Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4141/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte kyllä ketkä tiedätte mitä tekivät ja tiedätte nimetkin, sisarukset

Vierailija
4142/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ollut kyllä tärkeää myös kuulla narsistin suusta se, että he ihan oikeasti tahallisesti toimivat kuten toimivat eivätkä halua eivätkä aio muuttaa itseään senkään uhalla, että läheisensä sairastuvat tai tulevat jätetyksi tms. ja myös se, etteivät he aidosti rakasta näitä läheisiään. 

Mutta toki, Dr Ramani on miellyttävä ja etenkin super viisas ja tietää aihealueesta valtavasti. 

Ymmärrän. Vakninhan on molemmat, narsisti että psykologian professori.

Häntä ei tosin ole niin helppo kuunnella, pitää todella keskittyä kuuntelemiseen. Hänen videonsa ja kirjoitukset älykkään narsistin seksuaalisuudesta avasi itseäni 15 vuotta ihmetyttäneen lukon. Olen ikuisesti siitä hänelle kiitollinen.

"Hänen videonsa ja kirjoitukset älykkään narsistin seksuaalisuudesta avasi itseäni 15 vuotta ihmetyttäneen lukon."

Kertoisitko hieman tarkemmin tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän on totta, että HG Tudor on narsisti, ehkä psykopaattikin ja todellakin negatiivinen ja raskas. Ei noita videoita jaksa määräänsä enempää katsoa, koska ne ovat niin raskaita. Sen verran voi kuitenkin katsoa, että saa itselleen tarvittavan tiedon. Esimerkiksi Lee Hammockin videot ovat paljon kevyempiä, hän on vain narsisti, ei psykopaatti ja narsistinakin käynyt läpi jo neljä vuotta terpaiaa motivoituneena, muttei parantuneena. 

Leen videotkin ovat kidutusta. Tunnistan tuon häpeilemättömän tavan jaaritella ja paistatella valokeilassa. En vain pysty katsomaan, kun 10 vuotta meni tuollaisen kanssa. Hänellä, kuten Leellä, ei ollut mitään kiirettä asiansa esittämisessä, kun yleisö kuitenkin pysyi kuulolla. Mun piti saada asiani sanottua sekunnin miljoonasosassa tai sitten olin aikarohmu.

Narsistin kanssa täytyy tosiaan oppia sanomaan oma asiansa sadaosasekunnissa eikä silti tule kuulluksi. Minun on täytynyt opetella puhumaan uudestaan. Itsestäni en osaa vieläkään puhua niinkuin varmaan normaali ihminen kertoo joskus omia kuulumisiaan ja tuo oma mielipidettään esille. Kun minua ei kuunneltu, oli turha puhua. Minulla ei oikeastaan ole edes energiaa puhumiseen kaiken kuuntelemisen jälkeen.

Jokainen ihminen kaipaa tulleensa kuulluksi, tai on ainakin joskus kaivannut. On vaikea uskoa vieläkään että sanomisillani olisi kenellekään mitään merkitystä. Oikeastaan ystävänikin soittelevat vain oksentaakseen oman pahan olonsa päälleni, monen tunnin puheluita aina nämä. Tämän täytyy olla vale mutta tuntuu että ympärilläni on vain narsisteja.

Semmoinen elämän opetus on itselle alkanut valjeta että jos lapsuudenperhe oli narsistinen ja kumppanit myös (voivat olla pintatasoiltaan erilaisia ja ovatkin), niin myös naiskavereiksi löytyy kummasti narsistisesti käyttäytyviä.

Tarkoitan tällä sitä että olet itse niin ehdollistunut narsistiseen vuorovaikutukseen vaikka vain alistumalla, että kutsut sitä samaa uudelleen tai ehkä paremminkin p ä ä s t ä t näitä ihmisiä ihollesi, elämääsi.

Ehkä tuo on läheisriippuvuutta tai piilonarsismia. Nyt olen tilanteessa jossa elämässäni ei ole ketään ns rikkinäistä ihmistä ja aion keskittyä täysin itseni kehittämiseen muiden ”ymmärtämisen” kustannuksella. Tuubista saan voimia esim Narc con- kanavasta ja onhan tuolla hurjasti hyvää infoa. Mutta juuri se, että jotta oikeasti voi rakentaa omaa tervettä itsearvostustaan, narsistisia suhteita ei voi olla. Sen verran yksikin syö mielen hyvinvointia, niin surullista kuin se on. Todellisia ystävyyssuhteita nuo eivät ole.

