Kysymys jalkojen nostamisesta ylös (ov)
Tämä kysymys on teille, jotka teette paljon jalkojen päällä töitä. Olen tässä muutaman päivän tehnyt aika pitkiä työpäiviä ja olen ollut jalkojeni päällä koko ajan. Työssäni ei ole mahdollista päästä istumaan, kuin vain hyvin lyhyitä taukoja. Eilen illalla kun pääsin kotiin, niin jalkapohjia luonnollisesti särki (kenkien vaihdosta huolimatta). Ajattelin, että nostampa jalkani ylös, kun jostain olen lukenut, että se tekee hyvää.
Tässä nyt se kysymys: Kuuluuko jalkojen ollessa ylhäällä sattua pohkeisiin ja sääriluun suonistoon? Osaako joku täällä kertoa, mistä se voi johtua. Mietin vain, että kannattaako minun jatkossa nostella jalkoja ylös, kun se lisää kipua. Minulla ei ole koskaan turvotusta jaloissa, joten sen takia en ole jalkoja yleensä koskaan nostanut ylemmäs.
Toivottavasti sepustuksestani saa jotain selkoa :)
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:31"]
No ei tietenkään kuulu sattua, etkö voisi jutella pomon kanssa jos olisi mahdollista järjestää jotain penkkiä? Millaista työtä teet?
[/quote]
:D Joo siis ravintola-alalla ei todellakaan tehdä töitä penkin äärellä. Tauoilla toki käydään, mutta ei niitä kuitenkaan niin paljon ole, että se hyvin pitkään työpäivään sen kummemmin auttaa.
Voisitko kertoa, mistä se kipu jalkojen nostossa tarkoittaa? Kuitenkin helpotti ajan myötä. Enkä kokenut jalkojeni olevan mitenkään huonommassa hapessa aamulla kun heräsin.
T.ap
Hitsi, ei anna Googlekaan vastausta. Ehkä se oli vain shokki jaloille, kun asento muuttui niin äkisti. Ensi kerralla otan pikkuhiljaa, ensin vaaka-asennosta vähitellen ylemmäs. Tai sitten en, kun ei se mitään hyödyttänytkään.
Keskityn enemmän venytyksiin ja jalkapohjien hieromiseen.
No ei tietenkään kuulu sattua, etkö voisi jutella pomon kanssa jos olisi mahdollista järjestää jotain penkkiä? Millaista työtä teet?