Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
3881/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies natsisti? Olimme tunteneet jo jonkin aikaa sekä tavanneet muutamasti, mutta seksiä ei vielä ollut ollut. Istuimme autossa ja suutelimme sekä halailimme. Hyväilin miestä. Ei ollut mahdollisuutta eikä aietta aktiin ja hän yhtääkkiä alkoikin runkata ja laukesikin äkkiä. Hyväilyt ja halailut loppui siihen. Olin ihmeissäni onko normaalia käytöstä vai tyypillistä narsistille? Tuntui jotenkin erikoiselta mekaaniselta jopa

Sama, paitsi täysin yllättäin väänsi pään niskasta niin että kasvot osui penikseen. Sitä on viranomaistenkin vaikea uskoa raiskaukseksi. Shokki.

Narsisti tai ei, kun käytös on tuollaista, ei jatkoon. Ehkä tuo runkkaus on sitä samaa alkukantaisuutta, ettei osaa hillitä itseään.

Ihmettelen miksi nuo edes elää.

Vierailija
3882/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi narsisti, jolle yleisökin nauraa päin naamaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies natsisti? Olimme tunteneet jo jonkin aikaa sekä tavanneet muutamasti, mutta seksiä ei vielä ollut ollut. Istuimme autossa ja suutelimme sekä halailimme. Hyväilin miestä. Ei ollut mahdollisuutta eikä aietta aktiin ja hän yhtääkkiä alkoikin runkata ja laukesikin äkkiä. Hyväilyt ja halailut loppui siihen. Olin ihmeissäni onko normaalia käytöstä vai tyypillistä narsistille? Tuntui jotenkin erikoiselta mekaaniselta jopa

Älä ainakaan rakastu vielä tähän mieheen. Etsi merkkejä. Lue tätä ketjua. Aika ällöttävää ja impulsiivista touhua kyllä. Jos olisin mies niin kyllä varmaan haaveilisin että se nainen olisi hoitanut tumputuksen ja jos ei niin olisin tumputtanut itse vasta kotona yksinään. Nyt tuo mies tosiaan veti käteen vähät välittämättä osallistutko sinä siihen vai et. Toisaalta ihmisillä on seksuaalisuudessa erilaisia tasoja, joku toinen on enemmän seksuaalinen mutta tuntuu että silti tässä ylitettiin hyvien tapojen ja maun rajat.

Onko tämä jonkun mielestä normaalia? Minusta ei. Minusta tuo on toisen seksuaalista hyväksi käyttöä siitäkin huolimatta että suutelitte ja hyväilitte vaatteet päällä. Vähintään hänen olisi pitänyt kysyä onko ok jos tässä vähän veivaan, mutta sekin kuulostaa naurettavalta ja naista alentavalta.

Täys pelle, ei jatkoon👎

Siis ei tuohon mieheen kannata rakastua koskaan, moukka ja oletettavasti vielä vaarallisempi tapaus. Mitään hyvää ei seuraa, jos tuollaisen kanssa jatkaa. 

Toinen ääni pellelle, ei jatkoon. 

Vierailija
3884/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäis tietää enemmän ihmisestä että vois sanoo vaikuttaako narsistilta. Itse henk.kohtaisesti ottaisin tuollaisen käytöksen hälyytysmerkkinä. On tuo ainakin todella itsekästä, moukkamaista,iljettävää,häkellyttävää ja osoittaa ettei pysty hillitsemään halujaan ja ei ole ok alkaa toteuttamaan seksuaalisia tekoja toiselta kysymättä. Hän vähät välitti mitä sinä asiasta tuumaat, käytti sinua masturbaationsa välikappaleena, objektina. Onhan tuo jotenkin sairasta käyttäytymistä, häpeilemätöntä.

On suuri mahdollisuus että hän on narsisti tai ainakin jonkin sortin moukka. (Oma mp)

Oli muitakin oireita narsismiin. Pikku hiljaa niitä tässä kelailen.

Nyt kannattaa minimoida vahíngot ja jättää hänet suosiolla. 

Vierailija
3885/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle on ollut jännä huomata, että kuinka paljon minulle tärkeitä juttuja ja haaveita (joita ei juurikaan voitu toteuttaa yhdessä ollessamme, koska hänestä ne olivat turhia, tyhmiä, maksoivat liikaa rahaa tms.) ovat nyt discardin jälkeen osa hänen arkeaan uudessa suhteessaan ja elämässään. Minun lempikaupunginosa (josta ei kuulemma pitänyt, mutta jossa asuu nyt), lempiruokani (josta ei pitänyt, mutta jota tilataan nyt viikottain), minun lempimatkakohteeni (sama, hän matkustaa sinne), liikuntamuoto (jota ei tehnyt kanssani, mutta harrastaa uuden kumppanin kanssa) jne. ovat nyt jotenkin hänen uutta identiteettiään. Itsellä on ihan tyhjä, tyhjiin imetty olo ja ennen kaikkea hämmentynyt olo.

Myös ne ominaisuudet itsessäni, jotka saivat haukkuja , ovatkin nyt melkein kaikki myös hänen uudessa kumppanissaan. Hänen kohdallaan ne ovat ok tai arvostettavia asioita.

Lee Hammock puhui tästä joskus videollaan. Sinä olet kertonut, mikä sinulle on tärkeää, mutta sitä ei ole voitu enää antaa sinulle, koska olet avannut suusi tarpeistasi rakkauspommituksen jälkeen. Ne on kuitenkin otettu muistiin ja hän tietää, että näitä tarjoamalla voi tehdä jonkun toisen onnelliseksi (narsisti ei ehkä tajua, että jokaisella yksilöllä on keskenään täysin erilaiset tarpeet, en tiedä) ja olet näin antanut vinkkejä, miten hän voi hemmotella uutta lähdettään rakkauspommituksen aikaan. 

Hyvin sanottu. Samalla tämä on se kaikista rankin osuus. Henkilökohtaisen loukkauksen multihuipentuma.

Minua loukkaa se, että narsisti poimi minut sellaisesta sidosryhmästä, missä ollaan löyhästi yhteyksissä. Oltiin tiedetty toisimme pidemmän aikaa ja pidin häntä jonkinasteisena kaverina ja ajattelin luonnollisesti, että suhteen aikana olisimme edenneet ystävyyteen. Näin ei kuitenkaan käynyt eikä tämä yhteys estänyt narsistia lemppaamasta minua lapsellisella ja loukkaavalla tavalla. 

Minua loukkaa se, että hän on olevinaan niin hyvä kaveri kaikkien näiden muiden ihmisten kanssa ja tekee heille palveluksia jne ja me kaksi emme voi olla edes puheväleissä (järjellä ajateltuna en itsekään halua ja ylläpidän nollakontaktia, mutta silti se loukkaa, että on itse tässä tilanteessa ja muut eivät). 

Joillain voi olla tavoite kiipiä eteenpäin ryhmässä ja elämässä. Poimivat jonkun tai ovat tekemisissä, sitten lemppaavat tai yrittävät saada muiden silmissä vähäpätöiseksi, jolloin ovat itse haluttuina ja arviointikykyisenä muka vahvemmassa asemassa. Yhä uudelleen ja uudelleen. Jotkut voivat työssä koko ajan itse lähestyä vain vakituisia tai suosittuja, ja silti odottaa, että omassa asemassa oleva tai alempi palvelee heitä tai kertoo asioistaan. 

Vierailija
3886/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas millaisia kulllinjatkeita ja oman mahtavuuden korostajia tuntemillanne narskuilla on tavaroina tai harrastuksina.

Minun tuntemalla esim. aseet, metsästys ja kamppailulajiharrastus. Kaikki tähtää oman egon pullisteluun ja tavallaan sellaisen pelonkin luomiseen muissa. Hänen pitää vaikuttaa vahvalta ja voimakkaalta.

