Kuka maksusta kutoisi mulle villapaidan
Kommentit (30)
Mitä maksaisit? Pyytämäsi palvelus ei ole ihN pikkujuttu.
Minä. Varoitan tosin, että minulla on kaapillinen keskeneräisiä, eli jos sinulla ei ole mitään kiirettä ...
Maksu ei riipu niinkään koosta kuin siitä, minkä kokoisilla puikoilla se kudotaan ja kuinka hidas ja vaativa malli on.
Makusta sovitaan kun nähdään, olisi hyvä jos kutoja olisi turusta niin voisin tavata hänet, ja hän saisi ikään kuin ansioluetteloksi näyttää muita kutomiaan vaatteita.
Ap
Tällaisia tahoja on ollut jo vuosia useita ja nykyään heidän tuotoksiaan saa rakennuksista, joita kutsutaan kaupoiksi. Aivan viime aikoina myös netistä saa ostettua neuletuotteita. L, XL XXL jjne- ovat merkki isohkosta.
Kannattaa muuten tehdä heti kättelyssä selväksi että kuinka paljon olet max. valmis maksamaan, ettei käy niin kuin eräälle tuttavalle, jolta neuloja velotti villapaidan neulomisesta 150 euroa (kertomatta etukäteen, että aikoo sellaisen summan periä, ja pusero oli ihan perus halpaa Seiskaveikkaa, langat siihen maksoi 16 euroa)
Villapaidan kutominen ei ole mikään pikkujuttu. Vaikka ostaisit kaupasta laadukkaankin paidan, tulee takuulla halvemmaksi kuin neulotuttaa se jollain.
Ei onnistu mutta kävisikö sen sijaan Munsalan kansallispuku?
Käsitöitä tehty ja havaittu että tavara kelpaa mutta maksua vaikeampi saada, onnittelen jos löydät tekijän.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:34"]
Tällaisia tahoja on ollut jo vuosia useita ja nykyään heidän tuotoksiaan saa rakennuksista, joita kutsutaan kaupoiksi. Aivan viime aikoina myös netistä saa ostettua neuletuotteita. L, XL XXL jjne- ovat merkki isohkosta.
[/quote]
Näsäviisas. Olen kiertänyt kyllä kaupat ulkomaisia nettikauppoja myöten ja sellaista paitaa jonka haluan ei missään ole. Haluan sen myös olevan villaa, enkä muovia. Langat ostan.
Ja mitä nokan koputtamista sinulla ylipäänsä pitäisi olla. Eikö ole mukava kun joku haluaa tukea käsityöläisiä eikä törsätä rahojaan lasten ompelemiin kiinan rätteihin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:35"]
Kannattaa muuten tehdä heti kättelyssä selväksi että kuinka paljon olet max. valmis maksamaan, ettei käy niin kuin eräälle tuttavalle, jolta neuloja velotti villapaidan neulomisesta 150 euroa (kertomatta etukäteen, että aikoo sellaisen summan periä, ja pusero oli ihan perus halpaa Seiskaveikkaa, langat siihen maksoi 16 euroa)
[/quote]
Juu, maksan ihan kunnon liksan kyllä. Itsekin käsityöalalla, ja arvostan sitä kovasti. En missään nimessä alihinnoittele. Oma osaaminen vain tuolla puun työstämisessä, ja tekstiilitöissä peukalo keskellä kämmentä :/
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:46"]
Ei onnistu mutta kävisikö sen sijaan Munsalan kansallispuku?
[/quote]
Ei kiitos, vaikka pidän kansallispuvuistakin :D
Ap
Jos oletetaan, että 10 euroa/tunti on sopiva korvaus ammattitaitoiselle neulojalle/kutojalle, niin kauanko silloin tuollaista isoa villapaitaa saa kutoa?
2 päivää?
viikon?
Parit villasukat, kunnon kantapäillä kiitos. Olen valmis maksamaan.
Siis kunnon saapassukista, jotka kestää lantsareiden käyttöä.
Kysy Facebookin ommeltujen vaatteiden kirpputorilta. Siellä on paljon tekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:01"]
Jos oletetaan, että 10 euroa/tunti on sopiva korvaus ammattitaitoiselle neulojalle/kutojalle, niin kauanko silloin tuollaista isoa villapaitaa saa kutoa?
2 päivää?
viikon?
[/quote]
Olen neulonut PALJON ja mulla menisi tuollaiseen L-kokoiseen tai siitä isompaan villapaitaam vähintään 40 tuntia eli parin viikon illat.
ja tuolla aiemmin joku viisaana kertoi, että langat saa 16 eurolla, epäilen kyllä sitäkin ja mielestäni villapaitaan ei kannata mitään seiskaveikkaa edes käyttää.
Mutta kuten todettu, kannattaa sopia se hinta tai tuntiveloitus ja siihen käytettävä aika etukäteen, ettei tule yllätyksiä. Kummallekaan.
Eihän kukaan neulomisesta yli 5 euroa/tunti maksa?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:15"]
Eihän kukaan neulomisesta yli 5 euroa/tunti maksa?
[/quote]
No eipä maksa ei.
Eikä kukaan hullu myöskään tuolla hinnalla kudo.
Joten onnea vaan ap:lle yritykseen.
Vitsit kun on ärsyttävä keskustelu ihme nokittelua.
En ymmärrä. Yksi haluaa ostaa ja etsii myyjää.
Eikö ihminen saa tässä maassa hommata itselleen villapaitaa ilman että on korppikotkalauma nokkimassa.
Painukaa kaatopaikalle mihin kuuluttekin.
t. yrittäjä
minä