkää silmälumetta koko ihminen ja aivan kaikki hänen kanssaan on suurta valetta. Ja uhrin olotilaa voi verrata raiskatuksi tulemiseen. Monet ihan kirjaimellisesti raiskattu tai muuten vaan siitä tunteettomasta seksistä jäänyt aina enemmän tai vähemmän käytetty olo. Itse koin olevani ylimääräinen osapuoli minun ja mieheni akteissa, olisi ollut parempi jos en olisi ikäänkuin ollut muuten kuin fyysisesti paikan päällä hänen lelunaan. Henkinen olemassa oloni oli häiritsevä tekijä seksissä. Näiden kokemusten jälkeen en pidä narsistia enää edes ihmisenä. Kaunis kuori heillä kyllä on, ja suuret puheet ja lupaukset. Yksikään lupaus ei täyty. Lupauksilla narsisti ostaa aina jotain, esim.lisäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sinällään olen samaa mieltä, että jokainen suhde narsistin kanssa perustuu valheisiin, mutta tämä tuore juttu oli siis sellainen, että hän valehteli ihan kaiken tunteistaan minuun, tulevaisuusfeikkasi, valehteli menneisyydestään varmaan 60-80 % kertomistaan jutuista. Ja tämä ainoastaan saadakseen minut seksisuhteeseen kanssaan. Jos noita valheita ei olisi ollut, en olisi ikinä koskenut häntä.

Minulla on menneisyydessä myös toinen suhde narsistin kanssa. Vaikka siinäkin oli valeita niin niiden suhde oli vähäinen (hän pikemminkin raivosi, stalkkasi tms.) ja hän eli kanssani myös arkielämää toisin kuin tuo edellä mainittu, joka esitti normaalia suhdetta ja tunteita juuri sen verran, että sai minut sänkyynsä. Koen tämän suhteen olleen puhtaasti seksuaalinen hyväksikäyttö, ei yhtään mitään muuta. Hän aloitti groomauksen ensimmäisestä yhteydenotosta ja jatkoi manipulaatiota koko ajan. 

- Viestin 4706 kirjoittanut

Vierailija
4684/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille on tärkeää, miten ja missä asuu. Narsuni osoite näkyy hakutuloksissa kun tekee haun henkilön nimellä.

Vierailija
4685/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa on noussut niin paljon muistoja mieleen. Olisi pitänyt jättää se sika, kun ekan kerran ihmettelin, että miksi käyttäytyy noin. No, 15 vuotta meni vähän kuin hukkaan. On tässä oppirahoja maksettu. Ei enää koskaan parisuhdetta, ei.

Joo, minäkin kyyneleet silmissä luen näitä uusimpia viestejä esim huonekaluista, astioista yms kodin viihtyvyydestä. Tulee niin muistot mieleen. Voi olla pikkujuttuja joillekin, mutta esim miehellä on edelleen vanha putkimallinen tv. Oltaisiin lasten kanssa haluttu nykyajan litteä tv, mutta ei saanut kun se vanhakin toimii hyvin hänen mielestään, meidän muiden mielestä se oli oli parhaat päivänsä nähnyt, rikki eikä toiminut kaikki toiminnot eikä voinut samalla pelata tai katsoa esim Netflixiä. Onnenpäivä oli kun erottiin ja saatiin hankkia lasten kanssa oma telkkari.  

Ja esim riidat tuosta telkkarista oli älyttömiä narsistin osalta. Absurdia suorastaan. 

Kyllä minä parisuhteen vielä haluaisin jonain päivänä, mutta vielä ei ole sen aika. Erosta vuosi ja toipuminen kaikesta kauheudesta on vielä kesken. 

Vierailija
4686/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, valhetta oli alusta loppuun. Esimerkiksi tavatessamme esitti surullista, että hänen eksänsä oli juuri pettänyt häntä. Haki minulta sääliä johon ansaan tartuin heti. Myöhemmin paljastui, että hän oli itse pettänyt eksäänsä eikä eksä häntä. Valheita valheita ja valheita, niitä oli koko suhde täynnä. Isoja ja pieniä valheita jatkuvasti. 

