Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian Maailmalla, kausi 2

Vierailija
27.12.2021 |

Esittelyjakso alkoi hetki sitten. Ensimmäisenä vuorossa Francesco. Ei paha 😉

Kommentit (3826)

Vierailija
3721/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinan, kun kuitenkin luet tätä, niin Vappu on naimisissa, hänellä on komea ja rikas mies, kaksi lasta ja hieno summer cottage in Salo. Hän ei ole jättämässä miestään, varsinkaan tuommoisen liuhuletin takia. So stop dreaming!!!

Eikös muuten Vapullakin ole ulkomailta tuotu mies?

Miehen esineellistämistä. Ei ketään saa tuoda yhtään mistään. Ei miestä, ei naista. Ei ainakaan väkisin.

Vierailija
3722/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vilkkaampi keskustelu kuin Suomi-version viime kaudella. Ilmeisesti tämä vetoaa laajemmin ihmisiin. Itse olen suuren kaupungin kasvatti, mutta katselin silti viimeksi Suomi-versionkin ja taas ensi syksynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinan, kun kuitenkin luet tätä, niin Vappu on naimisissa, hänellä on komea ja rikas mies, kaksi lasta ja hieno summer cottage in Salo. Hän ei ole jättämässä miestään, varsinkaan tuommoisen liuhuletin takia. So stop dreaming!!!

Joo, Kuopiosta. Savo on teille stadilaisille abroad 👍

Vierailija
3724/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halkipoikkipinoon kirjoitti:

Muualla maailmassa ei aina tajuta kuinka älykäs suomalainen nainen onkaan. Käytännönläheinen ja älykäs. Saahan sitä kokeilla pelleillä, mutta suomalainen nainen sanoo sen viimeisen sanan. Gigoloille se on usein get lost.

Suomalainen nainen on yhtä älykäs kuin ihmiset muuallakin maailmassa.

Eri tavalla. Mitä miehiin ja heidän tulkitsemiseen tulee. Suomessa meillä on tarkempi vainu. Me olemme pohjoista metsäkansaa juuriltamme. Tunnistamme haihakkeet ja tosimiehet.

Kyllä kaikki naiset tunnistavat parhaiten oman maansa miehet. Ei suomalaisilla ole samanlaista vainua Sinaniin, mitä joku turkkilainen nainen osaisi sanoa heti miksi hän on sinkku tuon ikäisenä.

En ottaisi, vaikka maksettaisi. Täysi hyypiö.

Vierailija
3725/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut vilkkaampi keskustelu kuin Suomi-version viime kaudella. Ilmeisesti tämä vetoaa laajemmin ihmisiin. Itse olen suuren kaupungin kasvatti, mutta katselin silti viimeksi Suomi-versionkin ja taas ensi syksynä.

Minä olen Stadista ja katsoin Suomi-version. Olen katsonut kaikki kaudet. Mitä se kotikaupunki siihen liittyy?

Vierailija
3726/3826 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kylläpä olet avarakatseinen ihminen, että ihan maaseudullla kuvattua ohjelmaa pystyt katsomaan 🤯

ablodit sille, jestas sentään.

Vierailija
3727/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, kylläpä olet avarakatseinen ihminen, että ihan maaseudullla kuvattua ohjelmaa pystyt katsomaan 🤯

Tosi tyhmä kommentti. Tuskin tuo kommentoija kaipasi mitään aplodeja, mutta kai hänelläkin on oikeus ottaa osaa keskusteluun? Minua ainakin kiinnostaa millaiset ihmiset katsovat ohjelmaa. 

T. Itsekin kaupunkilainen maajussifani

Vierailija
3728/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, ehkäpä taas tahalleen väärin ymmärretty pointti. 🤯 Viestini tarkoitus oli kannustaa ihmisiä katsomaan Suomi-versiota. Viime syksynä Ensitreffit alttarilla -ketjussa käytiin (ei minun aloittamanani) keskustelua, jossa kävi ilmi, että on kaupunkilaisia jotka eivät katso Maajussille morsian Suomi-versiota, koska ei siteitä maaseutuun ja koettiin siksi etäiseksi ohjelmaksi. Tää maailmalla-versio kiinnosti selkeästi ihmisiä enemmän.

Vierailija
3729/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Stadista ja katsoin Suomi-version. Olen katsonut kaikki kaudet. Mitä se kotikaupunki siihen liittyy?

Niin minäkin olen Stadista, mutta en maininnut sitä, koska kaupunki ei ollut oleellista tässä.

Vierailija
3730/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun on varmaan syystä ollut koko elämänsä sinkkuna.

En viehäty miehistä, jotka kovasti itseään koristelevat (koruilla, lävistyksillä, kalanruotoviiksillä, pörröisillä hiuskuontalolla). Makunsa tietysti kullakin.

Sama juttu. En viehäty minäkään. Asgeirin tyyli on hieman jämähtänyt. Tuota tyyliä näkyi parikymmentä vuotta sitten.

Muutenkin Asgeir on jotenkin liian kulunut. En tarkoita tätä pahalla, mutta onhan hän ryvettynyt exänsä someriepotteluissa, ja nyt sitten vielä tämä ohjelma. Enpä ottaisi yhteyttä. Jotenkin liian julkinen elämä.

No ei se Asgeirin elämästä mitenkään julkista tee, jos hänen ex-vaimonsa on jonkun verran kuvia blogiinsa postannut. Tuskinpa monikaan norjalainen seurasi tämä ex-vaimon blogia.

Ei kai tässä norjalaiset keskustelekaan?  Hänen eronsa joka päättyi ilmeisesti siihen että vaimo löysi  uuden jännittävän "merirosvon" on kyllä ihan julkisessa tiedossa SUOMEN maajussille morsian ohjelmaa katsoville. Ja sen lisäksi vielä tämä julkinen parinhaku siihen. On mielesätni kyllä aika julkisuudessa rypemistä.

Olen ihmetellyt tätä niin kauan kuin tuli tieto, että Asgeir osallistuu tähän ohjelmaan: eihän norjalaiset tiedä tästä Johannan kuuluisuudesta yhtään mitään. Onko heistä tehty juttuja edes paikallis- saati sitten isompiin lehtiin Norjassa? Ei ole. Eli tämä kuuluisuus ole vain ja ainoastaan Suomessa.

Kuuluisuus? Paremminkin pikkupiirien julkkis. Kysypä vaikka Sauli Niinistöltä kuka on Kalastajan vaimo Johanna. Tuskinpa tietää. Kysy sen jälkeen kuka on Krista Kosonen?

Jep jep.

Vierailija
3731/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin olen Stadista, mutta en maininnut sitä, koska kaupunki ei ollut oleellista tässä.

Siis SINUN mielestäsi oleellista.

Minusta on yksi ihan kiinnostava näkökulma keskustella siitä, minkälaisilla taustoilla ihmiset ohjelmia katsoo. Mielummin sitä kuin ohjelmaan osallistuvien ulkonäön ruotimista.

Olen itse isosta kaupungista ja jostain syystä tämä ulkomaanjussit kiinnostaa enemmän .

Vierailija
3732/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa ei aina tajuta kuinka älykäs suomalainen nainen onkaan. Käytännönläheinen ja älykäs. Saahan sitä kokeilla pelleillä, mutta suomalainen nainen sanoo sen viimeisen sanan. Gigoloille se on usein get lost.

Ihanaa kollektiivista voimaannuttamista, ja näinhän se varmasti kansainvälisesti katsottuna onkin. Tämä johtunee meidän historiasta ja yhteiskunnassa, jossa on aktiivisesti pyritty edistämään tasa-arvoa.

Mutta meillä on silti edelleen paljon lähisuhdeväkivaltaa ja monissa marginaaliryhmissä yhteiskunnan laitamilla naisen osa on kaamea.

Vierailija
3733/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri tavalla. Mitä miehiin ja heidän tulkitsemiseen tulee. Suomessa meillä on tarkempi vainu. Me olemme pohjoista metsäkansaa juuriltamme. Tunnistamme haihakkeet ja tosimiehet.

Kyllä kaikki naiset tunnistavat parhaiten oman maansa miehet. Ei suomalaisilla ole samanlaista vainua Sinaniin, mitä joku turkkilainen nainen osaisi sanoa heti miksi hän on sinkku tuon ikäisenä.

En ottaisi, vaikka maksettaisi. Täysi hyypiö.

Ei kai hän täysi hyypiö voi olla kun Ann ystävystyi hänen kanssaan ja vieraili Turkissa ja tapasi Sinanin koko perheen.

Näissä parinhakuohjelmissa kameroiden käydessä on romantiikkaa ilmassa, mutta kun arki alkaa ja kamerat sammuu, romanssitkin hiipuu.

Vrt Ensitreffit alttarilla, Bachelorit jne.