Mitään "rauhallisia yksilölajeja omaksi iloksi" narskulla ei ole, koska eihän niillä tehdä keneenkään vaikutusta. Ja vain se narskulla ratkaisee.

Vierailija
3887/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, paitsi täysin yllättäin väänsi pään niskasta niin että kasvot osui penikseen. Sitä on viranomaistenkin vaikea uskoa raiskaukseksi. Shokki.

Narsisti tai ei, kun käytös on tuollaista, ei jatkoon. Ehkä tuo runkkaus on sitä samaa alkukantaisuutta, ettei osaa hillitä itseään.

Ihmettelen miksi nuo edes elää.

Tämä on seksuaaliseen tekoon pakottaminen, lukee ihan laissa. Ja kyllä, käytös kuin apinoilla.

Vierailija
3888/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas millaisia kulllinjatkeita ja oman mahtavuuden korostajia tuntemillanne narskuilla on tavaroina tai harrastuksina.

Minun tuntemalla esim. aseet, metsästys ja kamppailulajiharrastus. Kaikki tähtää oman egon pullisteluun ja tavallaan sellaisen pelonkin luomiseen muissa. Hänen pitää vaikuttaa vahvalta ja voimakkaalta.

Mitään "rauhallisia yksilölajeja omaksi iloksi" narskulla ei ole, koska eihän niillä tehdä keneenkään vaikutusta. Ja vain se narskulla ratkaisee.

Sali, moottoriurheilu, autot, moottoripyörät, aseet, kamppailulajit, tietynlaiset koirat että hyvin osuu kohdalleen kontrolli, pullistelu, vauhti ja vaaralliset tilanteet. 

Vierailija
3889/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhelinmyyjä. Myy vaikka paskapökäleen kultakimpaleena. Rakastaa omaa ääntään yli kaiken.

Vierailija
3890/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemman tason narsisti-eksä ei harrastanut juuri mitään. Viihtyi telkkarin ääressä tai ravintolassa, etenkin, jos samaan aikaan oli kaljatuoppi kädessä. Yksi muu harrastus oli, mutta ei edistynyt siinä kuten kuka tahansa normaali aikuinen olisi edistynyt tyyliin puutyöt ja jälki vuodesta toiseen koululaisen tasolla. 

Vierailija
3891/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoja kailliita vaatteita, joihin hänellä ei pitäisi olla edes varaa(varmaan jonkun naisen ostamia), paljon kirjallisuutta sellasista aihe alueista jotka kuulostaa megaälykkään kirjallisuudelta(en usko että hän on edes lukenut niistä yhtäkään), kuuntelee klassista musiikkia ja erään kappaleen on kuulemma itse säveltänyt ja on huippuhyvä pianisti(en usko että osaa soittaa mitään muuta kuin suutaan), nippelitietoa tietää vähän sieltä dun täältä mutta jauhaa näistä samoista jutuista kyllästymiseen saakka ja on siis opetellut kaikesta muutaman lauseen joilla yrittää päteä.

Ei omista todellisuudessa yhtään mitään eikä ole mitään muuta kuin valehteleva hiivamuna.

Vierailija
3892/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla narsisteilla, miehillä ja naisilla on aina jonkun sortin taistelukoira, jota eivät kuitenkaan osaa kasvattaa ja näin ollen pilaavat hyvän koiran jo pentukoulutuksen aikana. Uskon että syynä on pelko, tietävät tehneensä niin paljon pahaa muille ihmisille että kosto saattaa kolkuttaa jonain päivänä oven takana joten on pakko varautua. Monilla narsuilla autossaan jotain kättä pidempää esim.alumiinimaila, vasara, kaasu. Pelkohan heillä on perseessä, läpi elämän.

