Miksi teitittelet asiakasta kaupan kassalla?
Onko syynä ikä, pukeutumistyyli vai teititteletkö kaikkia? Tuskin kuitenkaan lapsia ja teinejä?
Kommentit (8)
Koska teitittely on kohteliasta. Pikkulapsia en teitittele, muita kyllä. Ja minusta on ihan OK, jos myös minua teititellään tyyliin "voisitteko laittaa pakasteet pussiin".
Aikuisia, arviolta noin 25+, teitittelen.
Kiitos teille, jotka ylläpidätte hyvää tapakulttuuria teitittelemällä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:25"]
pukeutumistyyli vai teititteletkö kaikkia?
[/quote]
Ensimmäisen olen huomannut vaikuttavan. Kun käyn kaupassa toppatakissa niin harvemmin teititellään, mutta kun on ulsteri/puku niin teitittelyä tulee useammin. M33
Olen ollut kassalla vain joskus teininä, silloin teitittelin kyllä kaikkia.
Kukaan ei ole koskaan teititellyt minua :D ehkä se johtuu että olen todella nuoren näköinen (olen 22-vuotias, mutta joskus luullaan alle 16-vuotiaaksi,)
Teitittelin, koska se on hyvä tapa. Valitettavan hankala vain nykyaikana toteuttaa kun moni nainen ottaa sen loukkauksena.
Siksi usein käytinkin muotoja, joista teitittelyä toivova tunnistaa heti tulleensa teititellyksi ja teitittelyä inhoava ei tajua samaa.
Esimerkiksi = Olkaa hyvä (vs. ole hyvä), haluaisitteko muovipussin (vs. haluatko muovipussin) jne. tajuatte pointin.
Mun kassaura loppui muutama vuosi sitten ( ei siis tämän vuoksi. :D), mutta tuskin asiat on kovin muuttuneet. Toivottavasti teitittely lisääntyisi. :)
Itse olin asiakaspalvelutyössä monta vuotta, viimeisin työni v. 2005. En teititellyt kun yli 60- vuotiaita. En sitten tiedä, olinko vaan huono asiakaspalvelija... tuntuu, että nykyaikana teitittely on lisääntynyt. Senpä takia mietunkin, onko syynä oma ikä.
T. Ap 37 v.
Asian vierestä; minua saa teititellä ja pidän siitä. Ei väliä olenko pukeutunut tätimäisesti vai farkkuihin ja toppiin, mutta minusta se on kohteliasta asiakaspalevelua ja sopii myös ikääni hyvin.
N44