Aina puhutaan että raskauden jälkeen ei paino tipu, mutta..
Entä jos se tippuukin liikaa? Synnytin 19-vuotiaana. Olin ennen raskauttakin hoikka. Lähes kaikki raskauskilot jäi synnärille ja imetin n.kuukauden. Ekan vauvavuoden aikana laihduin liikaa. Pituutta minulla 170 cm (painan nyt 55 kg), mutta pahimmillaan painoin 45 kg. Enkä edes laihduttanut, ihan normaalisti söin, kävelin vaunujen kanssa 3-5 km päivässä. Olin vain tosi uupunut ja väsynyt.
Sekö laihdutti?
Anyway, minä sain painon nousemaan vasta kun menin töihin.
Olen huolissani ystävästäni joka on pienen vauvan äiti ja todella riutunut ja laihtunut. Haluaisin puuttua asiaan, toisaalta en. Nousihan minullakin paino kun tilanne tasottui. Toisen ystäväni paino on noussut 15 KILOA vaikka raskausviikkoja vasta 20. Ja hän on antanut itselleen luvan syödä "kahden edestä."
Olen huolissani myös hänestä ja vauvasta.
Kommentit (6)
No, minun tuttuni oli viikolla 12 ja kehuskeli miten on paino noussut 10 kiloa. Alkoi syödä kuin hullu heti kun teki plussan, eli ihan alkuviikoilla. Oli pikkasen saanut noottia neuvolassa ja minulle valitti että eikös sitä pidäkin syödä. Muuttui ihan dorkaksi sen plussan jälkeen. Typerä ämmä
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:55"]Huolehdi omista asioistasi.
[/quote]
No jos toinen riutuu ja laihtuu niin huolestuisin minäkin.
Kenenkään lihomisesta en menisi huolestumaan, mutta kovin laihtuvalle voisi muistuttaa että muistathan huolehtia itsestäsi ja kysyä tarvitseeko apua vaikka joskus.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:00"]Kenenkään lihomisesta en menisi huolestumaan, mutta kovin laihtuvalle voisi muistuttaa että muistathan huolehtia itsestäsi ja kysyä tarvitseeko apua vaikka joskus.
[/quote]
Kiva sokerivauva syntyy jos mättää naamaan paskaa koko raskausajan
Mullakin nousi aika nopeesti paino ja 20kg yhteensä. Kuitenkin kaikki putosi ilman treenaamista. No kai jos on ihan uupunut yms niin kannattaisi puuttua ehkä ja tarjota apua. Ja muistuttaa terveelisestä ruokavaliosta. Imettäminenkin vie kaloreita muuten aika paljon, joten kannattaa tosiaan syödä hyvin sen aikaa ainakin