Vierailija
3893/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi juuri näin. Olimme pitkään yhdessä, yhdessäoloa ja perhe-elämää rytmitti ja dominoi aina eksän hyvin suurieleiset menestymishaaveet. Vanhemmuusvapaita hän ei pitänyt, oli illat ylitöissä, mihinkään ei saanut törsätä rahaa, kaikki yhteiset haaveet ja unelmat odottivat sitä päivää, kun hän asemassa x. Minunkin urani seuraavan askeleen piti olla mahdollinen "sitten kun". Tai jopa haaveilemani iltatähden vuoro, koska sekin odotti taloudellisesti parempia aikoja.

Kun hän oli viimein asemassa x, hän jätti minut aivan sillä samalla hetkellä. Siis kyse oli viikoista. En kuulemma ollut koskaan tukenut häntä, en ollut uskonut häneen, kaikki oli hänen ansiotaan ja häntä oksettikin ajatukseni, että minulle kuuluisi osa hänen menestyksestään. Nyt hän toteuttaa tuota elämää uuden kumppanin kanssa.

Vaikka erosta on jo aikaa ja koen olevani hyvin pitkällä toipumisprosessissa muutoin, niin tämä kuvio salpauttaa aina välillä edelleen hengitykseni. Elin melkein 15 vuotta tukien häntä, odottaen omaa vuoroani ja ylipäätään hänelle ja perheellemme. Kertaakaan hän ei nähnyt tässä mitään arvoa (vaikka toisin uskoin tai uskottelin itselleni).

Odotin omaa vuoroani aivan turhaan, ja siitä soimaan itseäni. Ihan kuin olisin ollut jokin synnytyskone ja siivousrobotti toiselle, väline, esine. Ja varmaan olinkin.

JÄRKYTTÄVÄÄ miten he siis käyttävät kumppaneitaan portaikon askeluksena että pääsevät aina ylemmäs ja ylemmäs. Kuvottavaa

Kun hän sitten eteni "asemaansa", alkoi hirveä uhriutuminen. Kuinka hän tarvitsisi henkilökohtaisen assistentin, personal trainerin ja lapsenhoitajan, kun kaikki haluaa hänen aikaansa.

Kuinkas ollakaan, hänen uusi kumppaninsa on hänelle noita kaikkia, kirjaimellisesti.

Vierailija
3894/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi juuri näin. Olimme pitkään yhdessä, yhdessäoloa ja perhe-elämää rytmitti ja dominoi aina eksän hyvin suurieleiset menestymishaaveet. Vanhemmuusvapaita hän ei pitänyt, oli illat ylitöissä, mihinkään ei saanut törsätä rahaa, kaikki yhteiset haaveet ja unelmat odottivat sitä päivää, kun hän asemassa x. Minunkin urani seuraavan askeleen piti olla mahdollinen "sitten kun". Tai jopa haaveilemani iltatähden vuoro, koska sekin odotti taloudellisesti parempia aikoja.

Kun hän oli viimein asemassa x, hän jätti minut aivan sillä samalla hetkellä. Siis kyse oli viikoista. En kuulemma ollut koskaan tukenut häntä, en ollut uskonut häneen, kaikki oli hänen ansiotaan ja häntä oksettikin ajatukseni, että minulle kuuluisi osa hänen menestyksestään. Nyt hän toteuttaa tuota elämää uuden kumppanin kanssa.

Vaikka erosta on jo aikaa ja koen olevani hyvin pitkällä toipumisprosessissa muutoin, niin tämä kuvio salpauttaa aina välillä edelleen hengitykseni. Elin melkein 15 vuotta tukien häntä, odottaen omaa vuoroani ja ylipäätään hänelle ja perheellemme. Kertaakaan hän ei nähnyt tässä mitään arvoa (vaikka toisin uskoin tai uskottelin itselleni).

Odotin omaa vuoroani aivan turhaan, ja siitä soimaan itseäni. Ihan kuin olisin ollut jokin synnytyskone ja siivousrobotti toiselle, väline, esine. Ja varmaan olinkin.

Seuraavakin on esine. Ja seuraava...

Vierailija
3895/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjasijoittaminen ja salilla käynti.

Vierailija
3896/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Niina Honkasen kirja: Pohjakosketus.