Ihan sairas olotila kun tajuaa että tuli hyväksikäytetyksi kirjaimellisesti kaikella tapaa. Henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. 

Vierailija
4687/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa on noussut niin paljon muistoja mieleen. Olisi pitänyt jättää se sika, kun ekan kerran ihmettelin, että miksi käyttäytyy noin. No, 15 vuotta meni vähän kuin hukkaan. On tässä oppirahoja maksettu. Ei enää koskaan parisuhdetta, ei.

Joo, minäkin kyyneleet silmissä luen näitä uusimpia viestejä esim huonekaluista, astioista yms kodin viihtyvyydestä. Tulee niin muistot mieleen. Voi olla pikkujuttuja joillekin, mutta esim miehellä on edelleen vanha putkimallinen tv. Oltaisiin lasten kanssa haluttu nykyajan litteä tv, mutta ei saanut kun se vanhakin toimii hyvin hänen mielestään, meidän muiden mielestä se oli oli parhaat päivänsä nähnyt, rikki eikä toiminut kaikki toiminnot eikä voinut samalla pelata tai katsoa esim Netflixiä. Onnenpäivä oli kun erottiin ja saatiin hankkia lasten kanssa oma telkkari.  

Ja esim riidat tuosta telkkarista oli älyttömiä narsistin osalta. Absurdia suorastaan. 

Kyllä minä parisuhteen vielä haluaisin jonain päivänä, mutta vielä ei ole sen aika. Erosta vuosi ja toipuminen kaikesta kauheudesta on vielä kesken. 

Meillä oli taas tekniikkafriikki: kaikki piti olla viimeisen päälke. Niitä lättänöitä telkkareitakin useampi. Mihinkään muuhun, kuten esim. mukavaan sänkyyn, ei voinut rahaa laittaa. Tekniikkahan on sellaista, että kuukauden kuluttua tulee uusi malli ja entinen on ”vanha”. Ei toimineet järkiperustelut, mikään. Piti olla. Perusteluna, että hänen pitää työnsä puolesta tietää miten mikäkin toimii. Ja siihenhän ei voi vastaansanoa, sillä työhän on tärkeämpää kuin mikään muu.

Vierailija
4688/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, valhetta oli alusta loppuun. Esimerkiksi tavatessamme esitti surullista, että hänen eksänsä oli juuri pettänyt häntä. Haki minulta sääliä johon ansaan tartuin heti. Myöhemmin paljastui, että hän oli itse pettänyt eksäänsä eikä eksä häntä. Valheita valheita ja valheita, niitä oli koko suhde täynnä. Isoja ja pieniä valheita jatkuvasti. 

Ihan sairas olotila kun tajuaa että tuli hyväksikäytetyksi kirjaimellisesti kaikella tapaa. Henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. 

Tää on niin pelottavaa kun ei voi luottaa enää. Minulla on tässä nyt ekaa kertaa vuosiin ollut tutustumista erääseen aivan ihanan oloiseen mieheen(kyllä jopa liian ihanan oloiseen) ja hän sanoo olevansa narsistin uhri, eli exänsä oli narsku. Ja mistäpä minä tiedän vaikka hänkin olisi taas jälleen itse sellainen.

Vierailija
4689/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin pelottavaa kun ei voi luottaa enää. Minulla on tässä nyt ekaa kertaa vuosiin ollut tutustumista erääseen aivan ihanan oloiseen mieheen(kyllä jopa liian ihanan oloiseen) ja hän sanoo olevansa narsistin uhri, eli exänsä oli narsku. Ja mistäpä minä tiedän vaikka hänkin olisi taas jälleen itse sellainen.

