Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Suunympärysihottuma :(

Vierailija
12.04.2015 |

Auttakaa.. Onko kellään kokemusta suunympärysihottumasta ja vinkkejä miten tämän saa pois piinaamasta?
Mulla on ollut tää kohta kuukauden. Oon tuplannut sinkkitabletit, vaihtanut fluorittomaan hammastahnaan ja käyttänyt omenaviinietikkaa. En käytä enää mitään muuta kosteutusta kuin kookosöljyä. Koko naamani on otsaa lukuunottamatta täynnä ihottumaa ja iho hilseilee. En halua antibiootteja...
Jos jollain on antaa vinkkejä tämän parantamiseen niin kertokaa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin

Vierailija
2/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hiivatulhdus. ja mieti mistä olet voinut saada sen , se pitää hoitaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut allergialääkettä? Mulla toi ihottuma tulee (ruoka-aine)allergiasta ja menee niin pahaksi että loppujen lopuksi se on ja pysyy vaikken allergisoivia aineita sillä hetkellä syökään. Jonkun ajan päästä se saattaa vähän helpottaa. Sitten taas menen hölmö sen yhden palan tomaattia tai pienen palan kalaa maistamaan ja yöllä raavin naaman auki. Idiootti. -.-
P.s. mene lääkäriin

Vierailija
4/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin

Vierailija
5/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut muutaman kerran sieni suun ympäristössä. Perus jalkasienivoide auttoi parissa päivässä.

Vierailija
6/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihda se hammastahna takaisin!

Vierailija
7/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan täällä kertoa lääkkeiden nimiä? Kokeile protopic voidetta. Itsellä ainakin auttoi.

Vierailija
8/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin kuntoon vitamiinit ja rasvan. Olen itse joskus mennyt liian pitkälle "terveellisen" ruokavalion  kanssa, jolloin iho hilseilee ja suupielet kuivuu. Ensihoidoksi suosittelen nyt laittamaan ruokavalioon enemmän kasviksia ja hyviä rasvoja. Tee vaikka avokado-pähkinä-salaattia, uunilohta ja kasviksia, lorauta kahviin kermaa, paista liha oliiviöljyssä.. Omegaöljyvalmisteetkin voi toimia. Niin ja kasviksissa kannattaa katsoa, että tulee punaista, vihreää ja keltaista. Sisältävät eri vitamineeja ja hivenaineita.

Nämä tepsi mulla, toivottavasti sullakin :)

Vierailija
9/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän fluoritonta, onko siinä jotain pahaa.

Vierailija
10/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis varmaan lääkäriin mennä, mutta kun en halua mitään antibiootteja tai lääkkeitä.. En käytä ihonhoidossa mitään kemikaaleja, pesen meikit oliiviöljyllä ja kosteutuksena kookosöljyä. En ole toki meikannut nyt melkeinpä kuukauteen. En ole syönyt pariin viikkoon vehnää, ajattelin tämän auttavan. Olen melkeinpä vegaani (omega3 kapselit käytössä) joten syön paljon kasviksia kyllä. Tämä on niin kamalaa, itken joka päivä. Olen 21 ja naama mennyt niin hirveään kuntoon hetkessä. Luin paljon omenaviinietikasta, ja laitoinkin sitä ahkerasti laimennettuna kasvoille. Lopetin pari päivää sitten, sattui liikaa. Niin ja en ole käyttänyt mitään Sodium laureth sulfatea sisältävää, luin että tämä pahentaisi, sitä oli hammastahnassakin ja shampoossa..

Vierailija
11/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa tsi edellisessä Olivia lehdessä Suvi Tiilikainen kertoi aineesta jolla oli saanut suunympärysihottuman pois. Oli joku öljy mutten muista enää tarkemmin

Vierailija
12/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta heti B-vitamiinia! Voi johtua sen puutteesta. Ja lääkärissä kannattaa käydä.

Vierailija
13/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:37"]Kyllä pitäis varmaan lääkäriin mennä, mutta kun en halua mitään antibiootteja tai lääkkeitä.. En käytä ihonhoidossa mitään kemikaaleja, pesen meikit oliiviöljyllä ja kosteutuksena kookosöljyä. En ole toki meikannut nyt melkeinpä kuukauteen. En ole syönyt pariin viikkoon vehnää, ajattelin tämän auttavan. Olen melkeinpä vegaani (omega3 kapselit käytössä) joten syön paljon kasviksia kyllä. Tämä on niin kamalaa, itken joka päivä. Olen 21 ja naama mennyt niin hirveään kuntoon hetkessä. Luin paljon omenaviinietikasta, ja laitoinkin sitä ahkerasti laimennettuna kasvoille. Lopetin pari päivää sitten, sattui liikaa. Niin ja en ole käyttänyt mitään Sodium laureth sulfatea sisältävää, luin että tämä pahentaisi, sitä oli hammastahnassakin ja shampoossa..
[/quote]
Kyllä minunkin ihoni menisi kurjaan kuntoon, jos ravinnostani puuttuisi vitamiineja hivenaineita sekä rasvaa. Jos vielä jättäisin ihoni puhdistamatta kasvojenpesuaineella ja pesun jälkeen voitelematta kosteusvoiteella, voisin sanoa hyvästit sileälle ja virheettömälle iholleni.

Vierailija
14/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko käydä ihotautilääkärillä, suunympärysihottuma vaatii antibiootin

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00499

Turha täällä palstalla on arvuutella. Olisi jo parantunut, jos omahoito riittäisi.

Vierailija
15/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonvoiteella saat kuriin, ei ne huuhaahoidot autuaaksi tee. Ja mene lääkäriin. Kunhan iho on kiinni voit aloittaa testailun mille reagoit.

Vierailija
16/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ihottuma on perioraalidermatiitti ja saattaa pahentua öljyistä. Googlaapa!

Vierailija
17/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:44"]Kortisonvoiteella saat kuriin, ei ne huuhaahoidot autuaaksi tee. Ja mene lääkäriin. Kunhan iho on kiinni voit aloittaa testailun mille reagoit.
[/quote]

Perioraalidermatiitti pahenee kortisonilla, ettei sitäkään kannata omin päin laittaa!

Vierailija
18/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:44"]Kortisonvoiteella saat kuriin, ei ne huuhaahoidot autuaaksi tee. Ja mene lääkäriin. Kunhan iho on kiinni voit aloittaa testailun mille reagoit.
[/quote]

Perioraalidermatiitti pahenee kortisonilla, ettei sitäkään kannata omin päin laittaa!

Vierailija
19/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin käyttöön palashampoon (Korkut oliiviöljy, sopii myös atoopikoille) ja sen jälkeen ei ole ollut. En tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta, mutta sitä en nyt pois vaihda.

Vierailija
20/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosazol-voidetta saa apteekista ilman reseptiä, jos siis tiedät että tauti on perioraalidermatiitti. T. Lääkäri