Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkä, mutta ruoka oksettaa

Vierailija
27.12.2021 |

Oon siis nyt noin viikon ajan kärsinyt nälästä, mutta ruoka ei maistu ja se oksettaa. Pari kertaakin jo oksennettu kun vain katsonut pöydällä olevia leipiä ja tajunnut että pitäisi syödä. Pelottaa, että jo valmiiksi hoikkana tyttönä laihdun enemmän ja paino laskee liiankin paljon. Haluan syödä, mutta ruokaa menee vain vähän alas tai tulee heti ulos.

Pitäisikö mennä lääkäriin? Voivatko he tehdä asialle jotain? Koronatesteissä kävin jo mutta tulos olis negatiivinen

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö smoothiet sisällä?

Vierailija
2/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo smoothie konetta, mutta saattais jopa pysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Vierailija
4/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehua ensin vähän, herättää ruokahalun, ja sitten ruokaa.

Vierailija
5/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö nestemäistä, esim. keittoja tai jugurttia. Ne saa nopeasti kulautettua alas. Ja jos on joku asento missä ei okseta, esim. makuulla, niin syöt nopeasti ja sitten menet kyseiseen asentoon.

Vierailija
6/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee välillä joistain ruuista sellainen maitoinen paskanmaku suuhun niin että oksettaa.

Vierailija
7/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä ja tee ihan perus verikokeet.

Tuohon voi olla niin monta syytä: masennus, sairaus, raskaus, hormoni/vitamiini-ongelma jne....

Vierailija
8/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla jotain psykosomaattista? Onko stressiä tai ahdistusta? Mulla on ollut joskus hyvin samantyyppistä oireilua, en ole saanut millään mitään alas vaikka olen halunnut ja samaan tapaan oksentanut sitten jotain mahahappoja kun vatsa kramppaa nälästä. Itselläni tämä liittyi muuhun psyykkiseen oireiluun ja loppui itsestään melko pian kun stressin aiheuttajakin loppui. Kannattaa kyllä käydä lääkärissä jos tämä ei tunnu sinusta todennäköiseltä syyltä, tuohon voi olla monta muutakin syytä.

Vierailija
9/14 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko tätä asiaa ratkastua ja miten? tervesisin henkilö joka kärsii samasta tällä hetkellä.

Vierailija
10/14 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos olisi joku nestemäinen, jota tekisi mieli. Itselläni oli tuo sama suuren leikkauksen jälkeen. Heikotti mutta ruoka oksetti. Söin kaupan kiisseleitä, join erilaisia mehuja. Joskus meni juokseva jugurtti. Veriarvot olivat hyviä ja kuntokin nousi syövästä huolimatta. Tärkeintä kuitenkin ensin, että käyt lääkärissä.

Vierailija
11/14 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt tuosta koko elämäni eli kaikki oksettaa eikä tee mieli syödä mitään. Ensinnäkin pitää tarkistaa veriarvot koska mm. anemia aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Sitten pitää väkisellä syödä tasaisin väliajoin jotain mikä pysyy alhaalla esim. smoothie, salaatit. Syön itse valkoista riisiä. Tämän jälkeen voi perään syödä muuta. Ja pieniä annoksia ettei okseta.

Jos tuo on alkanut yhtäkkiä, niin todennäköisesti on jotain sairautta taustalla.

Vierailija
12/14 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku sanoa että ahdistuksesta peräinen ruokahaluttomuus ja pelko syödä koska ruokailun jälkeen alkaa oksettamaan niin onko nämö ohimeneviä vaiheita?

Vierailija
13/14 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12 vuotias tyttö ja minulle menee hyvin ei stressaa,ahdista,masenna tai mitään muutakaan mutta silti oksettaa syöminen ja ihan vaikkapa sipsin tai sitten kunnon ruoan mitä pitäisi tehdä? Eikai edesse ole jokin vakava ja tappava sairaus? Kuin viakka syöpä? Mitä teen?

Vierailija
14/14 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 12 vuotias tyttö ja minulle menee hyvin ei stressaa,ahdista,masenna tai mitään muutakaan mutta silti oksettaa syöminen ja ihan vaikkapa sipsin tai sitten kunnon ruoan mitä pitäisi tehdä? Eikai edesse ole jokin vakava ja tappava sairaus? Kuin viakka syöpä? Mitä teen?

Juttele nyt asiasta vanhempiesi kanssa aluksi. Tuskin on mikään tappava sairaus, mutta ehkä olisi hyvä käydä vaikka kouluhoitajan puheilla.

, hän voi sitten ohjata sinut hoitoon tai tarkastukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä