Ei enää kampaajalle
Oma kampaajalla käynti päättyy nyt. Viimeksi olen käynyt kampaajalla, jolla oli silmää laittaa oikea väri minulle, pari vuotta sitten ulkomailla. Suomessa kukaan ei osaa katsoa mikä väri sopii kasvoille, hiuksethan kehystävät kasvoja. Kyllä jokainen nyt väriä osaa laittaa koulutuksen käytyään.
Ärsyttää suunnattomasti myös se tapa, kun kampaajat pers pystyssä kumartuvat ja näyttävät peilillä miten upea väri hiuksissa on - takaraivolla! Minua kiinnostaa miten se väri sopii minulle ja kasvoilleni. On minulla ollut kaksi hyvää väriosaajaa mutta toinen muutti 500 km:n päähän ja toinen vaihtoi ammattia. Seuraavaksi kampaajalle, jos vielä ulkomaille pääsen ilman ylimääräisiä ongelmia.
Kommentit (4)
Hyvä kampaajan löytää kun laitaa vidakko rummut soimaan.Kysyy ystäviltä sukulaisilta missä käyvät? Kuin hiusväri asiosta! Netissä on paljon opasteita hiusväreistä juuri minkä ihotyypiselle mikäkin väri sopii. Näe itse vaivaa.Kai tiedät ihosi värin? vaalea ,tumma ,kalpea,kellertävä? Samahan koskee myös asusteiden värit. Mitkä sopii ihmiselle ja ihmisen kasvojen väriin.Unohtamatta meikkien värit.Hiukset, meikit vaateeteiden väri sopivuus perustuu oman ihon väriin.
Vierailija kirjoitti:
Miten harvoin sinä käyt kampaajalla, kun se edellinen onnistunut väri ei enää näy mallina siitä, mikä sinulle sopii? Pitäisikö sitä käsipeiliä pitää sinun naamasi edessä eli etkö osaa katsoa siitä isosta peilistä etupuoltasi? Näemmä muuten olet saanut mieleistäsi väriä sekä Suomesta että ulkomailta, joten "Suomessa ei kukaan osaa" on aika turha väite.
Osaan kyllä katsoa itse peilistä kasvojani mutta häiritsee se hekumointi upeasta väristä takaraivolla, joka ei sovi kasvojen väriin.
Voi olla että suomessa joku osaa, kerroin myös kampaajasta, joka muutti minusta 500km:n päähän, hän ainakaan osaa. Käyn joka toinen kk ja kampaajia olen vaihtanut suositusten mukaisesti, mutta turhaan. Myös ns. maineikkaana itseään pitävät eivät osaa valita väriä, mutta värjäys itsessään on loistava. Ne ovat kaksi eri asiaa. Korjataan sitten, että suurin osa kampaajista osaa värjätä mutta ei omaa visuaalista silmää löytää oikea väri asiakkaan mukaan.
tia.a68 kirjoitti:
Hyvä kampaajan löytää kun laitaa vidakko rummut soimaan.Kysyy ystäviltä sukulaisilta missä käyvät? Kuin hiusväri asiosta! Netissä on paljon opasteita hiusväreistä juuri minkä ihotyypiselle mikäkin väri sopii. Näe itse vaivaa.Kai tiedät ihosi värin? vaalea ,tumma ,kalpea,kellertävä? Samahan koskee myös asusteiden värit. Mitkä sopii ihmiselle ja ihmisen kasvojen väriin.Unohtamatta meikkien värit.Hiukset, meikit vaateeteiden väri sopivuus perustuu oman ihon väriin.
Voi kuule, suositusten perässä olen mennyt vuosikymmeniä mutta ei ole tuottanut tulosta. Voi olla, että vika on suomalaisten kampaajien käyttämät värit? Toki tiedän minkä värinen iho minulla on mutta en osaa katsoa pienistä hiustupsuista mikä väri olisi sopiva. Tässä kohden odotan asiantuntijan tekevän sen. Vaikuttaahan väriin myös asiakkaan pohjaväri. Meikki on minulle tuttu juttu, käytän vain itselleni sopivia sävyjä, hiukset ovat se ongelma.
Miten harvoin sinä käyt kampaajalla, kun se edellinen onnistunut väri ei enää näy mallina siitä, mikä sinulle sopii? Pitäisikö sitä käsipeiliä pitää sinun naamasi edessä eli etkö osaa katsoa siitä isosta peilistä etupuoltasi? Näemmä muuten olet saanut mieleistäsi väriä sekä Suomesta että ulkomailta, joten "Suomessa ei kukaan osaa" on aika turha väite.