Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
2961/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanan" eläviksi tulevat taas omat muistot, kun lukee näitä eläviä kokemuksia. Yksi pikkujuttu exällä oli silloin, kun vielä kävimme yhdessä kaupassa, että hän nyki minua aina pois muiden tieltä. Siis vaikka asioin ihan normaalisti kuten muutkin. Näin joskus hänen ilmeensä näissä tilanteissa: hän hymyili säteilevästi umpioudolle ihmiselle ja ikäänkuin liittoutui tämän kanssa, että "tää nyt on tämmöinen". Samalla sai viitatuksi kokooni, että olen nyt vaan niin iso, että paras yrittää väistää muita... Ja minä en koskaan sanonut mitään, vaikka sydän vuoti verta.

Se, etten pitkään aikaan ostanut sitä, että hän on narsisti, johtui siitä, että hän todellakin jätti minut rauhaan avioliiton loppuaikoina. Kun itse lakkasin odottamassa häntä kotiin ja itse asiassa aina iloitsin, kun hän oli poissa, hän yritti tällä ignooraamisellaan vielä saada minut tajuamaan tärkeytensä. Tästä oli kyllä todellisuudessa vielä hyvin pitkä matka siihen, että olisin päässyt koukusta, koska eron jälkeen minusta tulikin hänelle taas tärkeä. Onneksi sitten löysi todella epävakaan kumppanin, joka ilmeisesti nyt on riittävä lähde ja vastinpari hänen hulluudelleen. Nyt kiitän joka aamu jumalaa, että olen vapaa, vaikka loppuelämäni yksin ja vielä koronan takia eristyksissä. Mutta vapaa !

Vierailija
2962/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mielenkiintoista huomata olevansa se jonka luokse narsku palaa aina vaan takaisin uudestaan ja uudestaan vaikka välissä menisi vuosia tai vuosikymmeniä. En ollut koskaan hänelle kovinkaan hyvä lähde vaan alusta saakka jo se harmaa kivi joka ei paljastanut mitään todellista itsestään. Silti, silti hän sitten tykkäsi viihdyttää itseään luettelemalla minun oletettuja ominaisuuksiani koittaen saada edes negatiivista reaktiota. En lähtenyt tähänkään mukaan (kun nuo oletetut ominaisuudet eivät olleet oikeasti minua) ja hän poistui elämästäni. Palatakseen joskus 4 vuoden päästä takaisin ja taas sama show draamailuineen. Tällä kertaa minä jätin hänet jonka jälkeen hän yritti ujuttautua taas uudelleen takaisin, sanotaanko nyt esim. 5 vuoden, 12 vuoden, 7 vuoden välein jne. Ja aina sama homma, en ole edelleenkään tarpeeksi hyvä lähde (ihan tarkoituksella valittu taktiikka) -> narsisti lähtee oma-aloitteisesti pois. Miksi palata aina uudestaan kokeilemaan? Eikö hän jo tajua esim. 5 kerran jälkeen että minusta ei irti saa mitään?

Siis niinpä, mul niinku ihan sama keissi. Oon vaa aina se ykkönen vaik en siis ikinä anna mitää ja sanon tosi suoraa. Oon kyl ulkonäöstäni ain tosi tarkka ja sen uudet on siis, sanonko millasii. Narsu oli taas viikonlopun mun luona koska ei vaan jaksa sen uutta joka varmaan on kotihiirulainen eikä oikein seksuaalinenkaan. Ite oon aina ollu tosi seksuaalinen olento ja seksi on mulle tosi luonnollinen asia. Kouluttautunutkin olen. Lasten aika ei ole vielä. En ehkä ees haluu. Harmaa kivi on tavallaan osa mua ja tulee ilman yrittämistä. Oon vaa sanonu itelleni et oot vahva ja älä oo muitten hernepussi ja hyvin oon pärjänny. Rahaa en anna narsuille ikinä. Enkä mielistelijöille. Pärjään ite, enkä tarvi ketään.

Ymmärsinkö oikein, että annat seksiä narsistille? Et sinä silloin ole harmaa kivi. Ja narsistille on ihan sama kuinka kaunis tai seksuaalinen hänen kumppaninsa on, tärkeintä on se reikä ja se, että hänellä on valta/kontrolli ja että hän saa itsensä tyydytettyä.