- Pidä hidas tahti, älä anna toisen kiirehtiä sinua

- Tuleeko outoja fiiliksiä takaraivoon

- Muista omat rajasi ja pidä niistä kiinni

- Älä lähde mukaan vuoristorataan, kun huomaat liian jyrkän ja nopean nousun ylös, hidasta, että näkökyky pysyy etkä joudu hormonimyrskyyn

Vierailija
4690/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sisustus-huonekalukeskustelu on mielenkiintoinen. Muistan kun ensimmäisellä kerralla hänen luona käydessään hätkähdin lasten huoneiden karuutta. Kaikki oli kuin roskalavalta kerättyä. Hän selitti, että lapset käyvät vain joka toinen viikonloppu ja toisaalta eron jälkeen olleet rahat vähissä, joten sisustaminen on jäänyt. Hän myös selitti, ettei hänen lapsiaan niin pinnalliset asiat edes kiinnostaneet. Vuosia myöhemmin tajusin, että jos ikinä haluan elämääni toimivia kodinkoneita, haluan uuden sohvan, laittaa taulun seinään jne. - en voi jatkaa suhdetta hänen kanssaan. Vain hänen valitsema ilmainen kierrätystavara kävi. Hänen lapsi sanoi selkäänsä sattuvan, kun sänky oli rikki. Sanoin että voin ostaa lapselle uuden sängyn - sekään ei käynyt ja sänkyä ei vaihdettu. Mies vielä sanoi, että lapsia hävettää tuoda kavereita kylään ja siksi ketään ei käy. Oltiin molemmat keskipalkkaisessa työssä käyviä, joten rahasta tämä ei ollut kiinni.

Vasta eron jälkeen tajusi, kuinka paljon mies rajoitti vapautta tältä osin. Ruokakaupasta pystyi ostamaan mitä halusi, ei vain halvinta. Käyn kampaajalla, syön ulkona, ostan tiskistä ruokaa, ostan vaatteita, vien auton suoraan autokorjaamolle ilman stressaavaa selvittelyä kuka hänen tuttu hoitaisi homman puoli-ilmaiseksi jne.

Vierailija
4691/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinopiiri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo toi on tuttua, hän tiesi aina minua paremmin mitä ajattelen, mitä haluan ja mitä tunnen😅 Kun kerroin että olen kiinnostunut vaikka jostain liikuntalajista, hän alkoi vängätä miten pitäisi olla kiinnostunut jostain toisesta lajista. Hän myös kertoi minulle millaisen uran ja elämän haluan ja hoki miten huonosti asiat ovat työpaikassani ja kuinka onneton olen siellä (viihdyin erinomaisesti).

Ihan kuin meillä. Ja mikään einkoskaan kelvannut, koskaan en ollut kyllin hyvä.

Sinällään erikoista että minä luulen olevani narsisti, vaikka minulle sanotaan etten ole tarpeeksi hyvä.

Enkä kelpaa. Koska "päässäni on vikaa" ja kelpaisin muuten hyvin, mutta päänisisus pitäisi vaihtaa.

Kuulema ulkonäkö on hyvä.

Mutta pääni ei kelpaa :/...

Lähde vetämään tästä ketjusta ja tee itsellesi ihan oma ketju.

Narsistiseen tyyliin kuuluu määritellä, mitä toisen tulee ajatella ja tuntea.

Emmehän tölvi tässä ketjussa. Nassut, tehkää oma kettinki missä pädette hienoilla tuttavillanne ja uusilla vaatehankinnoilla.

Vierailija
4692/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli sairaan ruma ja epäviihtyisä koti, narsisti-isän dominoimana. Taulutkin (rumat) oli hänen valitsemansa. 

Sama juttu. Miehen valitsemat taulut seinillä. Ei oltu köyhiä ja kipeitä, kun hänen taulujaan piti kehystää, mutta annapa olla jos lapsille tarvittiin kengät tai kouluun jotain. Eron hyviä puolia ehdottomasti, ettei tarvitse katsella jonkun tusinamaalarin muotokuvia.

No, meillä ne oli mieleltään sairaan tusinamaalarin maalaamia kuvia. Lisäksi isä rakenteli itse epäesteettisiä huonekaluja. Äidiltä meni selkä paskaksi, kun sänky oli lisäksi niin epäergonominen. Keittiössä oli huojuva sivupöytä yli kymmenen vuotta. 