Luulen että Sinan olisi nimenomaan ystävänä mielenkiintoista seuraa. Puhuu hyvää englantia ja tuli tunne että on älykäs ja nimenomaan kykenevä keskustelemaan monenlaisista asioista. Kiintymyssuhdepuolella on ilmeisiä haasteita, mikä nousee voimakkaimmin esiin juuri intiimeissä suhteissa. Se ei tee kenestäkään täyttä hyypiötä.

On tyypillistä että keskustelupalstoilla asiat esitetään kärjistetysti ja mustavalkoisesti, mutta sitähän elämä ja ihmisyys ei todellisuudessa ole.

Vierailija
3734/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis SINUN mielestäsi oleellista.

Minusta on yksi ihan kiinnostava näkökulma keskustella siitä, minkälaisilla taustoilla ihmiset ohjelmia katsoo. Mielummin sitä kuin ohjelmaan osallistuvien ulkonäön ruotimista.

Olen itse isosta kaupungista ja jostain syystä tämä ulkomaanjussit kiinnostaa enemmän .

Olen oppinut, että Hkiä ei kannata toisinaan mainita, koska se on punainen vaate joillekin. Olet täysin oikeassa, itseänikin kiinnostaa nuo enkä myöskään jaksa lukea osallistujien ulkonäön haukkumista.

Vierailija
3735/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienet oikeassa, vaikka luotettavaa tutkimustietoa aiheesta tuskin löytyy. On kuitenkin ihan huomionarvoista tarkastella älyä myös kontekstin kautta.

Jos ihan puhtaasti mietitään tieteellisestä näkökulmasta, niin lapsuusajan hyvä ravitsemus on älyn kehittymisen kannalta kriittistä. Tällöin se, syntyykö hyvinvointiyhteiskuntaan, kehitysmaahan vai diktatuurivaltioon jossa sosioekonomisen erot ovat äärimmäisen suuria, vaikuttaa myös älyllisiin lähtökohtiin.

Myös koulutus ja harrastukset luovat ympäristöä, joka tukee tai estää älyllisen potentiaalin hyödyntämistä. Maissa, jossa naisen asema on kapea, nakerretaan osallisuutta yhteiskunnassa ja kavennetaan mahdollisuuksia laajentaa nökökulmia ja saada toisenlaista perspektiiviä elämään.

Tästä päästään kulttuurisiin näkökulmiin eli siihen, minkälaisia naisen rooliin ja mahdollisuuksiin liittyviä uskomuksia ja asenteita yhteiskunta heijastaa.

Vierailija
3736/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Sinan oli loppuhaastattelussa Vantaalla Kahvitupa Laurentiuksessa, rakennuksessa, joka kuuluu historialliseen rakennuskantaan lähellä Pyhan Laurin kirkkoa?

Muistelisin, että esittäytymisjaksossa Sinan halusi muuttaa takaisin Suomeen ja etsi siksi morsianta Suomesta.

Muistaako kukaan tätä kohtaa ohjelmassa.

3737/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapulla on ihan suomalainen mies.

moi

Vierailija
3738/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen esineellistämistä. Ei ketään saa tuoda yhtään mistään. Ei miestä, ei naista. Ei ainakaan väkisin.

Onpas täällä tosikkoa. Tuskinpa sitä nyt noin tarkoitettiin. Kyse on nyt siitä, että onko Vappukin löytänyt miehensä ulkomailta, vai onko miehensä Suomesta.

Vierailija
3739/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sinan oli loppuhaastattelussa Vantaalla Kahvitupa Laurentiuksessa, rakennuksessa, joka kuuluu historialliseen rakennuskantaan lähellä Pyhan Laurin kirkkoa?

Muistelisin, että esittäytymisjaksossa Sinan halusi muuttaa takaisin Suomeen ja etsi siksi morsianta Suomesta.

Eikö se ollut samalla kaverillaan kuin alkuesittelyissä, tossahan oli kuvattu kun nousee sängystä ja menee aamiaiselle. On se sama kaveri, ehkä sit asuu Vantaalla.

Vierailija
3740/3826 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ollut samalla kaverillaan kuin alkuesittelyissä, tossahan oli kuvattu kun nousee sängystä ja menee aamiaiselle. On se sama kaveri, ehkä sit asuu Vantaalla.

Sama ukko oli, se pällistelevä eukko vain puuttui. Olisi voinut kuvitella, että se laittaa herroille aamupalat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän