Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vilkutat suojatien eteen pysähtyneelle autolle?

Vierailija
12.04.2015 |

Hei vain, autoilija!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin näkee jatkuvasti tilanteita, joissa autoilija vetää vauhdilla suojatien ohi, vaikka toinen on pysähtynyt päästämään jalankulkijan tien yli. Juuri kukaan ei pysähdy suojatien eteen. Kyllä pistää vihaksi, kun itse on päästämässä vaikka lasta suojatien yli ja joku imbesilli kaahaa autollaan toisesta suunnasta suojatielle. Olis poliisille töitä täällä aika usein.

Vierailija
62/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan kiitokseksi. Pieni ystävällinen ele.

Juuri eilen katsoin Yleltä ohjelmaa Walesista. Siinä oli kohta, jossa mies ylitti tien ja heilautti pysähtyneelle autolle kiitokseksi. Jos kohteliaat britit tekevät noin, niin aion jatkaa heilauttelua ;)

Btw ohjelma käsitteli prinssi Charlesin luomutilaa Walesissa. Ihana ohjelma. Prinssi tuntuu olevan sydämeltään maanviljelijä. Hän haluaa suojella luontoa ja vaalia sen kauneutta. Charles kertoi, että myös Britanniassa on tehty paljon sellaista, mikä on huonontanut ympäristöjä. Camillasta ei mainittu sanaakaan, joten hän ei ehkä ole yhtä innostunut tällaisista asioista tai mistäpä sitä tietää. Sekin kiinnitti huomion, että maisemassa ei näkynyt yhtään tuuliturbiinia. Olisi ollut kiva kuulla Charlesin mielipide niistä. Tuskin tykkäisi, vaikka eipä sitäkään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:37"]

Mua taas välillä jopa ärsyttää autoilijoiden liika innostus päästää jalankulkija/pyöräilijä ensin yli. Käyn lähes päivittäin lähikaupalla lasten kanssa, melkein aina autot pysähtyy kun edes lähestymme kadunylitystä. Ihan jees jos olisimme jo valmiina ylittämään, mutta tuntuu ihan hölmöltä kun ne pysäyttää itsensä siihen odottelemaan vaikka meidän seurue ei ole vielä ollenkaan kasassa siinä kadunreunassa vielä. Ja se näkyy kyllä aina ihan varmasti että minä olen vasta 3-5m päässä kadusta, lastenvaunut käännetty poikittain eikö ylimenosuuntaan, 2pienempää tulossa vasta useamman metrin päässä ja minä kääntyneenä katsomaan sinne taakseni. Sitten nää autot pysähtyy päästämään yli. Siinä ehtis kyllä liki 10autoa mennä ennenkuin ollaan valmiita, nolottaa sit kiireellä hoputtaa lapsia sieltä yli.. Yleensäkään en ymmärrä miksei me voitais odotella sopivaa rakoa, siinä ehtis lapsiakin opettaa kuinka katsotaan molempiin suuntiin...nyt pitää aina vaan vauhdilla singota tien yli.. (Vähän ot)

[/quote]

Mä kyllä mieluummin tällaisissa tapauksissa jään autolla hetkeksi odottamaan (silläkin uhalla, että muutama muukin on siellä takana odottamassa) kun toinen vaihtoehto on se, että joku niistä ipanoista juokseekin yhtäkkiä auton alle. Ihan oikeasti, monta kertaa on käynyt niin, että vaikka äiti ei olisi ihan vielä menossa tien yli, jos on useampi lapsi mukana, niin joku niistä helposti livahtaa tielle. Ei viitti ottaa riskejä, vaikka se mamma siitä sitten ärsyyntyisikin.

Vierailija
64/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kiitä autoilijaa suojatien yli päästämisestä. Joskus ärsyttää ne tilanteet kun ei tiedä, että meinaako se auto nyt mennä vai ei ja molemmat siinä sitten jää arpomaan. Jos muutenkin hiljaista eikä muita autoja tulossa, niin helpompaa kun se auto vaan menisi itse ensin.

Vierailija
65/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri yritin pyörällä ylittää suojatietä, jossa oli autoilla kärkikolmio ja sen alla vielä erikseen "päästäkää pyöräilijät edeltä!" -merkki. Kolme autoa viiletti ohi ennenkuin joku lainkuuliainen naishenkilö päästi yli. Ei pyöräilijänä/jalankulkijana voi todellakaan luottaa siihen, että autoilijat noudattaisivat liikennesääntöjä. Paitsi tietenkin jos olisin maita tärisyttävä kaunotar, jonka eteen miehet lakoavat (kuten suurin osa AV-mammoista), olisin päässyt varmasti kadun yli ilman kärkikolmiotakin ;)

t. tavallinen naisrumilus

Vierailija
66/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että olen huomioinut hänet. En minä vilkuta, vaan heilautan kättä merkiksi siitä, että ele huomattu, varsinkin tapauksissa, että vastaantulija tulee kovaa vauhtia tai viereistä kaistaa mennään ohi. Täällä puistikkolandiassa kun pahimmillaan jopa samaa kaistaa alunperin tulossa olleet vaihtavat toiselle kaistalle mennääkseen sen ohi, joka jalankulkijalle antoi tietä. Puistikkolandian asukit tietävät, mistä kirjoitan. Tässä samassa paikassa takana olevat saattavat jopa töötätä, jos itse antaa jalankulkijalle tietä. Eikä täällä väistetä edes oikealta tulevia, jos väistettävän katu on kapeampi, vaikka ei ole kolmiota. Minua kiitetään siitäkin, että annan tietä etuajo-oiketetuille autoille, kun monella ei ole se tapana. Olen 1/10, joka niin tekee esim. Pitkäkadulla. 

Vierailija
67/67 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vilkuta edes vahingossa. Joskus tosin tekisi mieli ihan parodiamielessä alkaa heilutella muutenkin lakia noudattaville kuskeille. Heiluttelevat jalankulkijat eivät tiedä, että lain mukaan auton pitää päästää kävelijä ensin. Siksi kiittävät, kun luulevat autoilijan olevan erityisen huomaavainen.