Vierailija
4144/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän on totta, että HG Tudor on narsisti, ehkä psykopaattikin ja todellakin negatiivinen ja raskas. Ei noita videoita jaksa määräänsä enempää katsoa, koska ne ovat niin raskaita. Sen verran voi kuitenkin katsoa, että saa itselleen tarvittavan tiedon. Esimerkiksi Lee Hammockin videot ovat paljon kevyempiä, hän on vain narsisti, ei psykopaatti ja narsistinakin käynyt läpi jo neljä vuotta terpaiaa motivoituneena, muttei parantuneena. 

Leen videotkin ovat kidutusta. Tunnistan tuon häpeilemättömän tavan jaaritella ja paistatella valokeilassa. En vain pysty katsomaan, kun 10 vuotta meni tuollaisen kanssa. Hänellä, kuten Leellä, ei ollut mitään kiirettä asiansa esittämisessä, kun yleisö kuitenkin pysyi kuulolla. Mun piti saada asiani sanottua sekunnin miljoonasosassa tai sitten olin aikarohmu.

Narsistin kanssa täytyy tosiaan oppia sanomaan oma asiansa sadaosasekunnissa eikä silti tule kuulluksi. Minun on täytynyt opetella puhumaan uudestaan. Itsestäni en osaa vieläkään puhua niinkuin varmaan normaali ihminen kertoo joskus omia kuulumisiaan ja tuo oma mielipidettään esille. Kun minua ei kuunneltu, oli turha puhua. Minulla ei oikeastaan ole edes energiaa puhumiseen kaiken kuuntelemisen jälkeen.

Jokainen ihminen kaipaa tulleensa kuulluksi, tai on ainakin joskus kaivannut. On vaikea uskoa vieläkään että sanomisillani olisi kenellekään mitään merkitystä. Oikeastaan ystävänikin soittelevat vain oksentaakseen oman pahan olonsa päälleni, monen tunnin puheluita aina nämä. Tämän täytyy olla vale mutta tuntuu että ympärilläni on vain narsisteja.

Oikein hätkähdin tuota kuvaustasi. Minäkin olen ihmetellyt, miten minulle on kertynyt ystäviksi ihmisiä, jotka voivat puhua tuntikausia omista ongelmistaan minulle, pysähtymättä edes vetämään henkeä. Myös oli pari ystävää, joiden luokse jostain syystä minä aina menin, ei toisin päin.

Vierailija
4145/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon häpeilemättömän tavan jaaritella ja paistatella valokeilassa. En vain pysty katsomaan, kun 10 vuotta meni tuollaisen kanssa. Hänellä, kuten Leellä, ei ollut mitään kiirettä asiansa esittämisessä, kun yleisö kuitenkin pysyi kuulolla. Mun piti saada asiani sanottua sekunnin miljoonasosassa tai sitten olin aikarohmu.

Voi miten tuttua tämäkin. Kävin juuri yhdessä liikkeessä, jossa aloin voida melkein fyysisesti pahoin, kun miesomistaja piti liikkeen yhteydessä olevassa kahvilassa hovia joidenkin tuttujensa kanssa ja puhui ja puhui ja puhui loputtomiin. Muiden ääniä ei tässä "keskustelussa" juuri kuulunut. Tuli niin elävästi mieleen kaikki lukemattomat kerrat exän kanssa asuessa, kun meillä oli vieras tai vieraita, ja exä piti loputonta monologiaan. Sen huomasi vielä paremmin, jos oli itse eri huoneessa.

Ja ihan sama kokemus myös tuosta, että jos minä yritin kertoa jotain, exä hoputti heti ensi sanoistani, että kerro äkkiä asiasi, ja kesken kertomisenkin hän keskeytti minut koko ajan hoputtaakseen kertomaan asian nopeammin ja syytteli siitä, että kerroin kaiken aina liian hitaasti. Kuinka monet kerrat yritin turhaan selittää, että saisin kerrottua asiani paljon nopeammin, kun hän ei keskeyttäisi koko ajan, mutta se oli tietysti exän näkemyksen mukaan riidan haastamista, ja tästä päästiinkin sitten kätevästi siihen, että hän alkoi syytellä, kuinka riidanhaluinen ihminen olin.

Vierailija
4146/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon häpeilemättömän tavan jaaritella ja paistatella valokeilassa. En vain pysty katsomaan, kun 10 vuotta meni tuollaisen kanssa. Hänellä, kuten Leellä, ei ollut mitään kiirettä asiansa esittämisessä, kun yleisö kuitenkin pysyi kuulolla. Mun piti saada asiani sanottua sekunnin miljoonasosassa tai sitten olin aikarohmu.

Voi miten tuttua tämäkin. Kävin juuri yhdessä liikkeessä, jossa aloin voida melkein fyysisesti pahoin, kun miesomistaja piti liikkeen yhteydessä olevassa kahvilassa hovia joidenkin tuttujensa kanssa ja puhui ja puhui ja puhui loputtomiin. Muiden ääniä ei tässä "keskustelussa" juuri kuulunut. Tuli niin elävästi mieleen kaikki lukemattomat kerrat exän kanssa asuessa, kun meillä oli vieras tai vieraita, ja exä piti loputonta monologiaan. Sen huomasi vielä paremmin, jos oli itse eri huoneessa.

Ja ihan sama kokemus myös tuosta, että jos minä yritin kertoa jotain, exä hoputti heti ensi sanoistani, että kerro äkkiä asiasi, ja kesken kertomisenkin hän keskeytti minut koko ajan hoputtaakseen kertomaan asian nopeammin ja syytteli siitä, että kerroin kaiken aina liian hitaasti. Kuinka monet kerrat yritin turhaan selittää, että saisin kerrottua asiani paljon nopeammin, kun hän ei keskeyttäisi koko ajan, mutta se oli tietysti exän näkemyksen mukaan riidan haastamista, ja tästä päästiinkin sitten kätevästi siihen, että hän alkoi syytellä, kuinka riidanhaluinen ihminen olin.

Meillä ei välttämättä hoputtamut sanallisesti, mutta zoomasi vain johonkin toiseen ulottuvuuteen n. 30 sekunnin jälkeen. Ei mitään kontaktia.

Kaksi vähän hankalaa ihmistä ovat suuttuneet mulle, kun olen tiennyt, mitä jossain tilanteessa olen tuntenut ja niiden tuntemusten perusteella ajatellut ja toiminut. Molemmat siis raivostuivat. Molemmat miehiä ja vanhempia sekä molempien lapset kertoneet, että on voimakkaasti kontrolloivia, itsekkäitä.

Nyt ymmärrän. Eiväthän he voineet tajuta, että tunnen jotain ja tunteiden avulla voin tehdä johtopäätöksiä. Tämä oli heidän mielestään keksittyä.

Vierailija
4147/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ollut kyllä tärkeää myös kuulla narsistin suusta se, että he ihan oikeasti tahallisesti toimivat kuten toimivat eivätkä halua eivätkä aio muuttaa itseään senkään uhalla, että läheisensä sairastuvat tai tulevat jätetyksi tms. ja myös se, etteivät he aidosti rakasta näitä läheisiään. 

Mutta toki, Dr Ramani on miellyttävä ja etenkin super viisas ja tietää aihealueesta valtavasti. 

Häntä ei tosin ole niin helppo kuunnella, pitää todella keskittyä kuuntelemiseen. Hänen videonsa ja kirjoitukset älykkään narsistin seksuaalisuudesta avasi itseäni 15 vuotta ihmetyttäneen lukon. Olen ikuisesti siitä hänelle kiitollinen.

"Hänen videonsa ja kirjoitukset älykkään narsistin seksuaalisuudesta avasi itseäni 15 vuotta ihmetyttäneen lukon."

Se liittyy Madonna-hu*ra-syndroomaan, et voi olla älykkäälle narsistille koskaan molempia. Devaluation-vaiheessa seksin määrä alenee huomattavasti ja siitä tulee kontrollin väline. Läheisyyttä säännellään, sinuun ollaan pettyneitä kun et ole enää se viaton h vaan olet muuttunut "äidiksi". Kuitenkin lähes kaikissa suhteissa muutut äidiksi, koska narsisti on vailla hoivaa ja äitiä ja etsii sellaista. Jos et ole äitimateriaalia, teistä ei koskaan tule vakiintunutta paria.