Meillä oli sitä, että hänellä piti olla työhuone kirjahyllyineen, työpöytineen, arkistokaappeineen kaikkineen. Uusia totta kai ja kunnon materiaaleista. Mulle sitten työpöytä yhden huoneen nurkkaan, €20 kirpparilta. Maalia vaan pintaan, kyllä välttää. Hänellä työhuoneessa pari tietokoneen näyttöä, tv-ruutuja. Mulla se yksi käytettynä ostettu läppäri. Ja hän kävi kodin ulkopuolella töissä.

Mun tavaroilla ei ollut omaa paikkaa, mulla omaa yksityistä huonetta, kuten hänellä. Ei rahaa kalustaa ja sisustaa.

Pari kertaa käytiin huonekalukaupassa ja sillä mielellä, että mennään ostamaan esim. kirjahyllyä. Mikään ehdottamani ei käynyt. Nyt olen ymmärtänyt, että hän varmaan oli jo valmiiksi sillä mielellä, että mitään ei osteta. Mentiinkö sitä varten, että siinä samalla sai mua mukavasti kiusatuksi? En tiedä, mutta masentavaa oli.

Hmm, kuulostaa tutulta. Makkarissa vesisängyt ja peilit, karmean huono ja kylmä nukkua. Oli kuulema viimeistä huutoa.

Omat vaatteeni olivat jätesäkissä kaapissa, kun oli remppa kesken toista vuotta. Kaivelepa aamulla sieltä siistiä päälle...

Oli mahtavaa päästä sieltä pakoon. Varmaan kaivelisin ryppyisiä puseroita aamuisin tänäkin päivänä.

Olipahan isot peilit, joista ihailla mustelmia.

Vierailija
4693/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sisustus-huonekalukeskustelu on mielenkiintoinen. Muistan kun ensimmäisellä kerralla hänen luona käydessään hätkähdin lasten huoneiden karuutta. Kaikki oli kuin roskalavalta kerättyä. Hän selitti, että lapset käyvät vain joka toinen viikonloppu ja toisaalta eron jälkeen olleet rahat vähissä, joten sisustaminen on jäänyt. Hän myös selitti, ettei hänen lapsiaan niin pinnalliset asiat edes kiinnostaneet. Vuosia myöhemmin tajusin, että jos ikinä haluan elämääni toimivia kodinkoneita, haluan uuden sohvan, laittaa taulun seinään jne. - en voi jatkaa suhdetta hänen kanssaan. Vain hänen valitsema ilmainen kierrätystavara kävi. Hänen lapsi sanoi selkäänsä sattuvan, kun sänky oli rikki. Sanoin että voin ostaa lapselle uuden sängyn - sekään ei käynyt ja sänkyä ei vaihdettu. Mies vielä sanoi, että lapsia hävettää tuoda kavereita kylään ja siksi ketään ei käy. Oltiin molemmat keskipalkkaisessa työssä käyviä, joten rahasta tämä ei ollut kiinni.

Vasta eron jälkeen tajusi, kuinka paljon mies rajoitti vapautta tältä osin. Ruokakaupasta pystyi ostamaan mitä halusi, ei vain halvinta. Käyn kampaajalla, syön ulkona, ostan tiskistä ruokaa, ostan vaatteita, vien auton suoraan autokorjaamolle ilman stressaavaa selvittelyä kuka hänen tuttu hoitaisi homman puoli-ilmaiseksi jne.

Minäkin luulin vuosikaudet, että rahasta oli todella tiukkaa. Ei olisi ollut, selvisi erotessa. Ja sama, lapsella rikkinäinen sänky.

Aina kauhea vääntö ja hirveä työ, että sai kympin pari säästettyä jossain, mistä olisi selvinnyt hankkimalla ammattilaisen tai maksamalla palvelusta. Olisi jäänyt aikaa perheellekin ja yhdessäololle. Mutta yhdessä olo oli kuin jatkuva työleiri tai sen miettimistä, miten rahat riittäisivät.

Nautin, kun voin palkata siivoojan jos siltä tuntuu. Siivoan itse tosi paljon, mutta jos tulisi sellainen olo, niin voisin apua hankkia. Ja ei se auton huoltokaan niin kamalasti maksa varsinkaan jos varautuu etukäteen.

Vierailija
4694/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano johonkin pyyntöön "EI". Sillä paljastat narsistin. Katso miten käyttäytyy "ein" sanomisen jälkeen.

Vierailija
4695/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinopiiri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo toi on tuttua, hän tiesi aina minua paremmin mitä ajattelen, mitä haluan ja mitä tunnen😅 Kun kerroin että olen kiinnostunut vaikka jostain liikuntalajista, hän alkoi vängätä miten pitäisi olla kiinnostunut jostain toisesta lajista. Hän myös kertoi minulle millaisen uran ja elämän haluan ja hoki miten huonosti asiat ovat työpaikassani ja kuinka onneton olen siellä (viihdyin erinomaisesti).

Ihan kuin meillä. Ja mikään einkoskaan kelvannut, koskaan en ollut kyllin hyvä.

Sinällään erikoista että minä luulen olevani narsisti, vaikka minulle sanotaan etten ole tarpeeksi hyvä.

Enkä kelpaa. Koska "päässäni on vikaa" ja kelpaisin muuten hyvin, mutta päänisisus pitäisi vaihtaa.

Kuulema ulkonäkö on hyvä.

Mutta pääni ei kelpaa :/...

Tuo on vain yhden kiusaajan kommentti. Olisit heittänyt saman kehun takaisin. Vaikka et "ulkonäkös on karsee, pään sisus menettelee."

Mitähän olisi tykännyt?

Laisesi kiltti ihminen ei osaa sanoa vastaan vaan kääntää vihan itseen.

Oletko toisessa ketjussa myös juuri? Tsemiä

.

Vierailija
4696/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille on tärkeää, miten ja missä asuu. Narsuni osoite näkyy hakutuloksissa kun tekee haun henkilön nimellä.

Tämä on niin totta: osoite on tärkeä.

Vierailija
4697/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano johonkin pyyntöön "EI". Sillä paljastat narsistin. Katso miten käyttäytyy "ein" sanomisen jälkeen.

Minä en lähtisi tekemään testejä. Narsistit tekevät testejä ja muut häiriintyneet ihmiset. Testit tulevat luonnostaan suhteen edetessä, kun eteen tulee selvitettäviä asioita. En alentuisi itse  manipuloijaksi enkä halua tulla itsekään testatuksi. 

Vierailija
4698/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehdota jotain ex-temporee. Tämä oli juttu, jota ihmettelin silloin kun tapahtui. En vaan osannut yhdistää pistetitä.

Vierailija
4699/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tilanteita teillä on tullut narsistista selvittyänne uusien, narsistisesti käyttäytyvien ihmisten kanssa?

Mulla on kokemusta useammastakin narsistista (ihan omasta vanhemmasta lähtien) ja huomaan että esim. työkavereiden suhteen on ihan nollatoleranssi enkä siedä minkäänlaista huonoa käytöstä itseäni kohtaan. Porukassa on esim. huomionhakuinen persoona jolle olen joutunut laittamaan todella tiukat rajat mitä muut vähän joskus ihmettelevät mutta toisaalta kahden kesken arvostavat kun heillä ei ole ollut munaa jättää häntä huomiotta.

Ei oma reaktionikaan paras mahdollinen ole mutta omasta historiasta johtuen paras mihin pystyn. Ikinä en tule enää alistumaan. Olkoot ylilyönti tai ei.

Vierailija
4700/10671 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta: osoite on tärkeä.

Tämäkään yksilö ei vaan tajua, että oikeasti tärkeät ihmiset pikemminkin salaavat osoitteensa ja asuinpaikkansa — eivät laita sitä näkymään google-haussa.