En oo ihan tusinareikä kuitenkaa. Enkä oo ees synnyttäny. Ja hän palaa aina luokseni se tässä on nyt se pointti ni ei puhuta sivuseikoista

Lol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2963/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mielenkiintoista huomata olevansa se jonka luokse narsku palaa aina vaan takaisin uudestaan ja uudestaan vaikka välissä menisi vuosia tai vuosikymmeniä. En ollut koskaan hänelle kovinkaan hyvä lähde vaan alusta saakka jo se harmaa kivi joka ei paljastanut mitään todellista itsestään. Silti, silti hän sitten tykkäsi viihdyttää itseään luettelemalla minun oletettuja ominaisuuksiani koittaen saada edes negatiivista reaktiota. En lähtenyt tähänkään mukaan (kun nuo oletetut ominaisuudet eivät olleet oikeasti minua) ja hän poistui elämästäni. Palatakseen joskus 4 vuoden päästä takaisin ja taas sama show draamailuineen. Tällä kertaa minä jätin hänet jonka jälkeen hän yritti ujuttautua taas uudelleen takaisin, sanotaanko nyt esim. 5 vuoden, 12 vuoden, 7 vuoden välein jne. Ja aina sama homma, en ole edelleenkään tarpeeksi hyvä lähde (ihan tarkoituksella valittu taktiikka) -> narsisti lähtee oma-aloitteisesti pois. Miksi palata aina uudestaan kokeilemaan? Eikö hän jo tajua esim. 5 kerran jälkeen että minusta ei irti saa mitään?

Siis niinpä, mul niinku ihan sama keissi. Oon vaa aina se ykkönen vaik en siis ikinä anna mitää ja sanon tosi suoraa. Oon kyl ulkonäöstäni ain tosi tarkka ja sen uudet on siis, sanonko millasii. Narsu oli taas viikonlopun mun luona koska ei vaan jaksa sen uutta joka varmaan on kotihiirulainen eikä oikein seksuaalinenkaan. Ite oon aina ollu tosi seksuaalinen olento ja seksi on mulle tosi luonnollinen asia. Kouluttautunutkin olen. Lasten aika ei ole vielä. En ehkä ees haluu. Harmaa kivi on tavallaan osa mua ja tulee ilman yrittämistä. Oon vaa sanonu itelleni et oot vahva ja älä oo muitten hernepussi ja hyvin oon pärjänny. Rahaa en anna narsuille ikinä. Enkä mielistelijöille. Pärjään ite, enkä tarvi ketään.

Kuule, narsistin nyxä voi olla mitä ihanin ihminen. Sinulle kerrotaan se tarina, joka sopii teidän väliseen - luultavasti toksiseen - kanssakäymiseen.

Lähtemiseen ja palaamiseen viitaten, niin sehän on yksi asia, mistä narsisti saa elinvoimaa. Välttelevästi kiintynyt ihminen (usein narsisti) saa kiksit siitä, että i heittää ihmisen katuojaan ja silti tämä ihminen ottaa hänet takaisin elämäänsä. Nähty ja koettu on.

Vierailija
2964/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista oli vierestä seurata miten N pompotti ja yritti kontrolloida myös ystäviään. Hän esimerkiksi pommitti paria kaveria jatkuvasti puheluilla ja suuttui jos hänelle ei vastattu. Sätti perheellisiä ystäviä siitä että viettivät hänestä liikaa aikaa lasten ja perheen kanssa, eikä hänen. Ei voinut sietää että ei ollut jonkun prioriteettilistan ehdottomana ykkösenä.

Tietysti tilanne johti siihen että kaverit alkoivat ottaa etäisyyttä ja sitten nuristiin ja maristiin siitäkin.

Olen aivan varma että tuo henkilö olisi mustasukkainen huomiosta myös omille lapsilleen jos sellaisia joskus saisi.

Vierailija
2965/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että annat seksiä narsistille? Et sinä silloin ole harmaa kivi. Ja narsistille on ihan sama kuinka kaunis tai seksuaalinen hänen kumppaninsa on, tärkeintä on se reikä ja se, että hänellä on valta/kontrolli ja että hän saa itsensä tyydytettyä.

En oo ihan tusinareikä kuitenkaa. Enkä oo ees synnyttäny. Ja hän palaa aina luokseni se tässä on nyt se pointti ni ei puhuta sivuseikoista

Eli tekee juuri sitä mitä narsisti osaa: tulee ja menee. Sinä olet kynnysmatto ja seksin lähde. Ja trolli.

