Miksi vilkutat suojatien eteen pysähtyneelle autolle?
Kommentit (67)
Kukaan idiootti ei uskalla vastata!!!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 05:53"]Kukaan idiootti ei uskalla vastata!!!
[/quote]
Ahaa, luulin että otsikossa puhuttiin pysähtyneen auton takana olevasta autosta! :(
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 05:52"]Itse ainakin huitaisen yleensä kädellä kiitoksen merkiksi, jos autoilija erikseen selvästi mut tien yli päästääkseen pysähtyy. Mun mielestä se on kohteliasta, vaikka toisaalta sen kuuluisi olla itsestäänselvyys autoilijoille huomioida jalankulkijoita. Muualla maailmalla autoilijat ovat usein huomaavaisempia.
[/quote]Kiitätkö autoilijoita myös punaisen valon eteen pysähtymisestä tai oikeasta ryhmittymisestä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 06:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 05:52"]Itse ainakin huitaisen yleensä kädellä kiitoksen merkiksi, jos autoilija erikseen selvästi mut tien yli päästääkseen pysähtyy. Mun mielestä se on kohteliasta, vaikka toisaalta sen kuuluisi olla itsestäänselvyys autoilijoille huomioida jalankulkijoita. Muualla maailmalla autoilijat ovat usein huomaavaisempia.
[/quote]Kiitätkö autoilijoita myös punaisen valon eteen pysähtymisestä tai oikeasta ryhmittymisestä?
[/quote]
Kyllä.
Missä maassa autoilijat on huomaavaisempia?Olen kävellyt Tukholmassa,Oslossa,Köpiksessä,Pietarissa, Lontoossa,Frankfurtissa,Wienissä,Bangkokissa, Hong Kongissa ja Saigonissa. Missään näistä ei olla ystävällisiä jalankulkijoille. Miamissa oltiin ystävällisiä kun siellä on jotkut hirveät seuraamukset jos kolhii jalankulkijan kanssa.
Ei muutn mutta ärsyttää tällaiset; muualla maailmassa on kaikki paremmin kommentit
Oma maa mustikka, muu maa puolukka. Sää olet Rasssisti, os sää tykkäät, että sun kotomaassas on jotakin paremmin kuin muualla maailmassa. Tai persssu -mikä on vielä kammottavampaa!
Tallinnassa ainakin on ystävääisemmät autoilijat.
Monet autoilijat saattaa jopa loukkaantua siitä, jos heitä ei kiitä tien yli päästämisestä eli huitaise kädellä kiitosta.
En vilkuta. Jos väistää vaikka ajan pyörällä niin sitten, mutta eipä sitäkään usein kerkiä kun pitää saada pyörä liikkeelle.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 06:23"]
Missä maassa autoilijat on huomaavaisempia?Olen kävellyt Tukholmassa,Oslossa,Köpiksessä,Pietarissa, Lontoossa,Frankfurtissa,Wienissä,Bangkokissa, Hong Kongissa ja Saigonissa. Missään näistä ei olla ystävällisiä jalankulkijoille. Miamissa oltiin ystävällisiä kun siellä on jotkut hirveät seuraamukset jos kolhii jalankulkijan kanssa. Ei muutn mutta ärsyttää tällaiset; muualla maailmassa on kaikki paremmin kommentit
[/quote]
Ainakin Pohjois-Sveitsissä Zürichissa ja Baselissa autoilijat huomoivat jalankulkijat paljon paremmin. Mutta mitä etelämmäksi mennään, sitä enemmän liikennekulttuuri alkaa muistuttamaan ranskailaisten ja italialaisten törttöilyä.
Kiitän pysähtymisestä. Yleensä odotan, jotta auto menee ohi mutta jos pysähtyy, on kiitollisuus paikallaan. En lähde testailemaan pysähtyykö auto vai ei.
Yritän iskeä jonkun söpön kuskin. Kirjotan aina rekkarit ylös ja "sattumalta" sitten kohdataan kuskin kotitienoilla. On se palvelu, mistä saa auton omistajan tiedot nimittäin. Kerran kävi vahinko, kun kuski olikin isänsä autolla liikkeellä. No oli sekin ihan hyvin säilynyt ja viriili...
Terkuin mamma, jonka mies pihtaa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:15"]
Kiitän pysähtymisestä. Yleensä odotan, jotta auto menee ohi mutta jos pysähtyy, on kiitollisuus paikallaan. En lähde testailemaan pysähtyykö auto vai ei.
[/quote]
Mä taas autoilijana heilutan kädellä jo ennen pysyhtymistä, että mene vaan niin ihmiset uskaltaa lähteä. Sitten yleensä aina jalankulkija heilauttaa takaisin ja molemmille tulee hyvä mieli. Näin pienellä asialla saa kaksi ihmistä tyytyväiseksi.. :)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:16"]
On se palvelu, mistä saa auton omistajan tiedot nimittäin.
[/quote]
Minun tiedoista ei selviä kun nimi, mutta ei osoitetta. Otettu aikanaan moottoripyörän takia, niitä tupattiin pölliä (yksi minulta varastettu) niin, että katsottiin rek.nron. tiedoista nimi/osoite ja yöllä käytiin hakemassa pois. Autossa sama kun se nyt siihen automaattisesti tuli, kun osoitteenluovutuskielto on. Turvakielto rekisterit on sitten eriasia, niiden omistajasta ei saa mitään tietoa, mutta harvalla niitä on.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 06:23"]Missä maassa autoilijat on huomaavaisempia?Olen kävellyt Tukholmassa,Oslossa,Köpiksessä,Pietarissa, Lontoossa,Frankfurtissa,Wienissä,Bangkokissa, Hong Kongissa ja Saigonissa. Missään näistä ei olla ystävällisiä jalankulkijoille. Miamissa oltiin ystävällisiä kun siellä on jotkut hirveät seuraamukset jos kolhii jalankulkijan kanssa.
Ei muutn mutta ärsyttää tällaiset; muualla maailmassa on kaikki paremmin kommentit
[/quote]
Ainakin täällä Abu Dhabissa porukka antaa tietä järjestäen aina! Muistan kerran kun olin raskaana ja tulin risteykseen ja ajattelin pitää pienen "levähdys tauon" odotellessa kun kiireiset autoletkat ajavat ohi, mutta ei saanut taukoa pitää kun Nissan Patrolli polkas jarrun pohjaan ja iski hätävilkut päälle näyttäen kädellä "rouva on hyvä ja ylittää tien". Siinä sitten mielessäni kirosin ja puuskutin tien yli.
Täällä on kuskeilla hassu tapa iskeä aina hätävilkut päälle kun annetaan tietä, vois kyllä olla ihan fiksua Suomessakin kun niin monesti lukee näistä jotka ohittaa suojatien eteen pysähtyneen auton!
Mua taas välillä jopa ärsyttää autoilijoiden liika innostus päästää jalankulkija/pyöräilijä ensin yli. Käyn lähes päivittäin lähikaupalla lasten kanssa, melkein aina autot pysähtyy kun edes lähestymme kadunylitystä. Ihan jees jos olisimme jo valmiina ylittämään, mutta tuntuu ihan hölmöltä kun ne pysäyttää itsensä siihen odottelemaan vaikka meidän seurue ei ole vielä ollenkaan kasassa siinä kadunreunassa vielä. Ja se näkyy kyllä aina ihan varmasti että minä olen vasta 3-5m päässä kadusta, lastenvaunut käännetty poikittain eikö ylimenosuuntaan, 2pienempää tulossa vasta useamman metrin päässä ja minä kääntyneenä katsomaan sinne taakseni. Sitten nää autot pysähtyy päästämään yli. Siinä ehtis kyllä liki 10autoa mennä ennenkuin ollaan valmiita, nolottaa sit kiireellä hoputtaa lapsia sieltä yli.. Yleensäkään en ymmärrä miksei me voitais odotella sopivaa rakoa, siinä ehtis lapsiakin opettaa kuinka katsotaan molempiin suuntiin...nyt pitää aina vaan vauhdilla singota tien yli.. (Vähän ot)
Vilkutan jos on joku tuttu autossa. Lain noudattamisesta en kiittele.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:32"]
Nissan Patrolli polkas jarrun pohjaan ja iski hätävilkut päälle
[/quote]
Hyvä tyyli jos perässä on toisia autoja.. :) En tiedä Nissanista, mutta mun autossa kytkeytyy hätävilkut automaattisesti paniikkijarrutuksessa itsestään päälle. Eli jarruvalot vilkkuu ja hätävilkut kytkeytyy päälle toiminto.
Mäkin tuli kirjoittamaan, että pieni flirtti ei haittaa. 14 ehti ensin, hymyilytti. Olit saanut aiheesta paremmin irti.
Itse ainakin huitaisen yleensä kädellä kiitoksen merkiksi, jos autoilija erikseen selvästi mut tien yli päästääkseen pysähtyy. Mun mielestä se on kohteliasta, vaikka toisaalta sen kuuluisi olla itsestäänselvyys autoilijoille huomioida jalankulkijoita. Muualla maailmalla autoilijat ovat usein huomaavaisempia.