Tällainen narsisti on halukas lähinnä love bombing eli idealisation-vaiheessa. Karttaa myös yhden illan juttuja.

Vierailija
4148/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit sitä ja tätä. Taidatte itse pelätä olevanne narsisteja kun siitä narsismista pitää jatkuvasti höpöttää.

Vierailija
4149/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko narsisti mennä parisuhteeseen naisen kanssa joka on luonteeltaan kylmän tunteeton? Tunteet ovat hänelle toisarvoinen asia?

Vierailija
4150/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut saman Vakninin videon ja niinhän se on. Palvelukset kelpaavat kaikilta ja sitten päälle joko seksi tai äitiys, mutta kukapa sitä äitiään haluaisi panna. 

Eksälläni alkoi halukkuus kosketukseen selvästi laskea lovebombingin loppusuoralla ja tajusin juosta. Ystävälleni kerroinkin alkavani tuntea itseni hänen äidikseen. 

Vertaistukikeskustelussa eksäni eksän kanssa kävi ilmi, että hänestä oli muokattu äitihahmo, jolta haettiin ihan kohtuutonta määrää ymmärrystä ja hyväksyntää kaikenlaiselle sekoilulle ja paskatempuille ja hänen nenänsä edessä pidettiin vaihtuvia naisia, jotka sitten hoitivat varmaan sen seksipuolen. Mies oli ihan hajalla, kun nainen saikin tarpeekseen hänen edesottamuksistaan. 

Vierailija
4151/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko narsisti mennä parisuhteeseen naisen kanssa joka on luonteeltaan kylmän tunteeton? Tunteet ovat hänelle toisarvoinen asia?

Narsisti hallitsee tunteiden avulla. Jos joku ei yhtään huolestu siitä, mitä narsisti ajattelee ja haluaa, eihän häntä voi manipuloida.

Vierailija
4152/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita, että sain myös kuulla lukemattomia kertoja ihan suoraan, että "luuletko sä, että mua kiinnostaa sun jutut?" Enkä siltikään tajunnut lähteä jo aikaa sitten, kun aina sitä vain löysi selityksen narsistin ikävälle käytökselle.

Häntä kyllä piti aina kuunnella eikä samalla saanut edes tehdä mitään muuta tai katsoakaan eri suuntaan, kun hän jo hermostui siitä, etten ollut kiinnostunut hänen asioistaan.

Vierailija
4153/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy Madonna-hu*ra-syndroomaan, et voi olla älykkäälle narsistille koskaan molempia. Devaluation-vaiheessa seksin määrä alenee huomattavasti ja siitä tulee kontrollin väline. Läheisyyttä säännellään, sinuun ollaan pettyneitä kun et ole enää se viaton h vaan olet muuttunut "äidiksi". Kuitenkin lähes kaikissa suhteissa muutut äidiksi, koska narsisti on vailla hoivaa ja äitiä ja etsii sellaista. Jos et ole äitimateriaalia, teistä ei koskaan tule vakiintunutta paria.

Tällainen narsisti on halukas lähinnä love bombing eli idealisation-vaiheessa. Karttaa myös yhden illan juttuja.

Jotenkin tuntuu siltä et narskumies joko idealisoi tai halveksii naista.

Tässä on hyvä red flag narskulle: älä ole äitihahmo!

Vierailija
4154/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti hallitsee tunteiden avulla. Jos joku ei yhtään huolestu siitä, mitä narsisti ajattelee ja haluaa, eihän häntä voi manipuloida.

Tämä on hyvä red flag: kylmä nainen.

Vierailija
4155/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai varmaan: älä osoita mitään hoivaviettiä. Narsku haluaa huomiota ja hoivaa.

Vierailija
4156/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai varmaan: älä osoita mitään hoivaviettiä. Narsku haluaa huomiota ja hoivaa.

Mun narsisti oli tuttavapiiristä ja näki miten hoivasin lapsiani ja koiraani. 

Vierailija
4157/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen elämän opetus on itselle alkanut valjeta että jos lapsuudenperhe oli narsistinen ja kumppanit myös (voivat olla pintatasoiltaan erilaisia ja ovatkin), niin myös naiskavereiksi löytyy kummasti narsistisesti käyttäytyviä.

Tarkoitan tällä sitä että olet itse niin ehdollistunut narsistiseen vuorovaikutukseen vaikka vain alistumalla, että kutsut sitä samaa uudelleen tai ehkä paremminkin p ä ä s t ä t näitä ihmisiä ihollesi, elämääsi.

Ehkä tuo on läheisriippuvuutta tai piilonarsismia. Nyt olen tilanteessa jossa elämässäni ei ole ketään ns rikkinäistä ihmistä ja aion keskittyä täysin itseni kehittämiseen muiden ”ymmärtämisen” kustannuksella. Tuubista saan voimia esim Narc con- kanavasta ja onhan tuolla hurjasti hyvää infoa. Mutta juuri se, että jotta oikeasti voi rakentaa omaa tervettä itsearvostustaan, narsistisia suhteita ei voi olla. Sen verran yksikin syö mielen hyvinvointia, niin surullista kuin se on. Todellisia ystävyyssuhteita nuo eivät ole.

Kiitos viestistäsi. Otan tästä kopin ja yritän selvittää jotenkin olenko läheisriippuvainen tai jopa itse piilonarsisti. Jotainhan minä teen väärin että aina näin. Enkä nyt tarkoita uhriutua vaan tosiaan täytyy mennä itseeni ja löytää keinot tulla ehjäksi ihmiseksi joka ei polje eikä antaudu poljettavaksi. Tämä on kyllä hieno ryhmä ja laittanut miettimään, vaikka välillä ahdistun jopa.

Vierailija
4158/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkinaikaa seurustellut miellyttävän, puheliaan ja fiksun miehen kanssa. Olen miettinyt, että suhteemme ja hänen tapaaminen ylipäänsä on liian hyvää ollakseen totta. Muutamia huomioita:

- tarkka rahankäytöstä, liiankin

- pikkutarkka rutiineissa esim. kotitöissä

- puhuu paljon pääasiassa itsestään ja omista tekemisistään

-ei aina muista mitä olen hänelle kertonut itsestäni tms.

-haluaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta kiihkeästi

- kertoo joka päivä rakastavansa monta kertaa

- haluaa usein päättää treffeistämme suunnittelematta ja lyhyellä varoitusajalla

-ei halua lähteä ulos yhdessä paitsi syömään. Haluaa vaan nyhjätä kahdestaan kotona. Lapset ja sukulaiset haluaa tavata, muttei ystäviäni/ystäviään

-loukkaantuu kritiikistä

-tekee asiat ensisijaisesti omien aikataulujensa mukaan ja odottaa että sopeudun niihin neuvottelematta

Ovatko nämä narsistin piirteitä? Avioliittoja useampi jo hänellä taustalla

Vierailija
4159/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään piilonarsismia eikä läheisriippuvaisuutta, jos on poljettu ja kasvatettu liian kiltiksi. Erityisherkät ja yliempaattiset ihmiset myös ovat ominaisuuksiensa vuoksi oivia kohteita narsistille. 

Vierailija
4160/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jonkinaikaa seurustellut miellyttävän, puheliaan ja fiksun miehen kanssa. Olen miettinyt, että suhteemme ja hänen tapaaminen ylipäänsä on liian hyvää ollakseen totta. Muutamia huomioita:

- tarkka rahankäytöstä, liiankin

- pikkutarkka rutiineissa esim. kotitöissä

- puhuu paljon pääasiassa itsestään ja omista tekemisistään

-ei aina muista mitä olen hänelle kertonut itsestäni tms.

-haluaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta kiihkeästi

- kertoo joka päivä rakastavansa monta kertaa

- haluaa usein päättää treffeistämme suunnittelematta ja lyhyellä varoitusajalla

-ei halua lähteä ulos yhdessä paitsi syömään. Haluaa vaan nyhjätä kahdestaan kotona. Lapset ja sukulaiset haluaa tavata, muttei ystäviäni/ystäviään

-loukkaantuu kritiikistä

-tekee asiat ensisijaisesti omien aikataulujensa mukaan ja odottaa että sopeudun niihin neuvottelematta

Ovatko nämä narsistin piirteitä? Avioliittoja useampi jo hänellä taustalla

Narsisti tai ei niin hän on miellyttävä ihminen, jolla on useampi avioliitto takana. Miettisin jo sitä vakavasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme