Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opiskelija saada asuntolainaa?

Vierailija
12.04.2015 |

Minulla ja avopuolisollani olisi sellainen tilaisuus käsillä, että saisimme halvalla hänen isovanhempien omakotitalon (kuolinpesä). Ainoa ongelma on että itse olen opiskelija..

Asumme siis tällä hetkellä vuokralla kerrostaloasunnossa. Itse opiskelen ja valmistun ammattiin tänä keväänä mutta jos syksyllä vain koulupaikka aukeaa, niin olen opiskelija vielä seuraavat 4 vuotta. Puolisoni on vakituisessa työpaikassa tiimipäällikkönä.

Onko meillä minkäänlaisia mahdollisuuksia saada pankista lainaa? Meillä kummallakaan ei ole asp tiliä. Puolisoni vanhemmat omistavat talosta 1/3 ja he ovat sen osan suostuneet maksamaan talosta, eli meille jäisi talosta itse maksettavaa 2/3. Onko lainaa mahdollista saada ilman takaajia tai ylipäätään lainaa? Emme heti viitsi marssia pankkiin, sillä varmaan meidät naurettaisiin sieltä ulos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt kuitenkin kannattaa sinne pankkiin marssia. Ei pysty täällä sanomaan tietämättä sun alaa, puolison tuloja, lainamääriä, vakuuksia, nykyisiä luottoja jne. Rohkeesti pankkiin, varaa aika etukäteen ja siellä se selviää. Ja käy vaikka parissa eri pankissa!

Vierailija
2/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten niin viimeistään takaajan avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saimme, vaikka vain miehellä oli työpaikka, minä vastavalmistunut työtön. Mutta tuosta on nyt jo aikaa. 

Vierailija
4/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiontakaus, henkilötakaus ja sinä menet ainakin osa-aikaisiin töihin koulun ohella. Muuten paha sanoa kun ei ole mitään tietoa millaisista summista puhutaan palkoissa tai lainassa.

Vierailija
5/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]

Valtiontakaus, henkilötakaus ja sinä menet ainakin osa-aikaisiin töihin koulun ohella. Muuten paha sanoa kun ei ole mitään tietoa millaisista summista puhutaan palkoissa tai lainassa.

[/quote]

Olen osa-aika töissä tällä hetkellä kahdessa paikassa. Toisessa paikassa olen useimmiten viikonloput sekä juhlapyhät (paikka siis auki vuoden jokaisena päivänä) ja palkka on mielestäni hyvä. Toiseen työpaikkaan teen tällä hetkellä satunnaisia vuoroja mutta palkka on huono, sillä saan huonompaa palkkaa kun en ole valmistunut. Asunnon myyntihinta on 200 000e ja siitä miinus se 1/3... AP

Vierailija
6/6 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun kaveri sai yksin reilun 100 000e asuntolainan yksin. on opiskelija ja lainaa ottaessa oli myös määräaikaisessa, melko hyvä palkkaisessa työssä.

Menkää vaan sinne pankkiin ja kysykää. Ja käykää useammassa pankissa. Op:ltä kuulema irtoaa lainaa aika helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi