Mikä ruokavalio (dieetti) paras?
Neuvokaa!
Pakko saada kiloja pois, vaikuttaa jo terveyteen. Lautasmalli on liian seikkaperäinen, samoin (syö vähemmän, kuluta enemmän). Kalorilaskureita en halua enkä jaksa.
Joku SELKEÄ ateriataulukko ja rytmi!? Mutta mikä? Jutsn dieettiä joskus kokeilin ja se rahkan määrä saa oksentamaan :/
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:16"]Jätä pois pottu, pasta, riisi, sokeri ja vehnä. Karppaa tai hyväkarppaa, mutta pyri syömään vähän ja kaksi - kolme kertaa päivässä. Juo paljon vettä, jos juot alkoholia, vain sokeritonta viiniä/light-siideriä. Alkoholia ei tietenkään kannata juoda ollenkaan. Näillä keinoin oon laihtunut noin puolessa vuodessa n. 20 kg ja oon nyt normaalipainoinen nainen 40 v.
[/quote]
Kiitos! Millaiset ruokamäärät sulla on?
En ymmärrä mitä haet. Oikeastaan kuulostaa siltä, että motivaatiosi ei ole kunnossa, kun kaloreiden laskeminen ei kiinnosta, eikä lautasmallistakaan ole mihinkään.
Paras on ruokavalio, johon kuuluu jokaisella aterialla kasviksia ja jotain proteiinia (rahkaa ei todellakaan ole pakko syödä). Lisäksi ruokavalioon kuuluu runsaasti pehmeitä rasvoja, eli kasviöljyjä, kalaa, avokadoa jne. ja kohtuullisesti kovia rasvoja, kuten punaista lihaa ja rasvaisia maitotuotteita. Kuidun kannalta kannattaa suosia täysjyvätuotteita, kuten täysjyväpastaa, -riisiä ja -leipää.
Olen itse Jutan vanhalla GoFatGo-dieetillä ja tässä ei kyllä rahkaa tarvitse välttämättä syödä ollenkaan. Eli siis tällainen:
Aamiainen
45g kaurahiutaleita
100g rasvaton raejuusto
1,5dl sokeroimaton mehukeitto
Lounas
100g kana/naudanliha/kala
1 munanvalk. tai 25g raejuusto
200g kasviksia
5g oliiviöljy
Välipala
Rahka 250g + 100g marjoja
TAI
lo-carb proteiinipatukka
TAI
40g fast dietmix
Päivällinen
100g kana/nauta/kala
40g riisi/40g pasta/170g peruna (raakana punnittuja)
200g vihanneksia
5g oliiviöljy
Iltapala
250g rahka/150g raejuusto
1dl mehukeitto
10g vehnälese
Eli välipalalla vaihdan rahkan pois ja yleensä myös iltapalalla. Olen illalla saattanut syödä tuollaisen patukan joka välipalalla on ja hyvin putoaa paino eilä nälkä ole ollut yhtään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:24"]
Olen itse Jutan vanhalla GoFatGo-dieetillä ja tässä ei kyllä rahkaa tarvitse välttämättä syödä ollenkaan. Eli siis tällainen: Aamiainen 45g kaurahiutaleita 100g rasvaton raejuusto 1,5dl sokeroimaton mehukeitto Lounas 100g kana/naudanliha/kala 1 munanvalk. tai 25g raejuusto 200g kasviksia 5g oliiviöljy Välipala Rahka 250g + 100g marjoja TAI lo-carb proteiinipatukka TAI 40g fast dietmix Päivällinen 100g kana/nauta/kala 40g riisi/40g pasta/170g peruna (raakana punnittuja) 200g vihanneksia 5g oliiviöljy Iltapala 250g rahka/150g raejuusto 1dl mehukeitto 10g vehnälese Eli välipalalla vaihdan rahkan pois ja yleensä myös iltapalalla. Olen illalla saattanut syödä tuollaisen patukan joka välipalalla on ja hyvin putoaa paino eilä nälkä ole ollut yhtään.
[/quote]
Ihan sairasta!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:24"]
Olen itse Jutan vanhalla GoFatGo-dieetillä ja tässä ei kyllä rahkaa tarvitse välttämättä syödä ollenkaan. Eli siis tällainen: Aamiainen 45g kaurahiutaleita 100g rasvaton raejuusto 1,5dl sokeroimaton mehukeitto Lounas 100g kana/naudanliha/kala 1 munanvalk. tai 25g raejuusto 200g kasviksia 5g oliiviöljy Välipala Rahka 250g + 100g marjoja TAI lo-carb proteiinipatukka TAI 40g fast dietmix Päivällinen 100g kana/nauta/kala 40g riisi/40g pasta/170g peruna (raakana punnittuja) 200g vihanneksia 5g oliiviöljy Iltapala 250g rahka/150g raejuusto 1dl mehukeitto 10g vehnälese Eli välipalalla vaihdan rahkan pois ja yleensä myös iltapalalla. Olen illalla saattanut syödä tuollaisen patukan joka välipalalla on ja hyvin putoaa paino eilä nälkä ole ollut yhtään.
[/quote]
Ihan sairasta!
[/quote]Miksi? Toimii mulla tosi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:38"]
Kaikkea kohtuudella.
[/quote]
Syötkö itse kaikkea?
Näppää kaikki syömäsi Kiloklubiin. Kun laitat sinne tavoitepainon niin se näyttää minkä kalorivajeen mukaan sun pitää syödä.
Mulla on vuoden vaihteesta asti toiminut hyvin seuraavanlainen ruokavalio:
Aamiainen ja lounas aina sama, päivällisellä vaihtelua. Ei välipaloja, paitsi "pakkokahvit" työpalavereissa, ja silloinkin vain se kahvi.
80% ravinnosta on rasvaa, mieluiten elukkaperäistä. Proteiinia ja hiilihydraattia sitten ne loput, niin että proteiinia enemmän kuin hiilaria.
Hyvin yksinkertaiset eväät, ei mitään teollista pitkälle prosessoitua, eikä viljoja. Perunaa neljä pientä viikossa. Pääpaino lihassa, rasvaisissa maitotuotteissa, voita, juureksia, kasviksia, marjoja.
Näin syöden tulee syötyä kolmesti päivässä. Kaloreita tulee vuorokaudessa 1800-2000 mikä on sopivasti pitääkseen nälän kurissa ja liikkumatyöläinen jaksaa töissäkin puurtaa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:44"]
Mulla on vuoden vaihteesta asti toiminut hyvin seuraavanlainen ruokavalio:
Aamiainen ja lounas aina sama, päivällisellä vaihtelua. Ei välipaloja, paitsi "pakkokahvit" työpalavereissa, ja silloinkin vain se kahvi.
80% ravinnosta on rasvaa, mieluiten elukkaperäistä. Proteiinia ja hiilihydraattia sitten ne loput, niin että proteiinia enemmän kuin hiilaria.
Hyvin yksinkertaiset eväät, ei mitään teollista pitkälle prosessoitua, eikä viljoja. Perunaa neljä pientä viikossa. Pääpaino lihassa, rasvaisissa maitotuotteissa, voita, juureksia, kasviksia, marjoja.
Näin syöden tulee syötyä kolmesti päivässä. Kaloreita tulee vuorokaudessa 1800-2000 mikä on sopivasti pitääkseen nälän kurissa ja liikkumatyöläinen jaksaa töissäkin puurtaa.
[/quote]
Niin ja munia tietysti!
Ei tämä dieettiäni sairaaksi kommentoinut sitten keksinytkään mitään perusteluja? Olo on hyvä, paino putoaa ja olen virkeä.
Ruokamäärät ovat suht pienet, eli mulla en oo karpatessakaan voinut mättää ruokaa ylenmäärin - pikemminkin päinvastoin. Mutta mulla on hyvin toiminut se, että kun ruoka on ollut suht rasvaista, se on pitänyt nälkää hyvin, vaikka lautaskoko on koko ajan ollut leipälautanen. Ja aamiainen on ollut ehkä tukevin, sitten lounas. Illalla en oo enää välttämättä syönyt mitään. Ei varmaan oo terveellisin dieetti, mutta sain kuin sainkin sen 20 kiloa pois eivätkä oo takasin tulleet. t. 2
Kuinka ihmiset voi kysyä aina noin tyhmiä.... en jaksa.
Jätä pois pottu, pasta, riisi, sokeri ja vehnä. Karppaa tai hyväkarppaa, mutta pyri syömään vähän ja kaksi - kolme kertaa päivässä. Juo paljon vettä, jos juot alkoholia, vain sokeritonta viiniä/light-siideriä. Alkoholia ei tietenkään kannata juoda ollenkaan. Näillä keinoin oon laihtunut noin puolessa vuodessa n. 20 kg ja oon nyt normaalipainoinen nainen 40 v.