Se on hurja kuvaus naisvalokuvaajasta, joka on suhteessa n- taiteilijamieheen.

Vierailija
3897/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notagain kirjoitti:

Oletteko huomanneet että kun olet poikki, väsynyt, surullinen ja tarvitsisit tukea, narsisti pahentaa tilannetta esim heittämällä laskun tai kommetoimalla ikävästi? Siis tarkoituksella pahentaa oloa. Normaali ihminen auttaa ja tukee. Sana juttu jos olet iloinen. Minulle kommentoitiin usein, että naurat rumalla äänellä tai liian kovaa.

Just näin! Hyi olkoon ku tuli ihan paha olo. Onhan tuo nyt ihan sairasta toisen ihmisen sielun tappamista.

Miten pääsen tästä narsisti vihastani? Tarviiko minun päästä siitä? Pelkään että tapan vielä jos yksikin narsu pääsee ihoni alle.

Ei enää pääse, koska seuraavalla kerralla näet vaaranmerkit ja kuuntelet kehoasi ja alitajuntaasi. 

Mun päähän vaan ei vieläkään mahdu se, että tällaisia ihmisiä on olemassa ja miten hirveän pahan olon he saavat toisissa aikaan eivätkä he edes itse halua muuttua vaan olettavat, että toiset taittuvat heidän kontrolliinsa. 

Eri, mutta vaaranmerkit voi olla erilaisia, joten narsistia voi seurata toinen narsisti. Ensimmäinen ex oli erittäin huomiohakuinen ja esitti boheemia taiteilijaa. Toinen ei ollut yhtään huomiohakuinen vaan akateeminen pukumies, ja hän osoittautui tosi vaaralliseksi.

Silloin tietoa ei ollut näin saatavilla ja luulin että juuri huomiohakuisuus on päällimmäinen tunnusmerkki. Hänestäkin pääsin eroon vasta, kun tuli seuraava mies, joka onneksi on normaali.

Rankin työ on ollut todeta omat kipukohdat lapsuuden kaltoinkohtelusta lähtien. Ja viha itseä kohtaan, miksi en lähtenyt ja jos olisin lähtenyt, jos ja jos ja jos, huonoa tuuriakin oli.

Kirjaesimerkeissä "ystävättäret varoittaa", mutta kun 1. nasse oli vienyt kaveripiirin, kriisin tullen huomasi että uudet (korkeasti koulutetut!!) kaverit oli lähinnä vahingoniloisia ja epävakaita.

Eli kyllä narsisti osaa valita sellaisen uhrin, jolla ei ole taustatukea tai pakopaikkaa. Tuo on aivan helvetillistä kun se pääsi kiemurtelemaan kuvioihin, tietää kotini, mökin, lomapaikat, mansikkapaikat ja sukulaisten asunnot. Se on ikäänkuin saastuttanut kaikki paikat missä on käynyt. Erityiseksi tunnusmerkiksi sanoisin, esim jos olet muuttanut. Normaali kaveri jos soittaa kysyy mitä kuuluu, haluaisitko tavata, missä ja koska sulle sopisi. Narsisti soittaa puskista pitkän tauon jälkeen, mihin ole muuttanut, haluan tulla käymään siellä heti! Eiku nyt!

Erityisesti toisten kodit näitä kiinnostaa, koti kun on yksityinen ja sitä ne ei voi sietää, että toisella on jotain yksityistä. Toisen kotiin tungetaan vaikka kutsumatta, isännäksi tai emännäksi vaikka ovessa ei ole heidän nimeään, niin loisiminen oikein ilmenee. Narsisti on ensisijaisesti loinen.

Ystävistä ja sukulaisista ei kannata mainita tarkemmin.

Pahat muistot tulee monissa paikoissa vaikka suhde olisi jo ohi. Pahalla on pitkä varjo.

Vierailija
3898/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valloittavat Suomen, maailma tai avaruuden. Hulluja!

Vierailija
3899/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notagain kirjoitti:

Oletteko huomanneet että kun olet poikki, väsynyt, surullinen ja tarvitsisit tukea, narsisti pahentaa tilannetta esim heittämällä laskun tai kommetoimalla ikävästi? Siis tarkoituksella pahentaa oloa. Normaali ihminen auttaa ja tukee. Sana juttu jos olet iloinen. Minulle kommentoitiin usein, että naurat rumalla äänellä tai liian kovaa.

Just näin! Hyi olkoon ku tuli ihan paha olo. Onhan tuo nyt ihan sairasta toisen ihmisen sielun tappamista.

Miten pääsen tästä narsisti vihastani? Tarviiko minun päästä siitä? Pelkään että tapan vielä jos yksikin narsu pääsee ihoni alle.

Ei enää pääse, koska seuraavalla kerralla näet vaaranmerkit ja kuuntelet kehoasi ja alitajuntaasi. 

Mun päähän vaan ei vieläkään mahdu se, että tällaisia ihmisiä on olemassa ja miten hirveän pahan olon he saavat toisissa aikaan eivätkä he edes itse halua muuttua vaan olettavat, että toiset taittuvat heidän kontrolliinsa. 

Eri, mutta vaaranmerkit voi olla erilaisia, joten narsistia voi seurata toinen narsisti. Ensimmäinen ex oli erittäin huomiohakuinen ja esitti boheemia taiteilijaa. Toinen ei ollut yhtään huomiohakuinen vaan akateeminen pukumies, ja hän osoittautui tosi vaaralliseksi.

Silloin tietoa ei ollut näin saatavilla ja luulin että juuri huomiohakuisuus on päällimmäinen tunnusmerkki. Hänestäkin pääsin eroon vasta, kun tuli seuraava mies, joka onneksi on normaali.

Rankin työ on ollut todeta omat kipukohdat lapsuuden kaltoinkohtelusta lähtien. Ja viha itseä kohtaan, miksi en lähtenyt ja jos olisin lähtenyt, jos ja jos ja jos, huonoa tuuriakin oli.

Kirjaesimerkeissä "ystävättäret varoittaa", mutta kun 1. nasse oli vienyt kaveripiirin, kriisin tullen huomasi että uudet (korkeasti koulutetut!!) kaverit oli lähinnä vahingoniloisia ja epävakaita.

Eli kyllä narsisti osaa valita sellaisen uhrin, jolla ei ole taustatukea tai pakopaikkaa. Tuo on aivan helvetillistä kun se pääsi kiemurtelemaan kuvioihin, tietää kotini, mökin, lomapaikat, mansikkapaikat ja sukulaisten asunnot. Se on ikäänkuin saastuttanut kaikki paikat missä on käynyt. Erityiseksi tunnusmerkiksi sanoisin, esim jos olet muuttanut. Normaali kaveri jos soittaa kysyy mitä kuuluu, haluaisitko tavata, missä ja koska sulle sopisi. Narsisti soittaa puskista pitkän tauon jälkeen, mihin ole muuttanut, haluan tulla käymään siellä heti! Eiku nyt!

Erityisesti toisten kodit näitä kiinnostaa, koti kun on yksityinen ja sitä ne ei voi sietää, että toisella on jotain yksityistä. Toisen kotiin tungetaan vaikka kutsumatta, isännäksi tai emännäksi vaikka ovessa ei ole heidän nimeään, niin loisiminen oikein ilmenee. Narsisti on ensisijaisesti loinen.

Ystävistä ja sukulaisista ei kannata mainita tarkemmin.

Pahat muistot tulee monissa paikoissa vaikka suhde olisi jo ohi. Pahalla on pitkä varjo.

Hyvä kuvaus. Narsistit myös availevat surutta toisten kirjeitä, lukevat sähköposteja, selaavat luvatta kännykkää jne.

Vierailija
3900/10671 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs red fläg on myös se että henkilö on muuttanut ilman mitään tärkeämpää syytä aina uuteen kaupunkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi