Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule toimeen erään asiakkaani kanssa

Vierailija
12.04.2015 |

ja huomenna minun täytyy hänet tavata. On erittäin raivostuttavaa yrittää auttaa häntä, kun jokaiseen sanomaani asiaan hän vastaa vittuilemalla tai olemalla ironinen tms. En pidä hänestä yhtään, ja hän varmaankin tietää sen. Mitä tahansa teen, teen väärin ja vaikka teen oikein, en hänen mielestään huomioi tarpeeksi asioita tai tee tarpeeksi nopeasti/hyvin.
Ammattietiikkani käskee olemaan rauhallinen ja yrittämään tulla toimeen. Kerta kerran jälkeen tapaamiset tämän ihmisen kanssa tuntuvat raskaammilta ja nyt murehdin niitä jo etukäteen. Olen puhunut asiasta työkavereilleni mutta he eivät näe asiakasta kovin hankalana.
Yritän olla ammatillinen ja toimia rauhallisesti. Olen sitten vaikka hiljaa jos mikään sanomani ei ole oikein, mutta siitä hiljaisuudestakin sitten valittaa kovaan ääneen. Toisten seurassakin tämä asiakas helposti kuittaa minulle jotain. Kyn pyydän selventämään, nauraa ja moittii minua tosikoksi.
En ole herkkä ihminen, päinvastoin oikeastaan ja en ymmärrä miksi juuri tämän ihmisen kanssa kaikki on niin ... vastenmielistä :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisten nyyhkyleffojen perusteella se asiakas on tulevaisuudessa sinun suuri rakkautesi.

Vierailija
2/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko paikallaan palaveri pomon kanssa? Jos tuon asiakkaan saisi siirrettyä jollekkin toiselle. Meillä ainakin pomo kuuntelee ketkä tulee toimeen minkäkin asiakkaan kanssa ja sen mukaan mennään, et tosin kertonut alaa voiko teilläkin kierrättää tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista; sulle maksetaan palkkaa. Asiakas on aina oikeassa. Sun ei tarvii nähdä sitä kuin töissä

Vierailija
4/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitoala kyseessä? Onko teillä työnohjausta saatavilla? Esimiehen pitäisi olla avuksi ja tukea

Vierailija
5/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:53"]Muista; sulle maksetaan palkkaa. Asiakas on aina oikeassa. Sun ei tarvii nähdä sitä kuin töissä
[/quote]

Tätä mä sanon itsellenikin ja sitä että hänellä on varmaan paha olla kun sen pitää olla niin kettumainen... Yritän asennoitua niin että teen työni niin hyvin kuin pystyn ja muuta en voi. Silti näistä tapaamisista jää inhottava olo :(

Vierailija
6/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:58"]Onko hoitoala kyseessä? Onko teillä työnohjausta saatavilla? Esimiehen pitäisi olla avuksi ja tukea
[/quote]

Sosiaaliala.
Pomoa ei paljoa kiinnosta. Ja kun useimmat tuntuu kuitenkin tulevan toimeen ainakin kohtalaisesti tämän asiakkaan kanssa niin tuntuu että vika on minussa ja minun persoonassani jota asiakas vierastaa.

Vierailija
7/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää siirtää tätä asiakasta kollegallesi. Kerrot että teillä ei 'kemiat' kohtaa. Että, olisi asiakkaan edun kannalta parempi että hän saisi uuden työntekijän.

Vierailija
8/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oletkin latkassa haneen ja kiellat tunteesi ja yritat kostaa jotenkin? Ja tama huomaa sen? Yrität nyt syyllistaa vaikka itse teet juuri sita mista yritat vyoryttaa?

Miilaisessa palvelusektorin toimialassa pyorit, matalapalkkaisella?

Vierailija
9/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:07"]Voisitko yrittää siirtää tätä asiakasta kollegallesi. Kerrot että teillä ei 'kemiat' kohtaa. Että, olisi asiakkaan edun kannalta parempi että hän saisi uuden työntekijän.
[/quote]

Täytyy yrittää asiasta vielä keskustella.

Vierailija
10/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:53"]

Muista; sulle maksetaan palkkaa. Asiakas on aina oikeassa. Sun ei tarvii nähdä sitä kuin töissä

[/quote]

Ai, täytyypä muistaa tämä ensi kerralla sossussa. En tuo tiliotteita, kun mun sanani pitää riittää. Onhan asiakas aina oikeassa.

Vierailija
11/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas/potilas/omainen voi olla omalla tavallaan myös työpaikkakiusaaja. Esimiehen on puututtava asiaan. Ellei puutu, ota yhteys työsuojeluun.

Terveisin eräs, jolle nk. esimies vain kuittasi asian, että "Koeta jaksaa!"

Vierailija
12/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Ai, täytyypä muistaa tämä ensi kerralla sossussa. En tuo tiliotteita, kun mun sanani pitää riittää. Onhan asiakas aina oikeassa.
[/quote]
rupea vaan pilkunnussijaksi.

Vierailija
13/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:44"]

Asiakas/potilas/omainen voi olla omalla tavallaan myös työpaikkakiusaaja. Esimiehen on puututtava asiaan. Ellei puutu, ota yhteys työsuojeluun.

[/quote]

Jatkan vielä, että nauhoita keskustelu asiakkaan kanssa, jotta voit todistaa tuon kettuilun.

Vierailija
14/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:44"]Asiakas/potilas/omainen voi olla omalla tavallaan myös työpaikkakiusaaja. Esimiehen on puututtava asiaan. Ellei puutu, ota yhteys työsuojeluun.

[/quote]

No tämä on tilanne minullakin. Kun kenelläkään muulla ei ole kyseisen asiakkaan kanssa isompia ongelmia niin se on sillä kuitattu. Toki osa koki että hän on "haastava" ja että häntä täytyy yrittää vaan kestää ja ymmärtää koska olosuhteet on sellaiset. Ja että "toisesta korvasta sisään toisesta ulos"

Vierailija
15/15 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:44"]

[/quote]

Jatkan vielä, että nauhoita keskustelu asiakkaan kanssa, jotta voit todistaa tuon kettuilun.
[/quote]

Eipä taida olla laillista?