Vierailija
2966/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on täällä muitakin tiukkoja synnyttämättömiä terveellä libidolla ja ihan varmaan narsistieksä palaisi luokseni kerta toisensa jälkeen, vaikka muut kierrossa olevat olisi kuinka tiukkoja villikissoja, löysiä synnyttäneitä frigidejä, kauniita tai rumia. Mutta ovi ei ole auki eikä reidet!

Vierailija
2967/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tuntemasi narsisti on auton ratissa?

Kerron omasta: ajaa ylinopeutta tai rajoitusten mukaan, mutta olosuhteisiin nähden liian lujaa, vaikka lapset kyydissä. Ei hiljennä pyydettäessä. Saattaa kiroilla ja näyttää keskisormea hitaasti ajaville. Ohittelee kaistapäisesti.

Pelkäsin aina sen pa*kapään kyydissä, ja lopulta ajoimme kaikkialle kahdella autolla.

Huomautettakoon etten ole muiden ihmisten kyydissä pelännyt IKINÄ!

Joo, ajokäytös oli holtitonta ja sai raivareita koko ajan ratissa.

Vierailija
2968/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos englanti sujuu, kuuntelepa tuosta. Mikä tahansa reikä kelpaa...

Vierailija
2969/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihanan" eläviksi tulevat taas omat muistot, kun lukee näitä eläviä kokemuksia. Yksi pikkujuttu exällä oli silloin, kun vielä kävimme yhdessä kaupassa, että hän nyki minua aina pois muiden tieltä. Siis vaikka asioin ihan normaalisti kuten muutkin. Näin joskus hänen ilmeensä näissä tilanteissa: hän hymyili säteilevästi umpioudolle ihmiselle ja ikäänkuin liittoutui tämän kanssa, että "tää nyt on tämmöinen". Samalla sai viitatuksi kokooni, että olen nyt vaan niin iso, että paras yrittää väistää muita... Ja minä en koskaan sanonut mitään, vaikka sydän vuoti verta.

Se, etten pitkään aikaan ostanut sitä, että hän on narsisti, johtui siitä, että hän todellakin jätti minut rauhaan avioliiton loppuaikoina. Kun itse lakkasin odottamassa häntä kotiin ja itse asiassa aina iloitsin, kun hän oli poissa, hän yritti tällä ignooraamisellaan vielä saada minut tajuamaan tärkeytensä. Tästä oli kyllä todellisuudessa vielä hyvin pitkä matka siihen, että olisin päässyt koukusta, koska eron jälkeen minusta tulikin hänelle taas tärkeä. Onneksi sitten löysi todella epävakaan kumppanin, joka ilmeisesti nyt on riittävä lähde ja vastinpari hänen hulluudelleen. Nyt kiitän joka aamu jumalaa, että olen vapaa, vaikka loppuelämäni yksin ja vielä koronan takia eristyksissä. Mutta vapaa !

Ai kauhee toi kauppa juttu ja kuvailit j a olet havainnut sen niin hyvin! Siis niin kuvottavaa et kukaan voi tehdä kenellekään tollasta!

Tossa itseasiassa kiteytyy monta juttua; -se miten N antaa itsestään ulkopuolisille erilaista kuvaa ja ulkopuoliset ostaa sen-miten hän kohtelee sitä "omaansa" kuin rasittavaa lasta tai jotain esinettä jonka on jättänyt epähuomiossa muiden tielle ja alentuvasti pahoittelee tätä muille-se miten tuollainen äärimmäinen nöyryytys(toki hän toisti näitä juttujaan aina tilaisuuden tullen)on narsistille arkipäivää ja tulee häneltä luonnostaan. Hän ei häpeä vaan nauttii tilanteesta.

Tää oli jotenki mind blowing kuvaus ja osu minua oukein johonkin hermoon että oikein suututtaa puolestasi!

Tuollaisia sysipask*ja he ovat!!!

Vierailija
2970/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Any hole will do on muuten hulvattoman verbaalinen kielikuvineen eli jos kaipaat huumorihetkeä ja haluat repiä naurua narsististasi, kuuntele.

Vierailija
2971/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Empathic Supernova Vs Cliff Fightback" YouTube HG Tudor

Vierailija
2972/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exähän selitti minulle, että tarvitsee syvällisen vakiintuneen suhteen, että voi harrastaa seksiä (lue: että saa se ylös). Exänsä kanssa ei ollut kuulemma ollut neljään vuoteen seksiä ja nyyyyh.

Yksi ystäväni sanoi minulle päin naamaa tuolloin, että neljän vuoden seksittömyys on täyttä sontaa ja keino manipuloida minua uskomaan miehen viattomuuteen.

Tiedä sitten mistä miehen kyvyttömyys saada ”veitikka pelikuntoon” suhteemme alussa johtui, mutta kun pääsimme vauhtiin, niin olisihan se meno aika sielutonta ja tunteetonta. Minua enemmän kiinnosti oma vehje ja erilaiset siihen ripustettava renkaat.

Vierailija
2973/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exähän selitti minulle, että tarvitsee syvällisen vakiintuneen suhteen, että voi harrastaa seksiä (lue: että saa se ylös). Exänsä kanssa ei ollut kuulemma ollut neljään vuoteen seksiä ja nyyyyh.

Yksi ystäväni sanoi minulle päin naamaa tuolloin, että neljän vuoden seksittömyys on täyttä sontaa ja keino manipuloida minua uskomaan miehen viattomuuteen.

Tiedä sitten mistä miehen kyvyttömyys saada ”veitikka pelikuntoon” suhteemme alussa johtui, mutta kun pääsimme vauhtiin, niin olisihan se meno aika sielutonta ja tunteetonta. Minua enemmän kiinnosti oma vehje ja erilaiset siihen ripustettava renkaat.

Narsistin itsetunto on olematon ja hän pelkää torjutuksi tulemista ja loukatuksi tulemista. Siksi varmaan tarvitsee tunteen siitä, että kumppani on turvallinen. Hän itsehän ei vastaavasti ole samaa kumppanille, mutta se ei häntä kiinnosta.

Vierailija
2974/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti eksäsi oli uhriutuva narsisti ja se selitetään ekana tuossa Any hole will do -videolla. Tärkeintä on, että hän kokee huolenpitoa, kohde saa olla millainen tahansa muuten

Vierailija
2975/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti eksäsi oli uhriutuva narsisti ja se selitetään ekana tuossa Any hole will do -videolla. Tärkeintä on, että hän kokee huolenpitoa, kohde saa olla millainen tahansa muuten

Kuuntelin ja ensimmäinen kuvaus tosiaan osui kyseiseen sankariin. Tuosta oli vähän vaikea saada kiinni, koska termit ei ole minulle tuttuja, mutta jos ymmärsin oikein, niin ”mikä tahansa reikä käy, jos se vaan osoittaa empatiaa ja huolenpitoa”.

Oksettavaa ajatella, että mies haki minusta turvaa, vaikka itse oli täysin kykenemätön luottamukselliseen ja turvalliseen parisuhteeseen.

Vierailija
2976/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siihen vehkeeseen renkaineen tulee niin jo aiemmin ketjussa on käsitelty sitä, että seksi narsistille on autoeroottista, hän kiihottuu itsestään, ei sinusta. Kumppani on se reikä, seksilelu. Se auttoi minua ymmärtämään, miksei eksä yrittänyt tuottaa nautintoa minulle eikä kiihottunut minun kiihottamisestani. Hän keskittyi minuun sen verran, että olin riittävän kostea ja mentaalisti valmis päästämään hänet sisälleni.

Vierailija
2977/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori Vaknin selittää sen niin, että narsisti tarvitsee hieman alisteisen kumppanin, joten yhden illan jutut eivät hänelle sovi. Yhden illan jutussahan ollaan ns. samalla viivalla, tasavahvoja. Vasta tutustuttuaan sinuun, "testattuaan" sinun luotettavuuttasi ja joustavuuttasi, tulee seksin vuoro. Tässä vaiheessa olet ns. vaimomateriaalia Näin hänellä säilyy kontrolli. Alkuvaiheessa seksiä voi olla paljonkin (olet idealisoitu), sitten tulee devaluation-vaihe. Tässä vaiheessa saatat olla äitimateriaalia, ja hänelle tulee haluttomuutta. Toisaalta jos et olisi äitimateriaalia, hän jättäisi sinut tai ajaisi sinut pettämään (ja jättäisi sitten).

Narsistille voi tulla pidempiaikaisia sivusuhteita, mutta harvoin vaihtuvia yhden illan juttuja (ellei sitten olisi päällä myös seksiaddiktiota, en tiedä). Sivusuhteelle tai uudelle kumppanille sitten selitetään seksitöntä liittoa, tämän luotettavuutta ja uskollisuutta testataan. Ja ihan hyvin sen vaimoinkin kanssa voi olla seksiä, mutta narsisti ei ole koskaan tyytyväinen sen tasoon. Vaimon haluukkuuskin on ongelma, ei siinä voi vaimo voittaa.

Vierailija
2978/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli perverssi tapa kertoa yksityiskohtaisesti seksileikeistään edellisten naisten kanssa.

Vaikka vihasi ja toivoi yhdenkin eksänsä kuolemaa niin silti ylpeästi kertoi missä tarkalleen olivat naineet kuin kanit 24/7 (myöhemmin halusi viedä mut samaan paikkaan ja ihmetteli miksi mulle tulee mieleen hänen seksikertomukset siitä paikasta), mitä kaikkea tapahtui kun harrastivat ensimmäisiä kertoja anaaliseksiä ja minkalaiset monen metrin pituiset orkkulimat hänen eksällään oli.

En ole mustasukkainen, mutta en myöskään ollut kiinnostunut näistä hänen seksijutuistaan eksänsä kanssa tai muidenkaan naisten joiden hurjastelusta yksityiskohtaisesti kertoi pitkiä monologeja.

Onhan meillä kaikilla oma seksihistoria ja voihan siitä jotain jutella jos se on molemmille ok. Mutta mua ei todellakaan kiinnostanut se hänen touhunsa, mutta narsistiseen tapaansa halusi niillä tiedoilla loukata mua.

Vierailija
2979/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä siihen vehkeeseen renkaineen tulee niin jo aiemmin ketjussa on käsitelty sitä, että seksi narsistille on autoeroottista, hän kiihottuu itsestään, ei sinusta. Kumppani on se reikä, seksilelu. Se auttoi minua ymmärtämään, miksei eksä yrittänyt tuottaa nautintoa minulle eikä kiihottunut minun kiihottamisestani. Hän keskittyi minuun sen verran, että olin riittävän kostea ja mentaalisti valmis päästämään hänet sisälleni.

Eipä ihme, että tunnen tulleeni suhteessa myös seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Olen joutunut nuorena myös ”oikeasti” hyväksikäytetyksi, mutta jotenkin tämä kokemus narsistin kanssa on ihan eri. Tavallaan jopa pahempi, koska rakkaus ja se, että kaikki meni aina kuitenkin by the book.

Vierailija
2980/10671 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Professori Vaknin selittää sen niin, että narsisti tarvitsee hieman alisteisen kumppanin, joten yhden illan jutut eivät hänelle sovi. Yhden illan jutussahan ollaan ns. samalla viivalla, tasavahvoja. Vasta tutustuttuaan sinuun, "testattuaan" sinun luotettavuuttasi ja joustavuuttasi, tulee seksin vuoro. Tässä vaiheessa olet ns. vaimomateriaalia Näin hänellä säilyy kontrolli. Alkuvaiheessa seksiä voi olla paljonkin (olet idealisoitu), sitten tulee devaluation-vaihe. Tässä vaiheessa saatat olla äitimateriaalia, ja hänelle tulee haluttomuutta. Toisaalta jos et olisi äitimateriaalia, hän jättäisi sinut tai ajaisi sinut pettämään (ja jättäisi sitten).

Narsistille voi tulla pidempiaikaisia sivusuhteita, mutta harvoin vaihtuvia yhden illan juttuja (ellei sitten olisi päällä myös seksiaddiktiota, en tiedä). Sivusuhteelle tai uudelle kumppanille sitten selitetään seksitöntä liittoa, tämän luotettavuutta ja uskollisuutta testataan. Ja ihan hyvin sen vaimoinkin kanssa voi olla seksiä, mutta narsisti ei ole koskaan tyytyväinen sen tasoon. Vaimon haluukkuuskin on ongelma, ei siinä voi vaimo voittaa.

En todellakaan ollut äitimateriaalia, joten mies jätti minut ihan oikean äidin - onneksi ei sentään omansa - takia. Vaikka siis inhosi ja vihasi lapsia.

Huolta voin pitää lapsista, mutta en ala äidiksi aikuiselle miehelle, vaikka sitä mies minusta selvästi haki. Pari kertaa tuli miehen seurassa olo, että olen ihan oikeasti hänen äitinsä, ja se on kyllä fiilis, jota halua parisuhteessa välttää viimeiseen saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi